Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teste ut oppdrift fra Bioanlegg (video)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Teste ut oppdrift fra Bioanlegg (video)

    Har sett på røyken fra det nye bioanlegget i Vågå, og tenkte at her må det da lekke ut noe varmluft som det går an nyttiggjøre seg!
    Fikk med meg min gode nabo og flykompis, Johannses Moger for å teste ut forholdene!
    Konklusjonen ble at anlegget var utrolig grådig på å slippe fra seg varmluft
    Filmen ble spilt inn midt i Januar.
    Får kanskje prøve igjen når det blir kaldere...

    Kjell Arne


  • #2
    Hehe - liker tanken men det skal litt til å følge "termikken" bakover
    Nå blir det heldigvis etter hvert større mulighet for mer "naturlig" produksjon av løft!

    Comment


    • #3
      Å leite etter termikk i -26 er bra =)

      Artig idè og utførelse!
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Stilig! Så kaldt at det knirker! Hadde nesten trodd at det flyet hadde fått seg et større løft i den røyken/varmen. Er det Ok at jeg deler denne på Facebook? Har en venninne som driver med bio forsøk.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Du ser at røyken legger seg og har en veldig liten vertikal hastighet

          Comment


          • #6
            Originally posted by ArneH View Post
            Stilig! Så kaldt at det knirker! Hadde nesten trodd at det flyet hadde fått seg et større løft i den røyken/varmen. Er det Ok at jeg deler denne på Facebook? Har en venninne som driver med bio forsøk.
            Del i vei!
            Kjell Arne

            Comment


            • #7
              Gikk litt som fryktet, er fint lite varme nye bio anlegg "slipper" fra seg. Men men, artig å prøve
              Var veldig ekkelt å fly når flyet forsvant inn røyken, var bare å stole på at flyet fortsatte svingen som det hadde inn i røyken.

              Kjell Arne

              Comment


              • #8
                Originally posted by kaklei View Post
                Gikk litt som fryktet, er fint lite varme nye bio anlegg "slipper" fra seg. Men men, artig å prøve
                Var veldig ekkelt å fly når flyet forsvant inn røyken, var bare å stole på at flyet fortsatte svingen som det hadde inn i røyken.

                Kjell Arne
                Godt vi testa det ut så slipper vi det en annen gang for no livnar det i lundar og termikken slipper fra dalsidene..
                Smart å trimme inn modellene i rolig luft og banke litt stikkerust før vi skal bryte med vårtermikken,..her en liten snutt fra søndagen DLG 2012.wmv - YouTube

                DLG 2012.wmv - YouTube
                If flying were the language off man,soaring would be it`s poetry.

                Comment


                • #9
                  Noen som har testa over et passe stort sakthansbål?
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment

                  Working...
                  X