Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hlg / Dlg...tips???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hlg / Dlg...tips???

    Hei.

    Er det noen som har ett eller flere gode tips til DLG/HLG modeller? Kunne tenkt meg en med bare side/høyde ror, og en med balanse ror også. Har sett på de norske sidene å de få flyene jeg finner har jeg ikke særlig lyst på. Dårlig utvalg. Noen som vet om noen skikkelige modeller fra utlandet kanskje?

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

  • #2
    Hei
    Jeg har en Fireworks II, forgjengeren til den på bildet nedenfor. Den flyr utrolig godt og kan absolutt anbefales. Mer info her: Forbidden
    Attached Files
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Jeg er ingen dreven DLG`er, men Absalut fra Griffin er nydelig. Har ikke hatt andre DLG-maskiner så det var kanskje litt for "proft" til en nybegynner...? Men kroppen har holdt både for widowmaker og meg tross sleivkastene i begynnelsen, og den er ultralett og delikat.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg tror det er smart å kjøpe en litt "proff" DLG. Den jeg har er kjøpt brukt og de selges for 2-3000,- avhengig av hva slags servoer som står i. En her i klubben har kjøpt en enklere og billigre modell, men den er vankelige å få høyt opp samtidig som de flyr relativt dårlig i forhold. Lav vekt, stiv og lang kropp og fornuftig vingeprofil tror jeg er de viktigste faktorene for en velflyvende maskin. Tidligere nevnte "Absalut" tror jeg er bra!
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Ja, for ikke å glemme at de litt proffe modellene er artig å eie

          Rart å nesten kunne se gjennom vingen så tynne som vingeskinnene er (hulstøpte).

          Er jo kritisk at en DLG er lett og sterk i bakkroppen, selv betrekning på haleflatene var "ikke anbefalt" på Absalutene på grunn av kreftene som er ute og går om man kaster modellen litt for mye sideveis i et dårlig kast... Widowmaker og jeg løste det ved å ta ut noen lettehull i haleflatene og legge på transparent film som stod i stil med vingefargene.

          Eneste jeg ville gjort annerledes er å legge et lag med tynn/medium duk mellom balanserors-servoene og vingeskinnene for å hindre at skinnene gir seg. Det er tynne saker.

          Ellers: det fins noen gode tips på weben for plassering av pegen, viktig at den passer fingrene og at vinkelen blir riktig.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hei.

            Flotte greier. Den fra griffin så jo bra ut.... Hadde ikke sett den før. Skal vurdere å kjøpe en derfra.

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #7
              Hvis du er sørafor kan du gjerne stikke innom og titte på min Absalut så får du se hva den går ut på.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                torbjørn og kåre hadde iallefall en før for ca 1 år siden.. regner med at de har den fortsatt... desverre husker jeg ikke navnet på den med det var en dlg med ca 150 vinge hard foam vinge med carbon forsterkninger.
                den kosta 1700kr når jeg så på den.
                denne hadde visst gjort det veldig bra i konkuranser rett etter at den kom på markedet.
                |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
                |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
                |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

                Comment


                • #9
                  hva med fling DLG? flyr den dårlig? den er nå ikke alt for dyr
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                  Comment

                  Working...
                  X