Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektromotor i gammel Nimbus I.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektromotor i gammel Nimbus I.

    Har en 24 år gammel Nimbus I fra Carrera, som nå skal få en 3520 motor i nesa.
    Har tidligere forsøkt med gondol og 600 børstemotor, men det var litt snaut.
    Det jeg lurer på er hvor mye effekt man bør ha på en glider for å få en rimelig stigning. Modellen har et vingspenn på 3m og veier ca. 2,6kg totalt. Har en 11x7 klapp propell fra Graupner, men er redd den blir i minste laget....
    Ser trustlinja (parallel med canopykanten) grei ut i forhold til vingen?.
    Lurer på hva slags gummi som er brukt i strikkene som holder vingehalvdelene sammen. De er originale og fortsatt like fine!
    Attached Files
    Fred Larssen

  • #2
    Bør vel minimun ha 200w+ per kg. helst 500w+ per. kg..
    Er kroppen av Ferran? Hvordan er det å lime dette?
    Last edited by jijohans; 23-06-07, 01:27.
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

    Comment


    • #3
      Originally posted by jijohans
      Bør vel minimun ha 200w+ per kg. helst 500w+ per. kg..
      Er kroppen av Ferran? Hvordan er det å lime dette?
      Aner ikke.. Har aldri hatt behov for å lime . Er redd du er inne på noe som kan bli et problem, men det er mulig at jeg slipper å lime. Den stasjonære delen av motoren er skrå og passer fint inni snuta. Den stopper ca 3 mm fra kanten. Jeg tenkte å bruke det X-festet av alu som fulgte med motoren, skjære fire hakk i kanten av kroppen til festet og skru festet fast i motoren fra yttersiden.

      200W/kg er vel det maskimale denne motoren klarer, så jeg håper du tar for hardt i...
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Motoren er på plass. Passformen var ikke helt 100%, så jeg måtte sette inn en 3 mm skrue med to mutre i bunnen for å hindre at motoren kom for langt ut nederst. Liten suksess med liming så langt, som vann på gåsa. Det er nok en grunn til at alt "inventaret" er skrudd fast i kroppen....
        Attached Files
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Var det jeg fryktet... Lurer på om ikke et lim som heter Stabilit Express limer dette...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Det spiller ingen rolle i denne sammenheng. Motoren sitter som støpt den...
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Har leita litt på nettet. Limpistol kan brukes i noen tilfeller, men det beste er noe som kalles "Zap-A-Dap-A-Goo".
              Denne plasttypen kalles også duralene.
              Fred Larssen

              Comment

              Working...
              X