Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio til bruk ved F5B oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio til bruk ved F5B oppsett

    Noen her som har litt erfaring innen F5B som kan anbefale en grei radio til denne bruken. Har selv en DX7. Men pga karbon/kevlarkropp i hotlineren kan jeg ikke bruke 2.4Ghz systemet. Har også en Hitec Optic6 med HPD-07RH QPCM mottakere. Er usikker på om denne er grei nok. Har 2 stk hotlinere. Et Siren fra Greatplanes og dette skal bare ha spoilerfunksjon og tenkte å styre gass som vanlig via throttlestikka. Den andre hotliner`n er Zoom fra Baudismodel som skal settes opp med butterfly på throttlestikka og motoren skulle helst ha vært styrt via en trepunktsbryter med innstillinger som:

    2/3 gass
    ingen gass
    full gass

    Optic6 har 3 punktsbryter på høyre side og jeg ville helst hatt den på venstre side slik som feks DX7 (aner ikke om denne radioen i det hele tatt kan programeres slik som ønsket?)

    Hvis det er noen som har gode råd/tips innen dette er det topp
    Blir vel evt å kjøpe en MX-16S og et par Shulze Alpha 835 hvis ingen har noen bedre forslag
    Viser det seg at Optic6 kan brukes beholder jeg denne
    Ronny Strand
    Brønnøysund

  • #2
    Originally posted by straro View Post
    Noen her som har litt erfaring innen F5B som kan anbefale en grei radio til denne bruken. Har selv en DX7. Men pga karbon/kevlarkropp i hotlineren kan jeg ikke bruke 2.4Ghz systemet. Har også en Hitec Optic6 med HPD-07RH QPCM mottakere. Er usikker på om denne er grei nok. Har 2 stk hotlinere. Et Siren fra Greatplanes og dette skal bare ha spoilerfunksjon og tenkte å styre gass som vanlig via throttlestikka. Den andre hotliner`n er Zoom fra Baudismodel som skal settes opp med butterfly på throttlestikka og motoren skulle helst ha vært styrt via en trepunktsbryter med innstillinger som:

    2/3 gass
    ingen gass
    full gass

    Optic6 har 3 punktsbryter på høyre side og jeg ville helst hatt den på venstre side slik som feks DX7 (aner ikke om denne radioen i det hele tatt kan programeres slik som ønsket?)

    Hvis det er noen som har gode råd/tips innen dette er det topp
    Blir vel evt å kjøpe en MX-16S og et par Shulze Alpha 835 hvis ingen har noen bedre forslag
    Viser det seg at Optic6 kan brukes beholder jeg denne
    Her er litt bilder på hvordan du monterer spektrum mottaker i en carbon kropp:
    Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Har sett disse løsningene på bruk av 2.4Ghz inne i karbonkropp og har lest en del forskjellige steder, men har kommet til at jeg ikke skal være forsøkskanin her
      Ronny Strand
      Brønnøysund

      Comment

      Working...
      X