Announcement

Collapse
No announcement yet.

el glider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • el glider

    hvilken av disse to er enklest å fly?

    404
    404
    Mvh Jan Ulrik Opheim

  • #2
    Har ventet på disse!

    Hei!

    Det kommer mye fint fra JP for tiden. Disse to er flotte fly og jeg har sett begge i luften og begge faller inn under kategorien MÅ HA. Begge er produsert i østen, av ypperlig kvalitet og signert av byggeren. Eneste problemet er dårlig kvalitet på motorene, men produsenten er klar over dette (Vi har gitt beskjed) Det ser ut til at det er en produksjonsfeil som gjør at akslingen drar seg ut. Regn med å måtte investere i en AXI relativt kjapt, men ikke la dette forhindre deg i å få et flott skip til en billig penge (Rundt 1.500 spenn)

    Det røde flyet er absolutt enklest å fly og med den børsteløse motoren har du masse å dra på med. Den blå er såppass rå i luften at du blir stående og le. Men man bør nok ha flydd litt for å få glede av den.

    Er egentlig litt stolt av meg selv. Da jeg så disse flyene flørste gangen klarte jeg og motstå fristelsen til å dra kortet! Mitt neste fly er en 2m glider til å trekke opp med Magisteren eller skyte opp med strikk. Jeg skal ikke kjøpe annet før dette er i havn! Jeg skal ikke kjøpe annet før dette er i havn! Jeg skal ikke kjøpe annet før dette er i havn! Jeg skal ikke kjøpe annet... GRRR! Dette er vanskelig!!!

    T
    Trygve M.
    Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

    "Not within a thousand years will man ever fly!"
    -- Wilbur Wright, 1901.

    Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

    Comment


    • #3
      ja det der var noe råe greier, ihverfall med det oppsette jeg så! likte det blå best når det kom ann på utsene! virker på piloten av de to flyene jeg så at han mente det blå krevde mest og var abusulut det raskeste! stemmer ikke det trygve?
      Last edited by subzero; 16-01-07, 17:38.
      Robert
      Hole El-Flyforening

      Comment


      • #4
        Helt korrekt, Robert. Det røde er vesentlig lettere å fly.

        T
        Trygve M.
        Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

        "Not within a thousand years will man ever fly!"
        -- Wilbur Wright, 1901.

        Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

        Comment


        • #5
          Hva er egentlig vingespennet på disse modellene? Noen som har linker til andre nettsteder med mer info? Finner ikkenoe spes når jeg googler.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment


          • #6
            mellom 160 og 170 cm lange et sted husker jeg han sa! jeg veit ikke om noe
            Robert
            Hole El-Flyforening

            Comment


            • #7
              Pretty har 150cm VS.
              Thrust har 160cm VS.

              Begge leveres med samme motor og ESC (ratet til 18A).
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X