Announcement

Collapse
No announcement yet.

QF II på vei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • QF II på vei

    Da tok balsapussekløen i meg overhånd igjen, og jeg måå bare bygge ett eller annet. Bygde en elektro versjon av Bird of Time sist vinter, og resultatet ble svært bra, problemet er at jeg så og si utelukkende flyr dlg, så den står stort sett og støver ned. Men jeg elsker å bygge balsa, så jeg har bestilt denne.

    http://www.mountainmodels.com/produc...roducts_id=205

    Skal bygge den så lett jeg bare makter. Den kommer uansett ikke til å fly bedre enn "skikkelige" Dlg`er, så det blir vel å bygge den mest for å.. ja bygge den. Vurderer en hel del modifikasjoner, men jeg får nå først kikke på veden når den dukker opp.

    Noen her på berget som har vært borti denne?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    bygde QuickFlick to for en del år siden.... Flyr veldig bra egentlig, men som du sier, den er ikke i nærheten av det en moderne modell klarer, men den er billig, enkel å bygge og morsom.
    Og ekstra moro er det når noen spør og du kan svare med "jeg har bygd den selv".
    Jeg bygde polyhedral utgaven og skal ut spant selv. Byggesettet får mye skryt. Kos deg og legg ut bilder
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #3
      Er du kommet noe videre med denne? Har lurt på å gå til innkjøp av samme byggesettet som en første DLG modell...

      - Thomas

      Comment


      • #4
        Har limt poden og begge vingehalvdelene. Det er som å bygge med Lego! Alle delene passer perfekt sammen og kvaliteten på balsaen er slettes ikke verst. Kan poste noen bilder senere i dag.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment

        Working...
        X