Unconfigured Ad

Collapse

Motoroppsett til simba F5B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sub_sonic
    Moderator
    • Mar 2005
    • 409

Motoroppsett til simba F5B

Hallo..

Fant igjen en gammel modell som jeg har brukt mye før.
    Motoren som satt i den har blitt brukt i en annen model som desverre
    ikke er blant oss lenger.
    Lurer på om noen kan komme med ett forslag til motoroppsett til denne?

http://www.rc-seilfly.no/hotliner.htm litt ned på siden er det litt info om modellen.

mvh
    Geir Olav Nilsen
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic

• voltz
    • Feb 2006
    • 229

Gratulerer med "gjensynet" av denne modellen. Simba'n vil jeg nærmest kalle en klassiker innen denne type modeller og jeg har selv hatt gleden av å ha eid to stk. En flott hotliner med grei plass til mange typer oppsett. Har selv flydd med både superlett 3S set-up og opptil mer brutal og tyngre 4S løsning. Når jeg hadde min første Simba for 6-7 år siden var det selvfølgelig gode 10 celler NiCd som gjaldt :- )

En mye brukt kombinasjon er typisk Kontronik FUN500-48 med ca 5:1 gir og 80-120A regulator (feks JAZZ 80-6-1. Passer fint til 3S Lipo. Kan ellers anbefale Hacker B50 7S med 6,7:1 gir og 125A + regulator (feks Hacker Master 125F5F) med 4S Lipo (feks Flightpower Evo25-30 3700 mAh og oppover).

Forøvrig har jo Plettenberg og NEU utmerkede motorer i denne klassen og det samme gjelder regulatorer fra Schulze og Castle Creations.

Du finner mye bra input her: http://www.rcgroups.com/high-performance-9/

Lykke til!
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

"In thrust I believe"

Comment

• jijohans
      • Dec 2005
      • 1169

Se her ja, bra det er flere som er fan av disse typer modeller.
      Har en Hacker FAI LMR som skal tilsvare en B50 7S 6,7:1, den skal jeg kjøre 15*15RFM på 4S i en FVK Diamond (se egen tråd her inne)

Ellers er highperformance forumet på rcgroups plassen for å treffe folkene som virkelig kan dette...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• sub_sonic
        Moderator
        • Mar 2005
        • 409

Modellen ble liggende en stund til gitt. Men nå er den på vingene igjen! Ble en Plettenberg HP220/30 A2 P4 7:1 men en superbillig hc regulator (virker faktisk meget bra til formålet mitt). Kjører med 6s 2200 lipo og 15x16 cf propp.
        Monterte et kamera på den i går (meget dårlig film), som viser hvor fort det går oppover. Skal ikke klage på motorkraft!

GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
        sigpic

Comment

Working...