Announcement

Collapse
No announcement yet.

Friskt på nordhanget ved Hanstholm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Friskt på nordhanget ved Hanstholm

    Grep muligheten til å ta en billig snartur med Colorline da jeg så at det var meldt NØ vind. Forholdene på
    nordhanget ved Hamborg utenfor Hanstholm skuffet ikke i går fredag selv om det selvfølgelig er betydelig kjøligere enn på vår og høst turene som jeg normalt pleier å ta. Som vanlig kan man (dessverre) gange de 10 m/s som er
    meldt med 1.8. Snittvinden lå mellom 17-20 m/s og jeg målte opp i 30 som maks i kastene ;- )
    Heldigvis sto vinden rett på hanget og da fungerte det i grunn veldig bra. Lastet opp med det jeg hadde av ballast
    og fikk god fart på både Predator og Opus som var de kjerrene jeg hadde med. Null tyskere å se og den eneste som
    dukket opp var den lokale F3F entusiasten Klaus med Freestyler og Ceres + en superfin egendesignet modell som han
    hadde bygget i vinter. Vet hva han driver med den karen der.

    Det ble småkjølig etter en del timer ute i den kalde vinden så Fjellduken + varmt drikke var høyst påkrevd.
    Gleder meg allerede til vårturen sammen med gjengen og forhåpentligvis en gradestokk som har bedre tall å vise til..
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"
Working...
X