Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim til Binary III?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim til Binary III?

    Sideroret på Binary III (og forsåvidt de andre rorene også) har en ganske stiv plast limt over foamen og fungerer også som hengsling. Etter transport (!) har plasten løsnet litt som bildet viser. Hvilket lim er best å bruke her, eller er det bare å bruke strykejernet?
    Er litt usikker på typen foam, så jeg tør ikke eksperimentere. Jeg vil gjerne ha svar fra noen som VET, og ikke gjetter
    Attached Files
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    Hadde Binary 3 som fikk en liten skade på sideror. Limte det med tynn foamsafe CA. virket meget bra!
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • #3
      Originally posted by lupus49 View Post
      Sideroret på Binary III (og forsåvidt de andre rorene også) har en ganske stiv plast limt over foamen og fungerer også som hengsling. Etter transport (!) har plasten løsnet litt som bildet viser. Hvilket lim er best å bruke her, eller er det bare å bruke strykejernet?
      Er litt usikker på typen foam, så jeg tør ikke eksperimentere. Jeg vil gjerne ha svar fra noen som VET, og ikke gjetter
      "den stive plasten" er garantert en tynn glassfiber duk som brukes til å laminere foam delene. Limet du skal bruke for å feste denne er sakte herdene epoksy (helst en litt "tyntflytende" type)
      Etter limet har herdet ferdig (24timer) svinger du sideroret ut i ca 45grader (litt lenger en det normalt svinger), så setter du på en stripe med hengsle tape på den siden som fotoet viser (over gropa)
      Denne vil være med på og forhindre at det samme skjer igjen!
      Last edited by Quadrocopter; 05-10-12, 08:32.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        "den stive plasten" er garantert en tynn glassfiber duk som brukes til å laminere foam delene. Limet du skal bruke for å feste denne er sakte herdene epoksy (helst en litt "tyntflytende" type)
        Etter limet har herdet ferdig (24timer) svinger du sideroret ut i ca 45grader (litt lenger en det normalt svinger), så setter du på en stripe med hengsle tape på den siden som fotoet viser (over gropa)
        Denne vil være med på og forhindre at det samme skjer igjen!
        Takk for det. Det er nok riktig at det er en glassfiberduk. Den er veldig stiv, så den har nok godt av å bli bøyd litt.
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

        Comment

        Working...
        X