Unconfigured Ad

Collapse

enveislager

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pleym
    • Dec 2001
    • 909

enveislager

Sitter og funderer på å bygge en vinsj til seilfly.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i brukbare enveislager for en billig penge?
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Enveislager er dyre greier.
    Holder på å bygge winch for tiden og handlet nettopp inn et enveislager til den nette sum av 980kr
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• pleym
      • Dec 2001
      • 909

Oi, det var litt i overkant ja...

Hvor fikk du kjøpt det, og hva brukes det til normalt? Det må vel finnes rimeligere alternativer?

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Du kan bruke en gammel sykkel-krank, eller montere en gummikloss som ligger an med en vinkel mot ett hjul, vil også fungere som enveislager. En billig og nesten fullgod løsning.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• pleym
          • Dec 2001
          • 909

Sykkel lager har vært innom hjernebarken før, men hele winch prosjektet mitt har ligget i dvale en stund nå siden jeg har fått dekket mine behov med høystart strikk.

Det burde jo være mulig å lage en enkel enveiskobling sjøl også, noe mer "high tech" enn den gummikloss patenten.

Comment

• Ja9
            • Dec 2002
            • 572

Vi bygger winch ut i fra tegninger fra www.F3j.no
            Siden winchen skal brukes på fly med rundt 3m vingespenn valgte vi å ikke prøve oss på noen Reodor Felgen løsninger.
            Regner med at vi tilsammen bruker ca 2000kr på å lage winchen.
            En ny F3B winch koster fra 7000kr og oppover etter hva jeg har forstått
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

Comment

• pleym
              • Dec 2001
              • 909

Det er nok samme tegning som jeg har sett på.

Prisen var mitt argument også, en ny westad-winch ligger vel på 7-8000, men da får du med alle jordspyd, omlenk o.l.
              Hvis budsjettet ditt er på 2000, så har du jo brent av halvparten bare på enveislageret Da må jeg bare gå utfra at du allerede har endel av tingene/materialene du trenger fra før?

Comment

• Ja9
                • Dec 2002
                • 572

Endel av materialen har jeg "fått" på jobb, sånn som alu.plater til ringene og material til å lage stativet.
                Ellers så har vi betalt for resten.
                Når det er sagt så er ikke prise på liner og omlenk tatt med i prisen jeg nevnte.
                Jan Eric Klausen
                Forus RC Klubb

Comment

• Rune
                  • Feb 2003
                  • 38

Jeg bruker ett rulleski lager fra INA det koster 70-80 kroner inkludert innerring det fungerer helt utmerket

Comment

• Thinnthinn
                    • Sep 2002
                    • 1172

Hei Pleym!
                    Dersom du finner det lageret du skal ha i SKF-katalogen, kan jeg muligens skaffe det gjennom jobben. Mener å huske prisene ligger på ca.60% av innkj. pris eller noe..
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...