Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servovalg til Binary 900

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servovalg til Binary 900

    Trenger litt hjelp ASAP med valg av servoer til min lille Binary.
    Små, ikke dyre, på lager et eller annet sted og gjerne noen som fikser 2S.

    (oppdaget "the hard way" at noen billige HK servoer ikke likte 8V...)
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Jeg driver ikke med DLG, men i F3P bruker vi jo noe av det samme utstyret. Torbjørn fører D-47, den funker utmerket på 2s. Han fører også noen små Graupner-servoer som er bra. Det er ingen servoer i denne størrelsen som er dyre, egentlig.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Anbefalt servo for denne modellen er Dymond D47, og bestilte nettopp noen slike hos SUSA for min Binary 900:
      SoaringUSA :: RC Accessories :: Servos :: Dymond D-47 Ultra Micro Servo

      Disse skal tåle 2S-Lipo etter det jeg har forstått, men det er sikkert noen her som kan bekrefte.

      De har også samme servoen hos Staufenbiel:
      DYMOND D 47 | DYMOND | Servos | Elektronik

      Edit: Der kom det bekreftelse på at de funker på 2S også!

      Comment


      • #4
        Hvis ror(ene) har en kraftig retur fjær (f.eks høyderoret på FW 4.5 og 5) så blir D47 for svak og du bør gå for D60 hvis du har plass

        Comment


        • #5
          Bruker D-47 ellers så er nok risiko at det blir disse her og da.
          D-60 i en Binary 900?? Du har ikke kikket dem hva Quad? Funker nok i vingene men i Poden er det ikke plass til D-47 en gang.
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment


          • #6
            På høyderor, så slipper du unna med d37. Sikkert på side også. Hvis fjørene er for stramme, så er det bare å bytte til lettere fjær, eller pull-pull.
            Aner ikke om d37 tåler 7,2V, men en regulator på 1gram og2x 3,7 gram servoer er lettere enn 2x 4,7gram servoer. Reulatoren kan du putte i nesa i stedet for bly, så der sparer du litt også. Bitte små Dlg`er er ekstremt vektsensitive. Alt over D47 er fullstendig overkill, mener nå jeg.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Propepperell View Post
              Bruker D-47 ellers så er nok risiko at det blir disse her og da.
              D-60 i en Binary 900?? Du har ikke kikket dem hva Quad? Funker nok i vingene men i Poden er det ikke plass til D-47 en gang.
              Kun aktuelt med d60 når du har stramme fjærer og det virker ikke som om 900 har det

              Comment


              • #8
                Jeg bruker 2 MKS Nuke i min Vladimir Elf, og de gjør jobben veldig bra, kjappe og presise samtidig som de er veldig små. Men de skal ikke kjøres på mer enn 5 volt, og de kommer med ganske korte armer som jeg tror det er vanskelig å finne erstatning for. Selv bruker jeg 1S lipo med spenningsforsterker. MKS Nuke 3 Servo - 8.8mm 3.7g 0.9Kgcm - Servos - MKS Servos

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bad scientist View Post
                  ...men en regulator på 1gram...
                  Hei Steinar, leter som en tulling på nett, hvor i gloheite finner man den lille lette regulatoren / BEC'n?

                  Peter
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment


                  • #10
                    Den minste "ikke-børsteløse" speedcontrolleren til GWS veier rundt ett gram når du stripper den for overflødig kabling. Skal legge ut en link når jeg kommer på den norske forhandleren..

                    GWS ICS LI 50

                    Mulig jeg underrdrev med ett gram, men det er ikke mye mer, hvis du korter ned kablene på denne lille rakkeren..
                    Last edited by bad scientist; 26-05-12, 06:16. Reason: fant link
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #11
                      Elefun har fått inn D47 servoer Dymond D47S Fast Precision Micro Servo - elefun.no - Radiostyrt hobby

                      Comment


                      • #12
                        Takk, tror jammen jeg har en slik en i kjellern! Ned å sjekke
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment


                        • #13
                          Kanskje dumt spørsmål, men kan man da koble Dymond servoene rett på et lite to cellers batteri, uten voltregulator? Men kanskje små mottagere ikke er egnet for det. De hadde passet bra til en liten Balsa glider jeg venter fra England.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Propepperell View Post
                            Takk, tror jammen jeg har en slik en i kjellern! Ned å sjekke
                            Jepp hadde en slik! Da blir det "vanlige" servoer og regulatror!
                            Peter Rahm
                            Siggerud
                            Cirrus RCFK

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ArneH View Post
                              Kanskje dumt spørsmål, men kan man da koble Dymond servoene rett på et lite to cellers batteri, uten voltregulator? Men kanskje små mottagere ikke er egnet for det. De hadde passet bra til en liten Balsa glider jeg venter fra England.
                              D-47 funker som en kule på 2S. Har haft dette oppsett i 2 DLG'er hittil med suksess. Mottakern tåler dette fint, i hvert fall Spectrum som jeg bruker.
                              Peter Rahm
                              Siggerud
                              Cirrus RCFK

                              Comment

                              Working...
                              X