Unconfigured Ad
Collapse
DLG Konkurranse - F3K
Collapse
X
-
-
F3K har jo den store fordelen at klassen ikke krever stor plass for å utøves.
Jeg ser derfor ingen grunn til at man ikke kan lage konkurranser rundt om i det ganske land, bare man har tilgang til et jorde eller stor åpen plass.
Jeg oppfordrer derfor alle interesserte til å sjekke sitt lokale miljø for å se om det er grunnlag for en lokal konkurranse. På sikt burde vi kunne få til flere cupstevner, men samtidig tror jeg det er en fordel at man i begynnelsen samles om cupene (uttak), slik at vi sikrer en lik og forsvarlig avholdelse av konkurransen.
På sikt må vi kanskje legge godkjenningsansvaret på en av de eksisterende gruppelederne, eller oppnevne en ny?Comment
-
Comment
-
synes egentlig 4 timer er i lengste laget for en søndagstur. Jeg er litt sær når det gjelder bilturer. Men vist det skulle klaffe med en helg vi er på hytta i Mandal så er det stor fare for at jeg dropper innom. Har dere laget noe terminliste for året?
Jan Eric Klausen
Forus RC KlubbComment
-
Hvilken da.... (Ja, jeg er nyskjerrig!)
OG, sjekk pm!Last edited by ChristianAustenå; 12-03-09, 18:38.Comment
-
Det her blir jo bedre og bedre. Skikkelig gøy at vi også får besøk til søndag. Velkommen skal du og eventuelt andre være. Denne formen for modellflying har virkelig slått meg mitt i planeten.
I kveld skal vi ha DLG-kveld nummer ørten på garasjeloftet hos meg. Der har vi kaffe, kjeks og god nok plass til og gjøre litt småfiks og justeringer på modellene våre. Ljuging og skryting pleier det også og bli nok av
Og nå blir det NorgesCup og NM på hjemmebane også. Gode greier. Håper flere prøver seg på denne formen for flyging. Spesielt de som liker og konkurere. Det viser seg at forskjellene på oss jevner seg ut etter hvert. Lærerikt er det også. Her merker man virkelig forskjellen på finjustering av feks tyngdepunkt og flyfaser.Comment
-
-
Morsomt at du kommer, Kim! Og gratulerer med nytt fly. Vi har en til i klubben som har kjøpt samme modell, men han er ikke ferdig ennå. Nedenfor finner du ett forsøk på å lage ett kart du kan følge. Altså skal du ikke kjøre av til Arendal, men til Asdal (RV407). Om du har GPS så finner du greit frem til Lunderød Skole. Du skal bare fortsette veien forbi skolen til den stopper.
Jeg forsto det slik at du hadde fått telefonnummeret på PM fra Christian, ikke nøl med å ta kontakt!
Vi sees!Last edited by Tom Erik; 12-03-09, 23:46.Comment
-
Sitter å leker med "kjøp" knappen nå... men kanskje noen av dere som har gjort dere noen erfaringer kunne komme med noen tips til valg av modell etc. Gjerne i en egen trådEspen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Oppdaterte konkurranseregler ligger her!
Nytt er at vi flyr finale for den beste 1/3-delen og at det blir 50,- i startavgift.
Comment
-
Jeg flyr selv en Longshot 2 og synes dette er en topp modell. Har da ikke noen andre modeller å sammenligne med, men ut fra mine ferdigheter er den helt super. Det største arguentet for denne må jo være prisen. 1800 kr for modell som vist nok er konkurransedyktig må jo være bra. Ser at både Osiris og Sirius ligger nærmere 4000kr.Jan Eric Klausen
Forus RC KlubbComment
-
Har ikke flydd lonshot2 selv, men ser den får mye skryt på nettet. Og ja, prisen er jo meget fin sammenliknet med fireworks, orisis og sirius. Men som Tom Erik skriver, deletilgang innen kort tid er MEGET viktig, da spesielt halepatiet er ganske skjørt, siden det er så nedpint i vekt, og det er kjedelig å stå i tre måneder å vente på en halefinne om du ikke har noe å fly med i mellomtiden. (man kan selvsagt lage selv og om man får det til greit.). Så enten om deler er lett tilgjengelig, eller man må lære seg å lage selv.(På min fireworks mini har jeg bygget selv etter at det orginale gikk ad-undas). For det viser seg at skjøre ting BLIR utslitt etterhvert, eller man er uheldig og lander forkjært.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment