Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eraser Extreme F3J. Erfaringer??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eraser Extreme F3J. Erfaringer??

    Hei.

    Finnes det noen der ute som har kjennskap til Eraser extreme f3j versjonen? Tenker på carbon d-box versjonen men ikke den aller letteste av de. Tenker på den som er litt sterkere bygget enn den aller letteste. Glad for tilbake meldinger på eraser generelt. Hvordan forhold syntes dere den trives best i? Hva slags utstyr bruker dere? Og hvor stopper vekta?

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

  • #2
    Hei
    Jeg har Eraser både som F3B og elektro. Det er en full carbon utgave med
    X-hale. Jeg bruker Volz servoer . En blanding av Micro Maxx og Ving Maxx.
    Med 4 celler RC2400 i F3B utgave veier den 2480 gram. Som elektro utgave med 3s 4000mah lipo og Kontronik 500-27 m/5,2:1 gir veier den 2980 gram.
    Jeg syns den er bedre å fly som elektro, kanskje litt dårligere gjennomsynk i marginalforhold, men det ser ikke ut til at vekta spiller så stor rolle. Noen hundre gram fra eller til betyr lite. Og full carbon utgaven tåler i alle fall at det blir dradd på litt. Det gjorde ikke Stork 2 Pro i elektro utgave(light).
    Her knakk vingen rett av. Og det var kun fart det var snakk om. Ellers syns
    jeg den er både enkel å snill å ha med å gjøre. Snill i stall og ingen skumle tendenser. Den trives veldig godt i massiv fjelltermikk. Vi flyr i alle fall mye i slike forhold. Absolutt et fly man blir glad i. Er det Thorbjørn sin du har i tankene?

    Hilsen Erik
    Soar the sky

    Comment


    • #3
      Det er ikke Thorbjørn sin, men en ny fra Thorbjørn. Tenker på en av de som Thorbjørn har fått tak i litt billigere. Står under tilbud på hjemmesiden hans.
      Rundt 1500 kr billigere enn vanlig.
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Har du forresten testet v-hale kontra x-hale??
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Hei
          Ja, jeg bygget en med v-hale for en kompis, og den har jeg fløyet en god del.
          Største forskjellen er vel mye bedre respons på sideror på X-hale. Jeg liker å
          bruke sideror aktivt og der er X-hale best. V-hale kroppen er vel og litt lettere enn X-hale kroppen. En annen fordel med X-hale er jo at den kan pakkes flatt fordi du kan ta av høyderorene. Sjekk kofferten!(om jeg får lastet opp bilde)

          Hilsen Erik
          Attached Files
          Soar the sky

          Comment


          • #6
            Hei.
            Kjempe messig den kofferten der. Den likte jeg, er den hjemmelaget?

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #7
              Hei igjen
              Yes. Homemade. 2mm aluplater, og vinkler og beslag fra clas ohlson.
              Funker 100%, og tåler en støyt. Kledd innvendig med ethafoam og allt henger på plass med borrelås.
              Har en større variant også, se bilde. Den klarer 3-4 fly (seilfly sjølvsagt)


              P.S. Såg på RC-Seilflysport. Thorbjørn har bare en igjen. Løp og kjøp.
              Rc-seilfly.no - Modellflysport

              Hilsen Erik
              Attached Files
              Soar the sky

              Comment


              • #8
                Hei.
                Jeg har en kasse av den litt store typen som jeg har snekret selv. Den tar vel ca 4 seilfly, kanskje 5 på en god dag. Men det var den lille hendige der som jeg fikk lyst på. Må nok frem med penn,papir og hammer og sette i gang på hobbyrommet....

                Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment

                Working...
                X