Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med launch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med launch

    Dette er jo gøy, men ser som sagt at det er stor forskjell mellom de som KAN kaste og meg.
    Lagde dette lille klippet i dag.

    Er svært takknemmlig for all tenkbar tilbakemelding på hva jeg skal forandre / øve på.

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Jeg er ekstremt sjef på DLG.. hah.. Neida.. Men det ser i alle fall ut til at du slipper for sent.
    Tipper Quadro hopper inn og gir noen fornuftige tips om litt

    Binary-900'en min er klar for dyst igjen, så jeg trenger noen tips jeg også
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hva med å samles borte på Ekeberg en ettermiddag (rett over veien for kunstgress banen) så tar vi en time med kastetrening.

      Får hangman nyss om dette så dukker han også garantert opp

      Comment


      • #4
        Det er vel sikkert veien å gå.
        Har en full uke, men kan kanskje ta en svipptur på fredag em på vei hjem.
        Hva med 15:30 - 16:00-tiden?
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          Originally posted by Propepperell View Post
          Det er vel sikkert veien å gå.
          Har en full uke, men kan kanskje ta en svipptur på fredag em på vei hjem.
          Hva med 15:30 - 16:00-tiden?
          Ring meg et par timer før du er der oppe så er jeg klar!

          Comment


          • #6
            Hei Peter!

            Syns du kaster bra jeg, men ikke løft høyrefoten din fra bakken før du har sluppet modellen.
            Høyrefoten skal helst være strak og i bakken når du slipper - hør på hva denne karen har å si om kasteteknikk:


            hurtighet og teknikk går fint an å trene på uten modell......dessuten må en ikke kaste til månen for å nå høyt.
            Taktikk, lesing og flyging i termikk er viktigere - det lærte jeg sist helg


            mvh
            Last edited by Laserboy; 10-05-11, 10:45.
            Lars Petter Eriksen

            "the essensials are invicible to the eyes"
            Saint-Exupéry

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Får hangman nyss om dette så dukker han også garantert opp
              ..han gjør vel det, selv om mesteparten av stallen selvfølgelig - - - s e n s u r - - -

              Peter, er det dlg-føre står jeg stort sett alltid på sletta ved hyttene og lemper fra tidlig til kvelds, om du vil ha noen å trene sammen med.

              Gratulerer så mye med seieren søndag, Lars Petter
              Jo Skavhaug

              ..sånn ca..

              Comment


              • #8
                Jeg synes det ser ut som om du kan holde kastearmen og flyet enda litt lenger bak i den første delen av rotasjonen, så får du litt ekstra "sleng" på tampen., også, ja det ser ut som om du slipper litt sent. Holder du peg`en i fingertuppene, eller helt inne på leddet? Hvis den er inne på leddet, så er det veldig lett å "hooke", og da kommer den skjevt ut nesten hver gang.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bad scientist View Post
                  Jeg synes det ser ut som om du kan holde kastearmen og flyet enda litt lenger bak i den første delen av rotasjonen, så får du litt ekstra "sleng" på tampen., også, ja det ser ut som om du slipper litt sent. Holder du peg`en i fingertuppene, eller helt inne på leddet? Hvis den er inne på leddet, så er det veldig lett å "hooke", og da kommer den skjevt ut nesten hver gang.
                  Jepp enig der, skal trene mer i morra!

                  Ser at værmelding Værvarsel for Ekeberg Bekkelaget i Oslo (Oslo) for i morra er litt bob-bob.
                  Blir det ikke alt for ruskete er jeg på plass ca 15:30 i morra.
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Propepperell View Post
                    Jepp enig der, skal trene mer i morra!

                    Ser at værmelding Værvarsel for Ekeberg Bekkelaget i Oslo (Oslo) for i morra er litt bob-bob.
                    Blir det ikke alt for ruskete er jeg på plass ca 15:30 i morra.
                    Bare godvær skyer - knall termikk osv!!!
                    Vi sees i morgen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Vi sees i morgen
                      ser ikke ut som det er noen vits i å stikke ned idag, vel..?
                      Jo Skavhaug

                      ..sånn ca..

                      Comment


                      • #12
                        Vel - vi var ute i dag og Peter fikk en mengde kast og jeg fløy landingsrunder til den store gullmedaljen (låter det kjent.... )

                        Ble litt kommunikasjons kluss siden Peter ikke hadde det nye nummeret mitt, men jeg fikk ringt han til slutt når jeg var hjemme igjen - vi avtalte å møtes på Voldsløkka istedenfor og det funket greit....


                        Så deg ikke oppe på sletta når jeg var der i 2 tiden, prøvde å ringe deg uten svar??!!
                        Last edited by Quadrocopter; 14-05-11, 09:05.

                        Comment


                        • #13
                          Ja..svikta helt da jeg så været her, tlf lå uten lyd og jeg lå plutselig i go'stolen og snorka..synd, da sov jeg over ok vær, tydeligvis.
                          Om været holder (dvs regnet som er meldt ikke blir noe av) stikker jeg ned i 11-tida, om du/dere skal ut idag oxo.
                          Jo Skavhaug

                          ..sånn ca..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by hangman View Post
                            Ja..svikta helt da jeg så været her, tlf lå uten lyd og jeg lå plutselig i go'stolen og snorka..synd, da sov jeg over ok vær, tydeligvis.
                            Om været holder (dvs regnet som er meldt ikke blir noe av) stikker jeg ned i 11-tida, om du/dere skal ut idag oxo.
                            Blir ikke noe før i neste uke - Peter trenger å flytte peg'en ++

                            Comment


                            • #15
                              Jepp.
                              Takk for god hjelp i går. Føles som om mye falt på plass. Ble ikke jobbet med LS'en i går og i dag har jeg vært på fisketur hele dag, men siden de5t ser ut som møkkavær i morra kan det godt tenkes det blir flyttet peg ++!
                              Peter Rahm
                              Siggerud
                              Cirrus RCFK

                              Comment

                              Working...
                              X