Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering av blue phoenix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradering av blue phoenix

    Seilfly-delen av hobbyen går på sparebluss, og jeg lurer derfor på følgende: Kan jeg med suksess konvertere min blue phoenix snillmodell til en litt kvassere sak til hangflyging ved å flate ut vinklene i vingene og montere balanseror?

    Flyet har så langt vært veldig snilt og morsomt også til hangflyging, men det gjør jo ikke så mange stunt at det gjør noe.

    Skulle gjerne brukt en tusing eller to på ny modell, men det er desverre i motordelen av samlinga at pengene havner for tida.
    Erik Jenssen

  • #2
    Hei.

    Om du får til så lager du en rettere vinge(mindre v-form), litt mindre vingespenn(kansjke 15 cm, 7,5 på hver side) og monterer balanse ror.
    Funker sikkert det.

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Konvertering av Blue Phoenix

      Profilet i blue phoenix vingen vil hindre deg i å få noe særlig fart og liv i denne maskinen.
      Forsøkte selv samme opplegget for noen år siden, og mener selv det eneste jeg oppnådde var noe bedre manøvrerbarhet.
      Klart en kilo eller to med bly på snuta gir bedre gjennomslagskraft, men vingene holder bare til et visst punkt!!!!
      Etter min erfaring er et slikt ombyggningsprosjekt bortkastet energi, med mindre du tar steget helt ut og bygger en ny vinge, med et annet profil.
      Knut Eirik Lyngmo

      Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

      Comment


      • #4
        tror heller ikke det er noe god idè, bygg ny vinge/fly ville heller vært et bedre alternativ. easyglideren hører jeg mye skryt om. ikke så dyr heller.
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

        Comment


        • #5
          Kjøp en flyvende vinge,den er morsom, vanskelig og knuse og passer i de fleste bagasjerom.Du trenger bare to standard servoer og en rull med pakketape så er du igang

          Comment

          Working...
          X