Unconfigured Ad

Collapse

blaster 2 vs Longshot 3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mogfly
    • Feb 2010
    • 51

blaster 2 vs Longshot 3

Vurderer ny dlg. Har blinket ut Blaster 2 som den mest aktuelle modellen, men og men så mye det er å velge i...
    Hva tror dere om Blaster 2 kontra LS3??
    Ser også at det finnes blaster 3, noen som har testet ut den? Har vel ikke sansen for servoer til vingen i kroppen, synes det blir knotete hver gang vingen skal av/ på??
    Vladimir models som har blaster, er de kurrante å handle av??
    Synspunkter motatas med takk!!

JM
    If flying were the language off man,soaring would be it`s poetry.
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Jeg har ikke flydd blaster, men jeg har flydd ls3.
    Så dette blir nok mest synsing, men synsing fra en som har lest alt for mye om dlg de siste 2 årene..
    Flymessig, så er Blaster fullstendig overlegent ls3. Det flyr lengre, kaster høyere, og skrur termikk mer effektivt.
    Men Ls`en tåler betraktelig mer mishandling. Blaster 2 er beryktet for å være lite solid. B3 skal vissnok tåle litt mer.
    Ls3 er et greit nybegynnerfly. Lett å sette sammen, god plass, greit å reparere og som nevnt solid. Vingeprofilen er ikke den mest effektive.
    Å ha servoene i kroppen er et mindre knot en man skulle tro, da det er svært skjelden man faktisk tar av vingen.
    Det skjer stort sett bare når noe må repareres, og da er de to linkene som må løsnes ofte det minst problemet ditt
    Hvis jeg skulle kjøpt et nytt fly i ls3 prisklassen, så hadde jeg heller gått for topsky2, det likner, men flyr en del bedre.
    Skulle jeg kjøpt blaster, så tror jeg at jeg hadde prøvd å få tak i b3.
    Mine synspukter. Liker du ikke de, har jeg sikkert noen andre!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• kaklei
      • Sep 2005
      • 458

Originally posted by bad scientist
      Så dette blir nok mest synsing, men synsing fra en som har lest alt for mye om dlg de siste 2 årene..
      Kvalifisert synsing er en fin bi bi-gesjeft

Jeg har også saumfart nettet på dlg relatert stoff, tror jeg finner opp kruttet på nytt iblant, og pang, så finner jeg til slutt ut at kruttet allerede er oppfunnet

Jeg er på utkikk etter en modell i tilegg til min Lighthawk, har kikket på blaster 2, men er litt usikker på den kontra min LH.
      Har sett på Blaster 3 også, men liker ikke å ha servoen i vingen, jeg tar av og på vingen hver gang jeg er ut å flyr.
      Har også siklet på FW5 og LH3, men da er vi i snart i øvre prissjktet. Hvor bestiller dere FW5 ifra?? Litt knotet siden fra produsent synes jeg.. http://www.pcm.at/

Kjell Arne

Comment

• Mogfly
        • Feb 2010
        • 51

Ja Kjell da har vi brukt hele helga på detta men ingen ska ta fra oss at vi er grundige !
        Bare for å fyrre oppunder enda mere
        FW5 ser utrulig bra ut men koster, håper det kommer en link på leverandør for det var
        knotete side og knotete er det på Wladimir Modells for å bestille Blaster2
        Noe anderledes på Blaster3

JM

Originally posted by kaklei
        Kvalifisert synsing er en fin bi bi-gesjeft

Jeg har også saumfart nettet på dlg relatert stoff, tror jeg finner opp kruttet på nytt iblant, og pang, så finner jeg til slutt ut at kruttet allerede er oppfunnet

Jeg er på utkikk etter en modell i tilegg til min Lighthawk, har kikket på blaster 2, men er litt usikker på den kontra min LH.
        Har sett på Blaster 3 også, men liker ikke å ha servoen i vingen, jeg tar av og på vingen hver gang jeg er ut å flyr.
        Har også siklet på FW5 og LH3, men da er vi i snart i øvre prissjktet. Hvor bestiller dere FW5 ifra?? Litt knotet siden fra produsent synes jeg.. http://www.pcm.at/

Kjell Arne
        If flying were the language off man,soaring would be it`s poetry.

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

www.soaringusa.com Har floW, men jeg aner ikke hvor dyrt det blir å sende den, eller hvor lang ventetid det er.

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Originally posted by Mogfly
            Vurderer ny dlg. Har blinket ut Blaster 2 som den mest aktuelle modellen, men og men så mye det er å velge i...
            • Hva er dine ambisjoner ?
            • Hva skal du bruke den til ?
            • Hvor mye DLG har du flydd før ?

Hvis du ikke har ambisjoner om å vinne konkurranser og hevde deg i toppen er det å kjøpe en FW5 å kaste penger ut av vinduet.
            Du skal være en god pilot og ha flydd en del for å ta ut de fordelene FW5 gir ytelsemessig.

Det er veldig lett å bli revet med i utstyrs jaget - særlig innen DLG og pushingen fra produsentene er hard...

Hvis du ser på NM i år så er 3 av topp 4 plasseringene flydd med "lowcost" modeller (LS3 og Predator) og jeg tror ikke det hadde vært noe forskjell om de under hadde flydd FW5.

For det andre så er topp modellene til de store produsentene rene konkurransemodeller og de er bygget ekstremt lett noe som går drastisk ut over styrken på modellen - dette medfører at et hardt møte med moder jord fort resulterer i totalhavari!

Alt etter hvilket nivå du er på så hadde jeg valgt en mellomklasse modell, du nevner selv LS3 men ønsker du en litt bedre så kan du gå for en Predator (se tråden til Ruben her på forumet)
            Dette er modeller som flyr meget bra og har en bra styrke som kreves av en allround modell - tar du deg det ekstra bryet med å legge inn ballast kammer så får du et større spenn i forholdene du kan fly under.

Men - for all del, er du villig til å legge 5-6 lapper i en DLG så er det ingen ting som hindrer deg i dette.

m.v.h.
            En tidligere LS3 og FW4.2 eier

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Hvis det er noen som lurer på om det finnes enklere og billigere plasser å bestille FW5 så glem det.

Jeg hadde en ringerunde til alle PCM forhandleren for å høre betingelsene deres og svaret var unisont:
              Vi har normalt ingen på lager - når vi får bestillingen din så bestiller så bestiller vi fra PCM
              Prisen var på det jevne høyere og av og til godt over PCM direkte.

Men jeg ser ikke helt hva problemet er med å bestille fra PCM bortsett fra at man ikke kan ta kontakt med dem på telefon.

Comment

• 2Can
                • Jun 2006
                • 75

Vel, kaster meg inn i diskusjonen jeg også.
                I valget mellom LS3 og B2, så kommer nok B2 først.

Når dét er sagt, så har jeg flydd TS2 (Topsky 2 / Viper) i hele sommer og er igrunn veldig fornøyd med den. Skumvinge med karbon D-boks og kevlar "hud". Fikk den med balsa høyde- og sideror, men det er oppgradert til GF/skum på de som blir levert nå.

Alternativ til de ovennevnte, er Predator 2. Litt forskjellige versjoner, men har veldig sansen for den lavvingede med karbon D-boks i vingen. Ta en kikk på tråden med bilder som Ruben Sonne la ut forleden. Leveringstiden står på siden (akkurat nå, 6. desember). Greit å bestille derifra er det også, bekreftelse pr. mail og PayPal. Veldig serviceinnstilt, ihvertfall.

Når det gjelder FW5, så var jeg "heldig" og kom meg med på et "introduksjonstilbud" fra http://www.soaringusa.com/
                Beste prisen for den, får du fra http://www.pcm.at/english/index2.htm
                Leveringstiden er drøy, bestilte derfra i begynnelsen av juni, og skulle være klar til å sendes nå 11. nov. Men, en måned forsinket.
                Bestilling og korrespondanse pr. mail, som igrunn er greit. Du får en faktura og må betale den 14 dager før leveringsdatoen (med IBAN-nummer eller BIC-kode).
                Om en bestiller derifra nå, så er det levering i april. Men, tror det er greit å legge til en måned for sikkerhets skyld, og tia øker nok litt i og med at de får fler bestillinger mot sesongstart.

meeeeeen!!
                Se her, da...
                Click image for larger version

Name:	Flow.JPG
Views:	2
Size:	29.1 KB
ID:	573665

Takk til FedEx for pen behandling og kjapp levering =)

Comment

• ChristianAustenå
                  • Feb 2006
                  • 257

yay.. bilde av undersiden av vingen?
                  og føles kroppen skikkelig stiv?
                  Last edited by ChristianAustenå; 08-11-10, 21:09.

Comment

• kaklei
                    • Sep 2005
                    • 458

Her var det fin og saklig info!
                    Er lett sitte ved pcŽen å synse og drømme seg bort. Koster heller ikkeno, foreløbig..
                    Er enig med Quadrocopter om at fw5 sansynligvis er overkill, men vi er vel ofte skrudd sånn samen at vi gjerne vil ha det beste. Om jeg som pilot klarer å utnytte potensialet som fw5, eller de andre i samme klasse har er vel heller tvilsomt..
                    Ser ikke bort fra at jeg blir å se på en eller anne startliste neste sesong.
                    Dlg er for meg et veldig godt suplemang til f3j, har mange likhetstrekk, finne høyde, sniffe termikk, fly etter "klokka".
                    Men så var det dlg valg da, heller vel muligens over til en Blaster3, håper det går an å få den med vingemontert servo.

Kjell Arne

Comment

• ChristianAustenå
                      • Feb 2006
                      • 257

når det gjelder fly i den rimeligere enden så vil jeg anbefale pred2. har to selv, og de er meget goode og prisen er fra 1700 -2500 avhengig av vingelayup(d-box eller glass) og dollarkurs.

Comment

• 2Can
                        • Jun 2006
                        • 75

yay.. bilde av undersiden av vingen?
                        Nope, oversiden, den er blå under.

Comment

• ChristianAustenå
                          • Feb 2006
                          • 257

jeg mente om du hadde bilde av undersiden. vet det er oversiden pga mønsteret. men ikke stress med det. er det fire striper nå som er dekor under? to på hver vingehalvdel?

Comment

• 2Can
                            • Jun 2006
                            • 75

ah...hehe...den jeg fikk har bare to striper og desverre ikke det nye blade-designet (eller kasteblad eller hva man skal kalle det på norsk), men den får jeg ettersendt. Spørs om jeg har tålmodighet nok til å vente på den før jomfruturen...

Comment

• bad scientist
                              • Oct 2006
                              • 1506

Fikk gleden av å besiktige floWen til 2can i kveld, og jeg kan bare si oioioioioioioooooooooooiiiii!!! Sånn vil jeg ha!
                              Kroppen er det letteste, stiveste produktet jeg har sett noen gang. Den veier altså ingenting!
                              Vingen ser ut som den er laget av materialer fra en annen planet. Jeg er forelsket. Ulykkelig forelsket foreløpig, men vi får se hvordan det utvikler seg.
                              Det må inrømmes at det er den første "high end" modellen jeg har hatt gleden av å fumle med, så jeg kan ikke sammenlikne den med stobel, sirius og steigeisen osv, men den er..den er.. jeg har ikke ord.

Steinar B Johansen
                              Lillehammer mfk

Comment

Working...