Announcement

Collapse
No announcement yet.

NC F3J 10. april på Vallermyrene, Porsgrunn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by xilian View Post
    Dumt spørsmål sikkert, men:
    Blir man vinsja opp, for deretter å prøve å være i lufta og lande så nærme 600 sekunder som mulig?
    Altså.. Hvis man toucher bakken etter 590 sekunder, så vinner man over en som
    lander etter 690 sekunder? Eller?
    Trodde det bare var landingskonk., høyde og tid man konkurrerte i
    Dette burde egentlig jojo'en ha svart på siden han styrer og steller med dette og var her inne i dag.

    I en F3J konkurranse får du poeng både for tid i lufta og hvor nærme ladingspunket du kommer.

    I de innledende rundene er "arbeids tiden" 10min - du får ikke lov til å starte før arbeidstiden starter og du må lande innen den går ut. Du kan starte så mange ganger du vil i arbeids tiden men da greier du ikke å få full tid.
    Lander du etter at arbeidstiden er gått ut så mister du landingspoengene pluss at du får 30 poeng i minus.
    Her ser du noe av utfordringen - du ønsker lengst tid i lufta (opp mot arbeids tide) og du ønsker å komme nærmest landingspunktet - men du kan ikke fly for lenge for da taper du alt......

    I finalen er arbeidstiden 15min.

    Du skal lande nærmest et fast definert punkt og du får poeng etter hvor nærme du kommer dette punktet etter følgende inndeling, innen 2m måles det med en oppløsning på 20cm, fra 2m og opp til 15m er det en oppløsning på 1m.

    I de innledende omgangene deles man inn i grupper og konkurrere innad i denne gruppen hver av gruppevinnerene får 1000 poeng / omgang.

    Noen av gutta som konkurrere kan sikker forklare dette mer i detaljer, men jeg håper du har fått en viss oversikt
    Last edited by Quadrocopter; 11-04-11, 14:34.

    Comment


    • #17
      hmm. Det må jo være noe så inni gampen vanskelig å time??
      Ikke rart folk sliter med prestasjonsangst.

      Skal holde fingrene i rett stikke i alle fall, og like utfordringer.

      tøft
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Originally posted by jj View Post
        GRATTIS Kenneth!!! Hvem fløy hva i finalen? Fløy Kenneth min gamle Giga?
        Hilsen Jo
        Keneth : Fløy ikke Giga, men den var med som reserve tror jeg. Ikke sikker på hva han fløy.
        Geir A : Xplorer 3,5 FullCarbon X-hale
        Josten : Perfect ET
        Stig : Xplorer FullCarbon 3,5 V-Hale

        Du fik med det vikstigste Q.
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment


        • #19
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Dette burde egentlig jojo'en ha svart på siden han styrer og steller med dette og var her inne i dag.

          I en F3J konkurranse får du poeng både for tid i lufta og hvor nærme ladingspunket du kommer.

          I de innledende rundene er "arbeids tiden" 10min - du får ikke lov til å starte før arbeidstiden starter og du må lande innen den går ut. Du kan starte så mange ganger du vil i arbeids tiden men da greier du ikke å få full tid.
          Lander du etter at arbeidstiden er gått ut så mister du landingspoengene pluss at du får 30 poeng i minus.
          Her ser du noe av utfordringen - du ønsker lengst tid i lufta (opp mot arbeids tide) og du ønsker å komme nærmest landingspunktet - men du kan ikke fly for lenge for da taper du alt......

          I finalen er arbeidstiden 15min.

          Du skal lande nærmest et fast definert punkt og du får poeng etter hvor nærme du kommer dette punktet etter følgende inndeling, innen 2m måles det med en oppløsning på 20cm, fra 2m og opp til 15m er det en oppløsning på 1m.

          I de innledende omgangene deles man inn i grupper og konkurrere innad i denne gruppen hver av gruppevinnerene får 1000 poeng / omgang.

          Noen av gutta som konkurrere kan sikker forklare dette mer i detaljer, men jeg håper du har fått en viss oversikt
          Fin beskrivelse det!
          Ellers er seilflysidene våre -F3X.no-
          Jo Grini
          http://vimeo.com/jojoen
          http://www.youtube.com/jojoenno
          http://www.jojoen.no/

          Comment


          • #20
            Originally posted by xilian View Post
            hmm. Det må jo være noe så inni gampen vanskelig å time??
            Ikke rart folk sliter med prestasjonsangst.

            Skal holde fingrene i rett stikke i alle fall, og like utfordringer.

            tøft
            Jo det er den delen av konkuransen som er vanskeligst. Du skal ha kontrol på alt på en gang, samtidig som en står og teller deg inn til full tid.

            Kun en ting som gjelder der og det er en rutine som passer deg. Og den gjentar du så ofte som mulig når du er og trener. Da først kan du få en flytid på 09:52++ som en gjenomsnitt tid..

            Og som dere ser av videoen... Det er ikke snakk om å fly over tiden ! Skiten skal ned ( Elsker den videoen hihi )

            YouTube

            Det er da vår venn Jo som får en sterk termikk boble noen sekunder før landing. Da må nesen ned.... Hva skjer da. Jo farten øker brutalt.. Da må bremsene fungere..


            Det gjorde dem ikke
            Last edited by xilian; 11-04-11, 19:04.
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment


            • #21
              Bestemt landing... Hehe.
              Men står respekt av dette
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Står respekt av Aril som står bak Jo og teller ned på klokken... Noen hadde tatt beina fatt og løpt....

                Mulig han er såpass konsentrert om klokken at han er lykkelig uvitende

                Og selv om delene spruta der, fløy modellen etter lunch. Dem tåler en støyt...
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment


                • #23
                  Vel blåst. Gratulerer Kenneth! Vingen Ruler
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #24
                    Stor takk til Jostein for godt gjennomført !
                    Takk for gratulasjoner.
                    Det var en tråd for en stund tilbake hvor det var en som lurte på hvordan Graphite fløy.
                    Svaret er enkelt, den flyr litt bedre enn Pike, Tragi og Explorer. (skulle vært et smilefjes her, men fikk det ikke til)
                    Sikler fortsatt på Tragien til Thorbjørn.
                    Giga ble forsøkt i første runde da det var stille, men har for lite flytid på den, men at den
                    virker det er det ingen tvil om.
                    ----------------------------------------------------------------------
                    Kenneth Thommesen
                    http://www.vingen.no/
                    www.bmfk.org

                    Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
                    RaceM, Aspire
                    Pike Perfection
                    35cc Extra 260
                    Extra 300L Leki

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Vingen300 View Post
                      Edit
                      For de som ikke har siste versjon av M$ produktene
                      Tar hintet, ligger nå også som pdf'er på MFK Vingen


                      Jostein

                      Comment

                      Working...
                      X