Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hotliner - forslag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hotliner - forslag?

Har tittet rundt omkring på nettet, bl.a. Nesail og Soaring USA, etter en hotliner på 2m+ i vs. og med flaps.

Utvalget av hotliners er rimelig stort, ikke minst i prisnivå, men ikke så alt for mange med flaps. Hvis en ikke hensyntar pris i første omgang, dvs. ikke Surprise model prisnivå, men opp mot $700 for modellen eks. motor og elektronikk, hva kan da anbefales?

Stein

Et tips: Søk på high performance forumet på rcgroups og du vil finne..

FVK Diamond, Mibo Enigma, Ariane v10,Avionic, Stratair Raketenwurm, Mibo Spirt, Frankenmodelbau Toplight er noen av modellene som finnes..
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

Takker,

Mye flott, og må nå hente tørkepapir for å tørke opp siklet fra tastaturet
      Men som det ofte er, det koster.

S

Comment

Er ikke så dyrt når man tenker på hva en 2meters compsit 3d kjerre,jet/turbin/DF eller helikoper koster...

Åså er det ingen søl, jo blir jo litt av siklet til fuel gutta...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Under construction:

Comment

Ja, når jeg ser på denne videoen hvordan de bygger en vinge så ser jeg at dette krever mange steg og er tidkrevende.

Error 404 (Not Found)!!1

S

Comment

Det kaller jeg byggetråd. Ble nesten litt avskrekket der!
            Morsomt at han ene konsekvent bruker maske, mens han andre konsekvent ikke bruker...
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

du har jo denne da, men den er ikke fullt 2m
              Page not found

men den koster jo 400 usd, hvis jeg ikke har lest feil. er en i klubben som har en slik, og den er nydelig!
              Jørgen Wake Stensen
              Bodø MFK
              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

Da er FVK Diamond'en min i produkjon og Toplight Ultra'en handlet hos T&K...Kommer blider når de annkommer..
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Under construction:

Comment

Kvalitets seilfly her da....sikle ....sikle...

Startseite - Tangent-Modelltechnik
                  Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

SoaringUSA har veldig mye bra i sitt sortiment. Om du kanskje ikke skal handle "over there" så finner du i hvert fall en bra presentasjon av en rekke hotliner modeller. Her finner du også værstingmotorer fra NEU og diverse regulatorer av rette kaliber.

Link: SoaringUSA > Page not found

Surprise modellene kan anbefales på det varmeste....
                    Hangar:
                    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

"In thrust I believe"

Comment

Jeg bestilte min Mibo Astra fra Bob, SUSA...Om jeg ikke husker feil var det ca 100$ i frakt på den modellen, og den kom uten en skramme...
                      Hør med Thorbjørn hva han kan skaffe samme modelene for, er ikke så stor forskjel når man regner med mva på usa prisene. En Surprice ligger vel på 1000$+ ,men husk det er med servoer.
                      Handler nok Neu motoren jeg skal ha direkte ifra BRUSHLESS MOTOR ENGINEERING AND MANUFACTURING2 - NeuMotors Brushless Motors når den tid kommer..
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Under construction:

Comment

Har selv bestilt meg et Zoom fra Baudismodel

Composite model production - Baudismodel.com

Alt blir levert fra Thorbjørn & Kåres

Kontronik FUN 500-38 m/5,2:1 gir
                        Jazz 80-6-18
                        Carbonn spinner/propell 15x13
                        4 cells Kokam 30C 4000

Dette skal gi ca 40 meter pr/sek i stig.= ca 150 km/ t loddrett til værs

Graupner servoer, alle i vingen er med metall gir
                        Høyderor 1X DS-281
                        Balanseror 2X C-271
                        Flaps 2x DS-3210

Har ingen erfaring med Hotliner fra før. Tok derfor kontakt med Thorbjørn & Kåres og bad de sette sammen et bra tilbud til meg. Hadde lyst på Surprise, men var ikke klar over prisnivået. Zoom har desuten flaps og blir nok enklere å få ned. Skal ikke brukes i noen konkuranse, bare morro

Effekten blir vel kanskje i nærheten av dette

(Ps! Mulig Thorbjørn har et brukt Surprise 8 til salgs med oppsett hvis noen skulle være ute etter et slikt
                        Last edited by straro; 06-02-08, 17:40.
                        Ronny Strand
                        Brønnøysund

Comment

Det blir vel bra.. Men legger du disse tallene inn i electric motor calculator havner man på ~160A. Høres mye ut for en Fun 500 motor, er vel sagt at denne og Jazz 80 ikke liker seg noe særlig over 100A... Sikker på at det ikke var på 3S? Uansett blir det et meget bra oppsett..

Min Toplight Ultra får ~2500w i nesen med 5S og 180A med CC125 regulator og Neu 1509-1y 6.7:1 og 16*17 RFM prop...
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Under construction:

Comment

Originally posted by jijohans View Post
                            Det blir vel bra.. Men legger du disse tallene inn i electric motor calculator havner man på ~160A. Høres mye ut for en Fun 500 motor, er vel sagt at denne og Jazz 80 ikke liker seg noe særlig over 100A... Sikker på at det ikke var på 3S? Uansett blir det et meget bra oppsett..

Min Toplight Ultra får ~2500w i nesen med 5S og 180A med CC125 regulator og Neu 1509-1y 6.7:1 og 16*17 RFM prop...

Ifølge Thorbjørn skulle oppsettet dra noe over 100A men hvor mye over vet jeg ikke. Dette skulle være med 4 cells Kokam 4000.

prøvde å se etter på Drive Calculator men fant ikke rett kv på motor

Hørtes HEFTIG ut din Toplight Ultra
                            Ronny Strand
                            Brønnøysund

Comment

Nei, fant heller ikke den, men brukte 500-48 og forandret til 3800 i kv. blir ikke riktig, men gir deg en hvis peiling...De målingene er jo statiske på bakken, og propellern vil jo avlastes i lufta når hastigheten kommer opp, er nok rett det Thorbjørn sier da... Ved 100A ligger vel en 4S pakke på ca.13v+ og da havner man vel på ~1300w. Har handlet meg et tang ampermeter på Biltema som jeg skal teste forskjellige oppsett med...Har og en inline box for måling av effekt,spenning og strøm med de egner seg dårlig over 100A
                              -Jim Johansen-
                              Flyklart:
                              Under construction:

Comment

Working...
                              X