Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3K - hvorfor stoppet det opp og hva er veien videre?!.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F3K - hvorfor stoppet det opp og hva er veien videre?!.

    Hvor er F3K folket i Norge?????

    Ser man bort i fra Lars Petter så var dette NM mer eller mindre en ren Cirrus klubb konkurranse.

    Jeg vet at det er en mengde piloter som flyr F3K i andre klubber, hvor er dere?

    For at F3K skal få et varig fotfeste er det viktig at det er aktivitet i flere miljøer enn kun rundt Spydeberg!


    EDIT:
    Flyttet dette ut i en ny tråd.
    Last edited by Quadrocopter; 27-09-12, 09:27.

  • #2
    Hvor er F3K folket? - burde kanskje laget en egen tråd om dette tema, men siden Quadrocopter spurte her....

    Jeg vet om noen i Lillehammer-området, noen i Vestfold. I Bodøområdet har de på gang en "massebestilling" av nye modeller(7stk. ?). Det skal være noen i Stavangerområdet også.
    I min klubb, Gullknapp MFK, var vi på det meste 10-12 stykker som samtidig hadde Dlg. I dag er vi 7-8.
    I år er det av forskjellige grunner bare meg fra vår klubb som konkurrerer. Skulle selvfølgelig hatt med meg de som flyr Dlg, men de fleste flyr bare for gøy.

    I Norge har vi bare Norgescup-konkurranser og NM. For mange blir Norgescup-konkurranser og NM et stort sprang å ta. Hva om vi som konkurrerer, eller de som har lyst til å konkurrere, inviterer til enkle ”innføringskonkurranser” i klubbene. Her må det fokuseres på trimming, teknikk, hvordan man tar tiden, oppfører seg på feltet, og litt om de enkleste oppgavene. I vår klubb hadde vi kun to oppgaver i de første konkurransene – alle opp og sistemann ned, og etter hvert, lille stigen.

    Noen av oppgavene(taskene) i FAI sporting code er bortimot umulig å klare for en nybegynner i F3K, og med det forsvinner motivasjonen for å konkurrere ganske fort. Hva med å lage enklere oppgaver, gjerne «klubbtasks» det for en nybegynner vil være mulig å klare? - kanskje halvere arbeidstiden og makstiden for noen av «turnaround»-øvelsene? Lettere oppgaver til å begynne med i lag med klubbkamerater kan være med på å gi «godfølelsen» og lysten til å nå høyere etter hvert. My five…

    Noen andre med gode ideer?

    PS. Frank, du er ikke den første som blander navnene mine

    mvh
    Lars Petter Eriksen

    "the essensials are invicible to the eyes"
    Saint-Exupéry

    Comment


    • #3
      Ikke alltid innpå her og følger med men...

      Det er ingenting i veien for å lage konkurranser med lav terskel og de trenger ikke hete "Norgescup" selv om de teller i denne.
      Det er mulig å bare bruke de enkleste tasks i reglementet og fremdeles ha Norgescup status.
      All up last down er noe alle forstår. Så kan man bygge på etterhvert som alle er komfortable.
      Fordelen med å ha Norgescup-status er at det kanskje kommer noen fra andre områder og kanskje noen flere å dele informasjon med.


      Hilsen (regards) Jo Grini
      Kass./sekr. Vfkm.no
      Gruppeleder F3J/F3K
      comitee member soaring CIAM
      Leder av SU 2011/2012

      Skulevegen 2
      2920 Leira
      Norway
      mob +47 90898709
      Jojo's menyside
      jojo@vfkm.no
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

      Comment

      Working...
      X