Unconfigured Ad
Collapse
Hva trenger jeg og hvor kjøper jeg utstyr til DLG. Servo - Mottaker - Batteri etc.
Collapse
X
-
en annen sak som jeg har funnet ut er uunværlig ved dlg flyging.
Jan Eric Klausen
Forus RC KlubbComment
-
GP35AAAH (350mA)
GP35AAAH er standard batteri i modellene fra de største produsentene - dessverre er disse batteriene ikke enkle å få tak i her i landet men du får dem som hos div DLG produsenter, jeg har listet noen av dem her:
Jeg pleier å kjøpe mine hos våre svenske venner i Momentum.
Lengde: 29,3mm Diameter: 10,4mm Vekt: 8g
Last edited by Quadrocopter; 14-10-10, 22:34.Comment
-
Jeg fikk en testutgave ifjor sommer. Lages i Ukraina.
Testet med både Spectrum og noen små 35mhz mottagere (Shulze og corona)
Jo GriniLast edited by jj; 14-10-10, 18:11.Comment
-
Her er et et par ting jeg kjøpte for noen uker sida for oppvarming av kastearm + vedlikehold av armen i vinetersesongen ("Energetics" finnes nok i alle G-sportbutikker/andre merker i andre sportsbutikker):
Sett med 2stk. 0.5kg håndledds vekter i nylontrekk med velcrofeste + sett med strikker for å bruke fex rundt ene låret mens man drar osv + feste i vegg, etc. kommer i 3 styrkegrader pr.sett. Følger med intruksjons dvd i alle sett for optimal bruk av dupedittene.
Gull for oppvarming av kastearmen, som er Veeeldig viktig! Meg selv og fler med meg har vært utrolig dårlige på dette og ene kompisen min er sykemeldt pga betennelse mellom skulderbladene pga daglig lemping uten noen form for oppvarming. Selv kjenner jeg tendensen på samme sted og vil helst slippe legge DLG/F3K på hylla pga null oppvarming og dermed ødelagt fysikk.
Men disse rimelige dupedittene gjør alt veldig enkelt og gjennomførbart, både mens man sitter m lodda, står/sitter med strikk&drar eller labber til feltet med loddene rundt håndledda.
Har brukt de i ca 3uker nå; helt suverent, får ikke anbefalt disse nok
JoLast edited by hangman; 16-10-10, 10:04.Jo Skavhaug
..sånn ca..Comment
-
Ok here goes:
Servoer: bruker Hitec HS-45HB på alle ror i DLG. Har gjort det i flere modeller nå og de er knall bra. Kan skaffes i de fleste norske butikker (blant annet Smallsize hvor jeg jobber). Har brukt de i en Sidewinder 2 og en Osiris 2 uten problemer.
Mottaker: bruker selv IFS systemet til Graupner og den bitte lille 6-kanaleren deres er topp. Funker ned til 2.1 v eller no. Aldri vært ett problem o hverken Osiris 2 eller Binary 900. AR6100E fra spektrum er også fin dersom spektrum er saken. Ellers er HIT-HFS05MS (hitec) en fin 35 mHz mottaker som jeg har brukt en del.
Batterier: Torbjørn og Kåre har en Graupner pakke på 250 MaH som jeg har brukt med stort hell.
Ellers har Smallsize akkurat begynt med en ny liten Losi bil som bruker en liten 4.8v nimh pakkke som driv batteri. Denne ser meget lovende ut til DLG bruk, men har ikke sjekke den ut mer enda enn å titte litt på den da jeg hadde litt knapt med tid på Lørdag, men skal nok teste en sånn selv etterhvert.
Radio: Personlig erfaring tilsier at Graupner radioer (Torbjørn og Kåre igjen) funker meget bra til DLG med tanke på programering. Selv bruker jeg en MX-24s (overkill til DLG, men RÅ radio). Kan tenkes Spektrum DX8 (Smallsize) kan brukes også, spesielt når seilfly programmet dukker opp, usikker enda, men titter på det.
Dette er mine personlige erfaringer med utstyr jeg bruker selv, ingen fasit. En felles nevner er att alt dette kan kjøpes fra norske forhandlere, noe jeg synes mange burde være flinkere til, spesielt de som liker å gå i hobby butikker.
Når det gjelder altimeter etv har jeg ikke det selv men jotore har og snart må jeg få plukket litt på hans sitt
LeifLeif Bjørgo
Cirrus-RCFKComment
-
Her er bra utslagsmåler fra Great Planes, fås kjøpt til 126,- og er utrolig fin å bruke og grei å stappe i kofferten for felt-justering:
Last edited by hangman; 18-10-10, 16:57.Jo Skavhaug
..sånn ca..Comment
-
Har lett etter rudder og stab til DLG en stund, men endelig fikk jeg bestilt et sett. Stab uten utfrest ror, for jeg ville ha all-moving.
Sendte litt mailer rundtomkring og endte opp med diverse svar som enten var:
a) Hysterisk dyrt
b) LANG leveringstid
c) Hysterisk dyrt OG lang leveringstid
d) Mailpingpong som ender i "nei"
e) Ikke noe svar
...bortsett fra én. Og jeg ble faktisk litt imponert. Sendte en mail, og fikk svar at lageret måtte sjekkes, men at det ikke var noe problem å la være å frese ut spor for høyderor. Så da bestilte jeg.
Lagerstatus torsdag 14.10: ingen
Mandag 18.10: pakka sendt, mail med sporingsnummer og bilde av både innhold og pakke.
Portoen er dyr, men totalt sett billigere enn de alternativene jeg har snoket på.
Om servicen jeg har fått er representativ, så vil jeg varmt anbefale:
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment