Announcement

Collapse
No announcement yet.

Binary-900 (XGTHIK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Binary-900 (XGTHIK)

    Blir møe tråder å forholde seg til etterhvert her, så skal prøve å samle alle
    mine spm. på èn plass.

    Hvordan funker det å fly denne lille DLGen nå? Funker det å fly i vind f.eks?
    Blåste rimelig godt i dag, og var super-keen på å ratte litt, men var
    usikker på om det fungerer eller ei.

    Greia er vel at jeg bare må få starta med dette (også) så fort som mulig,
    for å være i siget etterhvert.

    joda. en pingle-DLG dette, men håpet er jo å ha det litt morro.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Vind - hva er vind - 20 m/s

    De fleste DLG'er fly bra i vind (veldig aerodynamisk utformet) men det er ikke mye vekt i dem så det kan av og til bli et problem å komme "hjem" når man har blitt for ivrig og fulgt bobla til det butter.....

    De første kastene hadde jeg gjort i vindstille slik at du ikke har noen andre forstyrrende elementer som du må konsentrere deg om!

    Funker kastene og du ser at modellen er satt opp riktig så er det ingen problemer å lempe i noen sekundmeter.

    Comment


    • #3
      vindstille?? ... klarer ikke kaste den så himla langt.. så da får jeg prøve i litt vind da
      men ok. da er det safe. Se hva jeg får til i morgen.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Helt enig med Q i at det er alltid best å teste og trimme inn flyet i så lite vind som muilig/vindstille først. Er flyet i riktig trim fungerer det bedre i vind også. Men er det litt vind funker det selvfølelig å fly. jeg har flydd min fireworks mini i litt vind jeg og. funker greit det. men en større kommer lettere heim mot vinden. minifireworks er i samme klasse som binary 900 omtrent.
        Så om du vil vente til det er vindstille med første test eller om du prøver i litt vind avhenger bare av din tolmodighet Begge deler funker, men vindstille er safest, selv om jeg tviler på du vil oppleve noen problemer i 4-5 m/sek heller,men i riktig trim får du den nok ikke før du flyr i vindstille. Det er bare sånn det er. vind gir turbulens og riktig inntrimming blir umulig uten slike forstyrrende elementer.
        Last edited by ChristianAustenå; 17-04-11, 10:06.

        Comment


        • #5
          Møe vind i dag, men måtte prøve.
          Første turen tok jeg den i lufta faktisk.

          Tredje så ble det litt for mye G for loddinga mi, og null styring.
          Landinga var kort og konsis

          tror den overlevde
          Attached Files
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Gode loddinger er et utmerket utgangspunkt når man flyr dlg...Eller noe som helst egentlig..
            Hvis jeg tyder bildet rett, så flyr du med høyde/side, og ikke balanseror? Slettes ikke noe galt i det, men uten bal.ror, så tror jeg at jeg hadde unngått de aller mest vindfulle dagene. Slike små lette fly kan gjøre fryktelig mye rart i turbulens, så det er lett å havne i situasjoner der man ikke rekker å rette opp.
            Ooogså, på bildet ditt.. Sjekk det området der til høsten, kanske det vokser opp en bitteliten binary der. Husk vann og gjødsel!
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Sjekk servoene nøye etter en slik nese-landing. Jeg strippa begge mine servoer på min Mini Topsky etter et slikt møte med Moder Jord.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Skal ta full sjekk. Var for øvrig lokket som feig ut mottakeren, så må finne på noe lurt der også


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Oida… vondt i armen gitt.

                  Ble en del kast i strålende vær i går, men enden på visa var ikke så god
                  Hadde ett kast hvor jeg hadde glemt å skru på radio etter å ha hjulpet
                  en kamerat med et fly. Men det var dumt.

                  Ikke veldig mange kast etterpå brakk kroppen rett bak vinga så da var det slutt.

                  Men den fløy veldig bra før dette da.

                  Tviler på at jeg klarer å reparere, men får høre med noen som kan det.
                  Hvis ikke må jeg vel prøve å få tak i noe annet. For det var tøft.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Hvis det var bommen som knakk, så er det slettes ikke umulig å reparere. Du trenger litt karbon tow, eller duk, og litt epoxy. Helst støpe-epoxy. Hvis du legger ut et bilde av skaden, så kan jeg lage en plan for deg!
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment

                    Working...
                    X