Announcement

Collapse
No announcement yet.

Små ultralette 5V regulatorer til små DLG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Små ultralette 5V regulatorer til små DLG

    Har laget et par regulatorer:

    Click image for larger version

Name:	IMGP2075.jpg
Views:	1
Size:	85.6 KB
ID:	628441

    Her er den store som greier 3A peak og 1.5A kontinuerlig - Den ble litt for tung (1,8g) så nå er jeg i gang med lillebroren som vil havne på en 0,5 - 0,6 gram - spesifikasjonene på denne regner jeg med vil ligge på 0,8A kontinuerlig.
    Denne kan også leveres i en 6 Volt utgave.

    På begge regulatorene er maks inn spenning 8,4V (2Celle LiPo)


    Flyttet disse innleggene inn i en ny tråd siden de ble veldig O.T. i "RDS...." tråden til kaklei
    Last edited by Quadrocopter; 08-02-11, 12:44.

  • #2
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Har laget et par regulatorer:

    [ATTACH=CONFIG]38893[/ATTACH]

    Her er den store som greier 3A peak og 1.5A kontinuerlig - Den ble litt for tung (1,8g) så nå er jeg i gang med lillebroren som jeg regner vil havne på en 0,5 - 0,6 gram - spesifikasjonene på denne regner jeg med vil ligge på 0,8A kontinuerlig.
    Den vil også ha mulighet til å levere 6V

    På begge regulatorene er maks inn spenning 8,4V (2Celle LiPo)
    Kommer du til å lage disse for salg, eller er de bare til deg? Den bittelille hadde glidd fint inn i QF2 en jeg driver og limer sammen!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Har laget et par regulatorer:

      [ATTACH=CONFIG]38893[/ATTACH]

      Her er den store som greier 3A peak og 1.5A kontinuerlig - Den ble litt for tung (1,8g) så nå er jeg i gang med lillebroren som jeg regner vil havne på en 0,5 - 0,6 gram - spesifikasjonene på denne regner jeg med vil ligge på 0,8A kontinuerlig.
      Den vil også ha mulighet til å levere 6V

      På begge regulatorene er maks inn spenning 8,4V (2Celle LiPo)
      Ok, skal du bruke overflatemontert 7805 reg. da?? Får du på en liten buzzer som varsler ved ca 7 volt på lipo'en, så har du et salgbart produkt!
      Vil gjerne ha en form for varsling når jeg bruker lipo på dlg'en ser det finnes noen ganske små som har diode, Mini LiPo Regulator & LED Alarm - Electronics - LiPo Regs & Switches mulig det er kraftig nok lys på denne..

      Kjell Arne

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Har laget et par regulatorer:

        [ATTACH=CONFIG]38893[/ATTACH]

        Her er den store som greier 3A peak og 1.5A kontinuerlig - Den ble litt for tung (1,8g) så nå er jeg i gang med lillebroren som jeg regner vil havne på en 0,5 - 0,6 gram - spesifikasjonene på denne regner jeg med vil ligge på 0,8A kontinuerlig.
        Den vil også ha mulighet til å levere 6V

        På begge regulatorene er maks inn spenning 8,4V (2Celle LiPo)
        Helt rått, Q, disse banka du vel sammen engang etter vi prata sammen igårkveld
        (Q er snart maskin på heltid)
        Jo Skavhaug

        ..sånn ca..

        Comment


        • #5
          Originally posted by hangman View Post
          Helt rått, Q, disse banka du vel sammen engang etter vi prata sammen igårkveld
          (Q er snart maskin på heltid)
          Nesten...


          Originally posted by kaklei View Post
          Ok, skal du bruke overflatemontert 7805 reg. da?? Får du på en liten buzzer som varsler ved ca 7 volt på lipo'en, så har du et salgbart produkt!
          Vil gjerne ha en form for varsling når jeg bruker lipo på dlg'en ser det finnes noen ganske små som har diode, Mini LiPo Regulator & LED Alarm - Electronics - LiPo Regs & Switches mulig det er kraftig nok lys på denne..
          Ikke noe ekstra "stæsj" - den lille bygges kun for å få ned størrelse (volum) og vekt til et minimum!
          Skal du ha alarmer etc. så finnes det allerede ting ute i markedet som kan brukes.



          Originally posted by bad scientist View Post
          Kommer du til å lage disse for salg, eller er de bare til deg? Den bittelille hadde glidd fint inn i QF2 en jeg driver og limer sammen!
          Hadde egentlig ikke planer - de jeg holder på med er basert på ting jeg har i hylla hjemme.
          Men er du interessert og ikke har for mye hastverk så kan jeg alltids lag en og sende deg, men LDO regulatorene koster fort opp i en 50-60 kroner (komponent kost) når man handler en og en og det er ting som brukes så sjeldent at jeg ikke kommer til å kjøpe inn et "større" kvanta...
          Men prisen er avhengig av hvor mye strøm du trekker - klarer du deg med lite så blir det alltid billigere.
          Last edited by Quadrocopter; 08-02-11, 12:24.

          Comment


          • #6
            pm er sendt!
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment

            Working...
            X