Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 2.4 mottaker i Binary 900 DLG?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 2.4 mottaker i Binary 900 DLG?

    jadda!

    Viste seg at Doogledee hadde en slik til salgs, og da var det jo bare å slå til

    Så til spørsmålet. Er det noen som veit hvilken Fut 2.4 Faast som funker i denne?
    Jeg har 3 stk. Futaba R6106HF liggende evt. Men blir for stor kanskje?


    Og hvis noen pendler Sandvika - Sandefjord si ifra
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Jeg har en Binary 3. Der sitter det en R6106HFC. kroppen på en 900 er kansje litt smalere!?
    Iallefall god plass til den i B3`n!
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • #3
      Ser at forskjellen mellom R6106HF og R6106HFC hovedsakelig er at sistnevnte har "ekstern" antenne
      og mer egnet til karbon-kropper. Må vurdere en sånn en kanskje.
      500m rekkevidde godt nok?

      Glemte jeg å si at jeg er blank på dette?
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Det er vel ikke noe karbon i pod'en på 900, bare glassfiber - så lange antenner eller "carbon ready" er ikke et "must"

        Er det trangt så kan du sikkert rive av den harde plast kassa på Rx'en så får du mer plass og sparer noen gram også.
        Last edited by Quadrocopter; 20-12-10, 23:03.

        Comment


        • #5
          Jepp ikke no karbon i podden til Binary 900, men det er trangt uansett, så bitte små mottakere er tingen. jeg har brukt den minste IFS mottakeren og loddet av bena til servo kontaktene og loddet servo ledninger rett på kortet for å spare høyde i podden, det er nemlig det som er kritisk.
          Og 500m rekkevidde er plenty, modellen er vel 90 cm vingespenn, på 500 meter begynner en 2 meter å bli liten for de aller fleste. en radian som er 650m unna er nesten umulig å se. Det testa vi med FPV utstyr for en stund siden, spotter mista visuell kontakt med en radian når den var 630-650 meter unna, uansett høyde på modellen, så 500 meter er mer enn nok rekkevidde til DLG.
          Last edited by doogledee; 21-12-10, 07:55.
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

          Comment


          • #6
            Neida! Jeg har sett at det ikke er noe karbon.. bare veldig nervøs for range.
            Men da ser det ut til at det kan bli en bra løsning. Jeg får herpe Rx og
            fjerne all død vekt og få den minst mulig.

            Er for øvrig en 3cm antenne på Rx. Bør jeg få den på utsida av kropp, eller
            går det greit inni? Sistnevnte hadde jo vært finest
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Originally posted by xilian View Post
              Neida! Jeg har sett at det ikke er noe karbon.. bare veldig nervøs for range.
              Men da ser det ut til at det kan bli en bra løsning. Jeg får herpe Rx og
              fjerne all død vekt og få den minst mulig.

              Er for øvrig en 3cm antenne på Rx. Bør jeg få den på utsida av kropp, eller
              går det greit inni? Sistnevnte hadde jo vært finest
              900 er så liten at den er ute av syne før den er ute av range

              Antenna kan ligge inne i kroppen men bare pass på at det ikke ligger ledninger rundt denne!!!
              Gjør du en range-test og vrir modellen i alle tenkelige rettinger så får du en grei indikasjon på hvor bra montasjen er.

              Husk å sette opp failsafe slik at 900'en ved signaltap går i en relativ stor bue med nøytralt høyderor - da kommer den som regel helskinnet ned....
              Last edited by Quadrocopter; 21-12-10, 10:18.

              Comment


              • #8
                Da satser vi på at range er i orden.
                Failsafe får jeg ikke satt på mindre enn 8 kanalers Rx'er... Kun én kanal det går på (throttle/3)

                Graupner C1041 regner jeg også med er helt greit

                Det står pdd. 4 stk. 1,2V NiCd celler á 110MAh i flyet, og ekstrem forskning har
                vist at mottakeren dør på 2.9V.
                Noe idè om det skal gå bra?
                Hva snakker vi av flytid?

                Og sikkert et dumt spm. men det er vel vanlig oppsett på radio?
                Rudder på venstrestikka og høyde på høyre som vanlig?
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Om det ikke er balanseror på den, hadde jeg brukt rudder på høyrestikka.
                  GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                  sigpic



                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by xilian View Post
                    Det står pdd. 4 stk. 1,2V NiCd celler á 110MAh i flyet, og ekstrem forskning har
                    vist at mottakeren dør på 2.9V.
                    Noe idè om det skal gå bra?
                    Helt etter boka - ingen probleer.
                    Hva snakker vi av flytid?
                    Nok til at du går lei.... Alt etter hvor mye du bruker rorene, men rundt 1 time eller mer bør du regne med

                    Og sikkert et dumt spm. men det er vel vanlig oppsett på radio?
                    Rudder på venstrestikka og høyde på høyre som vanlig?
                    Ja - men konfigurer det slik at du er komfortabel og at det er mest mulig likt de andre oppsettene dine.
                    Noen ønsker å kunne "styre" alt med en hånd - på fly med kun 2 ror sett (høyde/side eller høyde/balanse) så legges alt inn på høyre stikke (mode 2)

                    Comment


                    • #11
                      Veldig bra! 2,9V testen gjorde jeg for øvrig med standard-size servo, så kan hende
                      jeg får pusha volten ned i 2,7-2,8 også.. Så da blir det bra.
                      Da skal jeg bare sette i gang å herpe Rx og fjerne unødige kanaler og se
                      om jeg får kilt den inn i kroppen. Må vel bruke silikonspray og tvinge for å få det til. Små saker

                      Kjører standard mode 2 jeg... Takker og bukker for svar!
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Må ha sakene på begge stikkene jeg... Bruker automatisk "sideror" i svingene. Dermed blir det full kombimiks slik at sideroret går uansett hvilken av stikkene jeg svinger med
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment

                        Working...
                        X