Announcement

Collapse
No announcement yet.

Daydream vs Blue Phoenix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by ØRN-BJØRN & JØRN
    Har selv denne med elektromotor i nesa.
    Det er Blue Phoenix du snakker om her, ikke sant?

    Det du skriver om materialvalg i Blue Phoenix, forstår jeg det riktig om du mener at det er en fordel med kun tremateriale, og ikke dette andre materialet du nevner i forbindelse med Dynaflite modellene?

    Jeg skal ikke knuge så voldsomt i forhold til valg av modell, tror det blir bra uansett, men kjenner du til om produsenten (hvem nå det er...) av Blue Phoenix har noen hjemmeside der jeg kan lese litt mer om modellen. Klarer ikke finne annen info enn det svært beskjedne som står skrevet på Norwegian Modellers hjemmesider. Og, er det kun Norw. Mod. som selger modellen?

    Comment


    • #17
      Blue Phoenix

      Du kan ta en titt på denne linken http://www.glhobbytra.se/butik/hobby...a&_start=1&vw=

      Eller her http://www.glhobbytra.se/eflerprod.htm

      Har Googlet litt men finner ingen hjemmeside til Leif Ericsson. Kansje du blir litt klokere med de linkene jeg la ut for deg. Vet heller ikke om flere forhandlere som selger denne modellen.
      Last edited by Caramba; 24-03-06, 08:14.
      Mvh

      Ragnar Bye

      DG 300/17 Multiplex
      Caramba Krause
      Legend Airtronics
      Miraj Aeromod

      Comment


      • #18
        Takk skal du ha, Ragnar. Som du skjønner så er det leenge siden sist jeg tok i et fly. Kan jeg spørre hva slags batteripakke du anbefaler til dette flyet? Det er sikkert mye snakk om smak og behag, men vil du sette et minimumskrav i forhold til spesifikasjoner på batteripakke? Forløpig har jeg ikke "felt-lader" som kan kobles til 12v batteri, hvis det er med å lette anbefalingen..

        Comment


        • #19
          ...

          Bare hyggelig det! Tja..jeg har brukt alt fra 600-1200mAh pakker,og med sistnevnte flyr du leeeenge. Siden det er bare 2 servoer,så går det lite strøm.
          Er en fordel om du bruker en "kubbepakke" istedenfor en flat fordi da får du pakken lengst mulig frem i snuten.
          Jeg tror heller ikke du har behov for en feltlader,med mindre du skal på langtur og ikke har tilgang på 220V.
          Hvordan modell blir det?
          Mvh

          Ragnar Bye

          DG 300/17 Multiplex
          Caramba Krause
          Legend Airtronics
          Miraj Aeromod

          Comment


          • #20
            Det blir nok til at jeg satser studentlånet på en Blue Phoenix. Det er tydligvis en kjent modell som veldig mange har vært borti, og det uten at det kommer frem så altfor mange negative sider ved dette flyet. Hvis ingen har noen bedre tips på forhandler/pris enn hva som fåes hos Norwegian Modellers, så er vel det butikken å forholde seg til denne gang.

            Veldig bra med et velfungerende forum som dette, der selv nybegynnere raust får tildelt sårt tiltrengte tips og råd!

            Comment


            • #21
              ...

              Hehe..akkurat ja. Bare husk å bestille roroverføringer i tillegg. De overføringene som følger med er ikke noe bra,og kan lett knekke ved en litt hard landing.
              Få også et balsaflak i 3mm tykkelse til sideroret. Husk lim og betrekning så du slipper å bestille i flere omganger.

              Lykke til!
              Mvh

              Ragnar Bye

              DG 300/17 Multiplex
              Caramba Krause
              Legend Airtronics
              Miraj Aeromod

              Comment


              • #22
                Skal bli! Kommer tilbake med rapport når jeg har fått litt klem på sakene her.

                Comment


                • #23
                  ...

                  Ja det skal du bare gjøre. Husker jeg ikke feil,så var også hengslene av en litt ymse kvalitet(men fullt brukbare). Kansje du skulle ha bestillt et sett just i case.

                  Ja forumet er helt knall...har fått mye hjelp selv på forumet.
                  Mvh

                  Ragnar Bye

                  DG 300/17 Multiplex
                  Caramba Krause
                  Legend Airtronics
                  Miraj Aeromod

                  Comment


                  • #24
                    det er vel slik er forum skal være, er det ikke det? min phoenix bygde pappa som sitt første fly for sikkert 15-20 år siden!!!, og den flyr jeg fortsatt. når jeg tenker tilbake så var det vel det flyet jeg også lærte å fly på
                    Jørgen Wake Stensen
                    Bodø MFK
                    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                    Comment

                    Working...
                    X