Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tvilen har meldt seg...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tvilen har meldt seg...

    Som mitt første seilfly hadde jeg sett meg ut MPX Cularis. Men en kompis sente meg et alternativ på en variant han selv tror kan være et alternativ også for meg, Reichard Proxima, Reichard Modelsport
    Jeg skal ha motor og størrelsen er ok. Det blir en kombinasjon av termikk og hang, og kanskje mest det første.
    Er det noen som kjenner denne modellen? Hadde håpet på at jeg skulle få brukt T-Rex 450 pakkene, 3S 2100 mAh, også til denne, men det blir kanskje litt for smått?

    Ser at Ken har den på lista si, men vet ikke om han har den inne eller hvilket oppsett han kan levere. (har sendt mail)

    Stein
    Last edited by Kingfisher; 10-06-07, 17:37.

  • #2
    Uten å ha fløyet noen av dem...

    Cularis er et glimrende nybegynner fly. Jeg har så vitt fløyet lillebroren og er denne i samme kaliber når det gjelder flyegenskaper er flyet bra !
    Tåler uante mengder med juling og er lett å reparere.
    Kan vell bli noe lett, men siden du har motor er det ikke noe problem. Jeg tenker da på synk sonen rundt termikken som kan være vanskelig å komme ut av med en modell som denne.

    Når det gjelder den andre modellen er nok den mer utsatt for skader enn Cularisèn. Noe vanskeligere å reparere.

    Hvem som flyr best kan jeg ikke utale meg om.

    Men er du en uerfaren modellflyver ville jeg gått for Cularisen da reperasjon er enkelere. og den tåler juling.
    Har du fløyet en del og vet å behandle et fly i luften er det fritt valg vill jeg mene.

    Happy flight !
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment

    Working...
    X