Announcement

Collapse
No announcement yet.

Altimeter for DLG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Altimeter for DLG

    Hei, jeg er rimelig ny når det gjelder DLG og hadde maiden på den første "skikkelige" DLG i pinsen, en Peak Hobby Ice Fire II.
    Prøvde meg med en Fling DL ifjor som fløy som et spett - 550g. Dette ga meg et spark bak for å gjøre ferdig Ice Fire II'en.

    Denne har nå fått endel turer og har gjort at jeg har oppdaget mange nye muskler på rare plasser rundt omkring på kroppen, inni legger/rygg/mage
    Føler jeg har en god del igjen å lære når det gjelder kasteteknikk og blir av og til imponert over høyden en ting på 300g oppnår.

    For å dokumentere for meg selv hvor høyt jeg kaster og få litt resultatservice så ser jeg at et altimeter hadde vært veldig kjekt å hatt.
    Har ett system fra Eagle Tree med GPS som jeg har montert i Proxima II'en som er artig lese av. Nå blir dette altfor stort for DLG'ene mine så jeg ser jeg bør ha noe mindre.

    Det hadde vært veldig praktisk med en logger som kan indikere høyden uten å måtte reise hjem og koble til pc. Hvis den kunne kommunisert med Android mobilen min hadde det vært veldig praktisk.

    Hvilken type bør jeg velge?


    Jeg har en Ice Fire II (300g) og en Binary 900 v2 (ser ut til å ende på rundt 130-135g) som blir ferdig iløpet av kvelden.

  • #2
    HobbyKing R/C Hobby Store : Altitude MicroSensor (standalone or e-logger) V4 er jo et alternativ. Den viser høyeste oppnådde høyde, men logger ingenting. HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Altimeter denne logger, men du må koble den til pc, skjønt det er kanskje mulig å få lest den av med en android telefon.

    Comment


    • #3
      Denne (RAM3 lengst ned på siden) Is da shit.
      Jo, du MÅ hjem til PC'n, men den funker som snus.

      Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Denne : Altis v3 | AerobTec

        Den er forsåvidt nevnt her også : (MFN) ModellflyNytt.no

        Kjøper du displayet så leser du høyden på stripa, enheten i flyet er bitteliten og veier 4 gram.
        Selges av RC-seilflysport her til lands, et produkt som kan brukes til flere ting en kun høyde logger slik som RAM 3.
        Blant annet til motorkutter i F5J og ved tilkobling til PC så kan du få se stige og synke hastighet i meter pr sekund
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Har en ram 3 liggende som jeg kommer til å selge.
          Ligger en link til den under škjøp og salg" - šelektronikkš

          Sent from my GT-N7000
          Last edited by Quadrocopter; 15-06-12, 00:03.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Har en ram 3 liggende som jeg kommer til å selge.
            PM sendt (ti tegn)

            Comment


            • #7
              En liten oppdatering:
              Det ble til at jeg kjøpte en RAM 3 av Quadropter

              Enheten har fått blitt med på endel turer ikveld sammen med Binary 900 v2 og Ice-Fire II.
              Tilnærmet vindstille så fikk jeg kastet Binarien (139g) til 21meter, Ice-Fire II (303g) til 26meter.

              Er fortsatt rimelig fersk i faget men er dette litt lavt?

              Comment


              • #8
                Originally posted by RTL View Post
                Enheten har fått blitt med på endel turer ikveld sammen med Binary 900 v2 og Ice-Fire II.
                Tilnærmet vindstille så fikk jeg kastet Binarien (139g) til 21meter, Ice-Fire II (303g) til 26meter.
                Er fortsatt rimelig fersk i faget men er dette litt lavt?
                Bra å se at høydemåleren har havnet hos en aktiv DLG pilot isteden for å ligge i hylla hos meg å støve ned!

                Du bør jobbe deg opp en 5-10 meter til på en full størrelse DLG, 900 vil nok ligge en del meter under full størrelse utgaven.
                Nå har du mulighet til å få en konkret tilbakemelding på kastene slik at du kan finslipe kaste teknikken.
                Husk at veldig mye av kastet er teknikk, sitter teknikken så kan du legge til mer kraft etter hvert - gjør du det motsatt vei så ender du opp med lite progresjon.

                Du vil også merke at du får en god del meter mer når det er litt vind imot.
                Last edited by Quadrocopter; 18-06-12, 23:14.

                Comment


                • #9
                  Ser du er fra Sandnes, bor selv på Tjelta. Har du funnet noe bra sted å fly DLG i distiktet?
                  Har selv en Stobel v3 stående som får alt for lite flytid. Alltid kjekt å fly flere sammen
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

                  Comment


                  • #10
                    Når det gjelder steder å fly så er det overraskende få plasser jeg har funnet her på flate Jæren....men har fått flydd endel på treningsfeltet på Sandnes Stadion. Kjører da inn ved Giske Ungdomskole. I ukedagene så er det altfor ofte fotballtreninger (forstå det den som kan) så det har blitt mest flyging fra 21:00->23:00. I helgene så er det som regel god plass.

                    FINN kart - en ledende norsk karttjeneste

                    Har du noen lokasjoner som egner seg bra?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har for det meste flydd på fotballbanen til Havdur IL. Ellers har jeg flydd noen ganger på Skeie ( den gamle microflyplassen)
                      Bruker fortesten en Zlog altimeter.
                      Denne har ett lite display som en kan lese av maks høyde på. I tillegg kan filene lastes inn på pc.
                      Jan Eric Klausen
                      Forus RC Klubb

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by RTL View Post
                        ...vindstille så fikk jeg kastet Binarien (139g) til 21meter,
                        Er nok ikke langt unna der med Binary. Prøvde min med Ram3 nå i kveld. Null vind og død luft.
                        Beste launch var 32m, med et snitt rundt 24-28m, sånn cirka.

                        Min lille Binary er nok litt lettere.
                        Peter
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment


                        • #13
                          Jeg var ute en liten tur tidligere i dag. Hadde fått plasert Zlog`en i Stobelen.
                          Kastene lå på mellom 42-44m. Er usikker på om Zlogen er riktig for det så ikke så høyt ut når jeg kastet.
                          Fikk selvfølgelig ikke lastet filene inn på PC`en av en eller annen grunn. Måtte slette minne på altimeteret og resette det.
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

                          Comment

                          Working...
                          X