Unconfigured Ad
Collapse
Hvilken bør bli min nye DLG?
Collapse
X
-
-
Enig.
Her er det "babysteps". Stresser ikke, men prøver å bli klar!Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Nytt spsm melder seg. Hvordan "nullstiller" man en "all-moving" horisontell stab?
Altså, hvor er null. Vatre ut bommen og så vatre staben etter denne?Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Leif Bjørgo
Cirrus-RCFKComment
-
Jeg synes at min Blaster dykker litt vel mye når jeg sirkler med mye sideror. Må "jobbe" mye med høyderor
Er det en ide å mixe in "rudder to elevator" eller er dette bare tull?
Er for øvrig fortsatt sykt happy med Blastern. Fløy over 3 min i kveld i nesten død luft. Knallgøy!Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Jeg synes at min Blaster dykker litt vel mye når jeg sirkler med mye sideror. Må "jobbe" mye med høyderor
Er det en ide å mixe in "rudder to elevator" eller er dette bare tull?
Er for øvrig fortsatt sykt happy med Blastern. Fløy over 3 min i kveld i nesten død luft. Knallgøy!
Ta å fly den en del før du begynner på noe som helst triks og mix på radioen - så kommer teknikken sigende inn etter hvert.
Det er er en grunn til at man aldri skal fly en ny modell med en gang i en konkurranseLast edited by Quadrocopter; 04-06-12, 20:29.Comment
-
Comment
-
Comment
-
Lurte på det også.
CG er på anbefalt men kan jo teste å flytte noen mm bak.Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Anbefalt cg er nesten alltid litt vel konservativt. Bittelitt bakover er ofte til god hjelp der.
Rudder-elevator vil jeg ikke anbefale, da du uansett ikke vil ha høyderor inn i regnestykket før sideroret begynner å ha litt effekt. Dessuten er det ofte man kan bruke sideror til små korreksjoner i retning, uten at man trenger input fra høyderor.
Noe som også kan hjelpe, er å legge inn litt "snap-flap", altså at balanserorene går litt ned når du trekker oppror.
Jeg har min snapflap-mix på bryter, men kunne like gjerne latt være, jeg bruker den uansett alltid.
Differentsiering på balanseror bidrar også til å holde pitch-aksen rett, men det er et annet ror, og en annen historieIkke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment