Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilfly på vårlige vinder 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seilfly på vårlige vinder 2011

    Ja - jeg er tidlig ute med denne men skal man skaffe seg tak over hode før "vestlands mafia'n" har okkupert alt så må man sette i gang nå


    Jeg har i flere år hatt lyst til å da nordvestover for å prøve ut nye flysteder men Vårlige Vinder har alltid kollidert med ett annet arrangement i Hanstholm.

    I år får V.V. første prioritet fra min side og etter å ha drømt oss vekk i denne tråden så det ser ut som om vi greier å fylle en bil med hang-gale østlendinger så jeg trenger noe mer info:
    • Dato for VårligeVinder 2011?
    • Hva anbefales av hytter / overnatting ?


    Post gjerne annen info av interesse.


    -Frank-
    Last edited by Quadrocopter; 18-10-10, 12:16.

  • #2
    Det høres veldig bra ut. Artig å treffe nye folk på hangkanten

    Gudmund er vel rett mann til å svare på dette, men inntil videre...
    Treffet pleier å være 1.mai-helga tipper derfor det blir 30-01-helga men er jeg ikke rett mann til å bekrefte, så det får vente til Gudmund kommer på banen.

    Overnatting skjer på Bud Camping hvor alle mann tradisjonelt samles. Anbefaler en av de store hyttene. De har veldig grei standard for mating og kroppsstell
    Vet det har vært en del heftig festing og bråk utover de sene nattetimer på tidligere treff. Eierne av campingplassen har markert at dette _ikke_ er ønskelig for fremtiden. Var ikke der i fjor, men tror nok vi er velkomne enda et år i alle fall.
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      Er Vårlige Vinder kun over 1 helg..? Langt å kjøre for lite morro, isåfall. Mulig å bli lenger, evt, som fex 7-10dager? Spør generelt, er vel en av de som har sagt "tja" til å bli med. Lurer litt på å bytte ut H.H 2011 med V.V, men ikke mot kun en helg.

      Jo
      Jo Skavhaug

      ..sånn ca..

      Comment


      • #4
        Vi fra Bergen har ikke drøfta detaljene enda, men vi drar enten onsdag fra jobb, eller torsdag fra jobb. Er noen timer å kjøre så det blir seeeeeeine kvelden før vi ankommer. Den øverste hytta på haugen er VÅR! Ligg unna!!!!

        Ser frem til dette!
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Originally posted by hangman View Post
          Er Vårlige Vinder kun over 1 helg..? Langt å kjøre for lite morro, isåfall. Mulig å bli lenger, evt, som fex 7-10dager? Spør generelt, er vel en av de som har sagt "tja" til å bli med. Lurer litt på å bytte ut H.H 2011 med V.V, men ikke mot kun en helg.

          Jo
          Selve treffet er for en helg (dvs som regel f.o.m fredag t.o.m søndag) men vet det har vært ankomster allerede på tirsdag tidligere år, og at folk har vært der en uke +-
          Så det skulle nok være helt uproblematisk å være der en uke for de som vil det
          Jeg kommer til å ta fri fra jobb torsdag og fredag og kjører nedover på torsdags morgen og mest sannsynlig hjem igjen søndags kveld etter en lang dags flyging. Så da blir det en 4-dagers for min del. Men om flya fremdeles er hele og været fint så kan det hende jeg blir lenger og. Får se
          Hytte 19 (trønderhytta) er allerede bestilt
          Mvh
          Torbjørn Gustafson
          www.trmfk.no



          Will fly for food

          Comment


          • #6
            Jo, som [torgust] sier så er et opp til en hver hvor lenge man blir.
            For min del kunne jeg tenke meg en 5-6 dager på hanget slik at man kan ta noen turer før stor rushet setter inn men dertil kø ordning
            Last edited by Quadrocopter; 20-10-10, 00:27.

            Comment


            • #7
              kan hende jeg hiver meg på denne, dersom det går å kombinere med Holm 2011... Kjører evt oppover så det er plass til Jo og Frank, men Holm blir første pri for meg..,..
              Leif Bjørgo
              Cirrus-RCFK

              Comment


              • #8
                Originally posted by doogledee View Post
                kan hende jeg hiver meg på denne, dersom det går å kombinere med Holm 2011... Kjører evt oppover så det er plass til Jo og Frank, men Holm blir første pri for meg..,..
                Ser ut som det kan bli en del fra Oslo så det blir nok flere biler.

                Comment


                • #9
                  Jammen det der var jo bra nyheter . Vi har ennå ikke hatt mer enn 8 fly i lufta samtidig, og noen begrensning på det er det vel de forskjellige hangene som regulerer.
                  Men hytter er lurt å bestille tidlig.
                  I år var det en kjølig opplevelse, men alle fikk flydd. Vi var vel bare 10 mann i år, de fleste Trøndere faktisk.
                  Trønderne har aldri skuffa med oppmøte, og jeg forventer at det fortsetter de med
                  At også Olso og østlandet henger seg på Bergen har gjort, det er noe jeg har venta på lenge, så velkommen alle!
                  Det er helt korrekt som det blir sagt her, at noen ekstra ivrige har kommet allerede tirsdag før selve treffet.
                  Jeg regner med å ta ut ei ferieuke den uka for å være tilgjengelig som "guide" til de som kommer tidlig og ikke har
                  vært her før, men de som trenger skal få hjelp til å finne rett plass uansett.
                  Så når dere ønsker å komme, er helt opp til dere.
                  Jeg har sysla med tanken om å la det bli ei seilflyuke ala Pellestova som før i tida, men det ordner seg vel nesten selv
                  om fler og fler velger å komme tidlig.
                  Og treffhelga blir også som korrekt referert her, fredag den 29. april til 1. mai.
                  De aller fleste kommer på torsdag.
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #10
                    Om vår bookingansvarlige her i Bergen, har gjort jobben sin, så er samme hytten bestillt til Bergensgjengen til neste år også!
                    Ben-Erik Ness
                    Bergen Modellflyklubb

                    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                    http://www.bmfk.no
                    http://www.jetsofbergen.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Soarer View Post
                      J.......Jeg regner med å ta ut ei ferieuke den uka for å være tilgjengelig som "guide" til de som kommer tidlig og ikke har
                      vært her før, men de som trenger skal få hjelp til å finne rett plass uansett.
                      Så når dere ønsker å komme, er helt opp til dere....
                      Takker for den, regner med at jeg blir der hele uka så litt guiding hadde vært topp.

                      Har hatt 3 runder på HH nå og begynner å bli litt lei kø på de få flyplassen som er bra så forandring fryder.
                      Selvfølgelig greier ikke den lokale kjøpmannen i Bud å hamle opp med Brugsen som selger 30 Tuborg for 129,- men det for så være

                      Den eneste ulempen er vel nordvestlands været som kan være en risikosport å gamble på men vi får krysse fingrene å håpe på at værgudene er hyggelige med oss den uken.

                      Må prøve noen av de fine stedene vi har her i landet også - så kanskje det blir en sommertur litt lenger nordover også (Ref. LTNO videoen.... )

                      Da er det bare å få bestilt en hytte så for som mulig.

                      Comment


                      • #12
                        Da er hytte nr. 17 bestillt. Kjører ned fra Trondheim onsdag kveld slik at jeg er klar for hangkanen på tordag 28.04

                        Gleder med stort !!!
                        Hans Petter Ytterbø
                        Trondheim

                        RCRCM; Strega F3F
                        RCRCM; E-Typhoon
                        RCRCM; Predator V1 F3F
                        Wildflug; MDM Fox
                        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                        ESM; Seafury m/ MVVS 40
                        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                        ESM Seafury m/ OS FT-300
                        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                        Comment


                        • #13
                          Oppmøtet ser så langt ut til å bli bra iallefall. Men til de som lurer på om det er plass i ledig hytte, så må en ta en telefon til campen der for å høre om ståa.
                          Og de som ikke er mange i bilen, uten å fått hytte, send ei melding her eller ring på 41305720. Så tror jeg nok at det meste ordner seg.
                          Idag og hele uka har det vært drømmeforhold på Gulberget om er ser litt bort ifra temperatur. Helt klart, lynget svaier i sterk vind hver dag. Mye løft går tapt der ofte.
                          Men møt opp, så skal vi ta vindene som kommer.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • #14
                            Da er Oslo hytta i boks - den er reservert fra torsdag til søndag, men er værvarslet bra så blir det sikker 4-5 dager til!

                            Vi ble noen færre enn planlagt p.g.a. noe "pingler" syntes det ble for kaldt å stå på et norvestlands heng 1. mai - sier ikke mer.....

                            Men vi som drar gleder oss veldig til å teste forholdene i Norges "hang mekka"

                            Comment


                            • #15
                              Den e fin! Kanskje jeg får ta med meg noe FPV stasj så vi har noe å kose oss med på campingen også... Hadde meg noen fine turer utover fjorden sist vi var der for snart 2 år siden...
                              Anders Hauge

                              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                              www.JetsOfBergen.no
                              rc.andersh.com

                              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                              Byggeblog for Eurosporten
                              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                              Comment

                              Working...
                              X