Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motoroppsett til simba F5B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoroppsett til simba F5B

    Hallo..

    Fant igjen en gammel modell som jeg har brukt mye før.
    Motoren som satt i den har blitt brukt i en annen model som desverre
    ikke er blant oss lenger.
    Lurer på om noen kan komme med ett forslag til motoroppsett til denne?

    404 Not Found litt ned på siden er det litt info om modellen.

    mvh
    Geir Olav Nilsen
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic




  • #2
    Gratulerer med "gjensynet" av denne modellen. Simba'n vil jeg nærmest kalle en klassiker innen denne type modeller og jeg har selv hatt gleden av å ha eid to stk. En flott hotliner med grei plass til mange typer oppsett. Har selv flydd med både superlett 3S set-up og opptil mer brutal og tyngre 4S løsning. Når jeg hadde min første Simba for 6-7 år siden var det selvfølgelig gode 10 celler NiCd som gjaldt :- )

    En mye brukt kombinasjon er typisk Kontronik FUN500-48 med ca 5:1 gir og 80-120A regulator (feks JAZZ 80-6-1. Passer fint til 3S Lipo. Kan ellers anbefale Hacker B50 7S med 6,7:1 gir og 125A + regulator (feks Hacker Master 125F5F) med 4S Lipo (feks Flightpower Evo25-30 3700 mAh og oppover).

    Forøvrig har jo Plettenberg og NEU utmerkede motorer i denne klassen og det samme gjelder regulatorer fra Schulze og Castle Creations.

    Du finner mye bra input her: High Performance - RC Groups


    Lykke til!
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #3
      Se her ja, bra det er flere som er fan av disse typer modeller.
      Har en Hacker FAI LMR som skal tilsvare en B50 7S 6,7:1, den skal jeg kjøre 15*15RFM på 4S i en FVK Diamond (se egen tråd her inne)

      Ellers er highperformance forumet på rcgroups plassen for å treffe folkene som virkelig kan dette...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #4
        Modellen ble liggende en stund til gitt. Men nå er den på vingene igjen! Ble en Plettenberg HP220/30 A2 P4 7:1 men en superbillig hc regulator (virker faktisk meget bra til formålet mitt). Kjører med 6s 2200 lipo og 15x16 cf propp.
        Monterte et kamera på den i går (meget dårlig film), som viser hvor fort det går oppover. Skal ikke klage på motorkraft!

        GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
        sigpic



        Comment

        Working...
        X