Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thermals!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thermals!

    Alle som kjenner meg og min kompetanse innenfor flyving uten motor kan gå i god for at jeg i dag hadde vanvittige forhold.
    94m Max og 6min 30s på det beste. Dette var gøy.
    Selv synes jeg at DLG'n blir rimelig vanskelig å se på denne høyden og med litt vinkel.

    Click image for larger version

Name:	01.05.12.png
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	631365
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    LIKER!

    satte ny pers selv idag over 2 minuter

    Comment


    • #3
      Grattis begge to
      Leif Bjørgo
      Cirrus-RCFK

      Comment


      • #4
        Nytt personlig rekord (tid) i dag med litt over 11 min.
        Skikkelig gøy når man får det til

        Click image for larger version

Name:	ScreenHunter_02 May. 12 20.09.jpg
Views:	1
Size:	76.4 KB
ID:	588384
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          Originally posted by Propepperell View Post
          Nytt personlig rekord (tid) i dag med litt over 11 min.
          Skikkelig gøy når man får det til

          [ATTACH=CONFIG]53526[/ATTACH]
          Hvilken modell bruker du? 11 min er veldig bra
          Har prøvd litt DLG før men fikk ikke til den helt store start høyden med Long Shot som jeg da hadde
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Det å finne en skikkelig Boble, er noe av det artigste jeg kan gjøre med buksene på. Selv om jeg ikke kan fly DLG, så er jeg på stadig Termikk jakt med mine seilfly. Kom inn i en boble for ikke så lenge siden, som nesten skapte frykt. 2,5 meteren bare steg og steg, og ville ikke ned. Jeg var redd for at den rett og slett skulle fly vekk.
            Men var det ikke vanskelig å fly i den sterke vinden, som må ha vært i dag? Jeg får lære meg mer om forholdet Termikk og vind. Og kvitte meg med litt av vindskrekken jeg har.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Hey, det er jeg som alltid er lengst ned på listen når vi har NC i F3k så vet ikke om jeg er den som skal uttale seg her men...
              Jeg flyr nå en Predator 2, hadde en Long Shot i fjor.
              Hvis du ser på grafen så ser du at jeg er ganske rævva (beklager dårlig Norsk) på launch. På sen ettermiddag i dag (nesten ikke vind da) hadde jeg mellom 25 og 30 m starthøyde.
              Trass i meget medioker starthøyde går det ann å treffe "rett". Ser at det handler mer om å lese forhold samt å ha en rejæl porsjon flaks.
              Ellers kan jeg si at jeg er pinglete i bobler, kanskje noe med synen, men på slike avstand og høyder sliter jeg med å se modellen godt nok og det skjer ofte (også denne gangen) at det er jeg som "gir opp bobla" og flyr hjem siden jeg sliter med å se fremst pitch-attitude. Aner ikke hva man skal gjøre med det, skaffe bedre briller?
              Last edited by Propepperell; 12-05-12, 20:11.
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment


              • #8
                Har hatt noen av mine fineste turer med en LS - den er rå til å fly sakte og skru bobla i senter omtrent fra grasrot nivå.

                Alt munner ut i trening og flytid i lufta, når du først har tatt noen bobler så er du hekta og du vil se at progresjonen går raskt fremover.
                Etter hvert blir man også flinkere til å lese lufta rundt seg og dermed trenger man ikke å kaste så høyt siden du "vet" hvor bobla kommer/er.
                Last edited by Quadrocopter; 12-05-12, 22:06.

                Comment

                Working...
                X