Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bitt av basillen! Hjelp til 3.elektroseiler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bitt av basillen! Hjelp til 3.elektroseiler?

    Har funnet ut at jeg bor ca tre minutter gange fra et område med fin termikk. Har vært ute et par ganger med min JP Pretty, og kost meg fælt. Fint fly, MEN, jeg ønsker meg noe større, gjerne rundt 2 meter. Flaps og slikt er selvfølgelig et pluss. Vanligvis ville jeg bygd et, men jeg tror ikke jeg har tid til å vente så lenge. Måkene på mjøsa håner meg allerede! Trenger ikke noe hotliner, skal ikke fly konkurranse, og jeg er ikke særlig begeistret for elapor og slikt. Jeg spaserer, så jeg orker ikke vinsj, så motor må det bli. Også må vingen være delbar. Begynner å se ut som en kontaktannonse dette her...
    Noen som har noe å anbefale? Nytt eller brukt. Og ja, jeg er innom rcmarked med svært jevne mellomrom.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    Originally posted by bad scientist View Post
    Begynner å se ut som en kontaktannonse dette her...
    .
    Da blir det noe sånt som beiler søker seiler da kanskje

    Er jo på lillehammer titt og ofte, og har i flere stunder lurt på å anskaffe en elektroseiler selv.....kanskje man kunne ta turen og en tlf til deg for bivåne ved en anledning?

    Har forøvrig sett litt på easy glider fra Multiplex med motor. Kanskje ikke det mest avanserte, men tilstrekkelig for koseflyging vil jeg anta! Hva vet du om den modellen?

    Mvh
    Last edited by Holger; 27-04-08, 20:25.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      vet at elefun får inn til torsdag en siren fra Great planes til ca 1500kr +motor og regulator dette er egentlig en hotliner men kan brukes på termikk flyging også, og du trenger jo ikke og kjøpe de hoteste motoren holder lenge med en 600børste motor
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment


      • #4
        Originally posted by Stin View Post
        vet at elefun får inn til torsdag en siren fra Great planes til ca 1500kr +motor og regulator dette er egentlig en hotliner men kan brukes på termikk flyging også, og du trenger jo ikke og kjøpe de hoteste motoren holder lenge med en 600børste motor
        Tror ikke Siren er egnet for dette, flyr for fort og har hel vinge...
        Sjekk rcmarked ofte og nøye..
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Griffin Models selger ut Reichard modellene sine, mange fine der, i mange størrelser.
          Har selv DG-300 Elan på 4 meter (med elektro motor), har kjempekost meg uka som har gått på termikken.
          Den blir kanskje litt stor, men http://www.griffin-models.com/ selger som sagt ut varelageret sitt. Hva med en Classic på 250 cm eller Proxima på 260 til 1450.- Eller Rapid på 228 cm til 600.- DET ER KJEMPEBILLIG !!
          Last edited by peppern75; 27-04-08, 21:22.
          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

          Per Nilsen
          Spikkestad

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stin View Post
            vet at elefun får inn til torsdag en siren fra Great planes til ca 1500kr +motor og regulator dette er egentlig en hotliner men kan brukes på termikk flyging også, og du trenger jo ikke og kjøpe de hoteste motoren holder lenge med en 600børste motor
            Har sett på den, fint fly og men to meter hel vinge blir litt drøyt å spasere med..
            Last edited by bad scientist; 28-04-08, 01:38.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Holger View Post
              Da blir det noe sånt som beiler søker seiler da kanskje

              Er jo på lillehammer titt og ofte, og har i flere stunder lurt på å anskaffe en elektroseiler selv.....kanskje man kunne ta turen og en tlf til deg for bivåne ved en anledning?

              Har forøvrig sett litt på easy glider fra Multiplex med motor. Kanskje ikke det mest avanserte, men tilstrekkelig for koseflyging vil jeg anta! Hva vet du om den modellen?

              Mvh
              Hvis du er på lillehammer, så stikk innom byggelokalet vårt! Mye fine prosjekter på gang der.
              Easyglideren har jeg kikket så vidt på, men jeg er som sagt ikke så glad i isopor, så det blir nok ikke den. Har lest et par "rewievs" av den, og mitt intrykk er at den nesten blir i snilleste laget.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Hva med Spirit Elite? 2m, delbar vinge, flaps. Motor på den skal vel ikke være noe problem (tror jeg kan huske at Stig spurte om jeg skulle ha en motor på min etterhvert når byggesettet ble ferdig...)

                Jeg var iallfall i lufta ca en halvtime med den vet du (og det var morsomt! hehe)

                Edit:
                eller Spirit 100, det er vel omtrent det samme flyet, men en halvmeter større.(?)
                Last edited by Anders Moen; 29-04-08, 20:51. Reason: ...
                Mvh,
                Anders Moen

                Comment


                • #9
                  Kyosho har en Stratus2000S med delbar vinge,litt dårlig feste til skruenne men
                  de fungerer.
                  Last edited by Dragonvinge; 02-05-08, 13:47.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bad scientist View Post
                    Har funnet ut at jeg bor ca tre minutter gange fra et område med fin termikk. Har vært ute et par ganger med min JP Pretty, og kost meg fælt. Fint fly, MEN, jeg ønsker meg noe større, gjerne rundt 2 meter. Flaps og slikt er selvfølgelig et pluss. Vanligvis ville jeg bygd et, men jeg tror ikke jeg har tid til å vente så lenge. Måkene på mjøsa håner meg allerede! Trenger ikke noe hotliner, skal ikke fly konkurranse, og jeg er ikke særlig begeistret for elapor og slikt. Jeg spaserer, så jeg orker ikke vinsj, så motor må det bli. Også må vingen være delbar. Begynner å se ut som en kontaktannonse dette her...
                    Noen som har noe å anbefale? Nytt eller brukt. Og ja, jeg er innom rcmarked med svært jevne mellomrom.
                    Ett fint sted å begynne er å høre hva slags budsjett du har?
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

                    Comment


                    • #11
                      Ser ut til at jeg ender opp med en mibo astra fra senjaområdet..
                      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                      Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en Scorpion Hotleiner med Lipo og klapp propel
                        Du kan få kjøpe
                        Den er grei og ta med
                        Vingespenn er på 140cm
                        Last edited by Dragonvinge; 02-05-08, 18:04.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Anders Moen View Post
                          Hva med Spirit Elite? 2m, delbar vinge, flaps. Motor på den skal vel ikke være noe problem (tror jeg kan huske at Stig spurte om jeg skulle ha en motor på min etterhvert når byggesettet ble ferdig...)

                          Jeg var iallfall i lufta ca en halvtime med den vet du (og det var morsomt! hehe)

                          Edit:
                          eller Spirit 100, det er vel omtrent det samme flyet, men en halvmeter større.(?)
                          Har selv tenkt på Spirit Elite 2m, er det noen norske forhandlere av denne modellen? Ser den koster den latterlige sum av 110USD (ARF) eller 60USD (KIT) på TowerHobbies. Hvordan egner den seg på hang?

                          Comment


                          • #14
                            I fare for å gjenta meg selv, men...

                            Originally posted by morsan View Post
                            Har selv tenkt på Spirit Elite 2m, er det noen norske forhandlere av denne modellen? Ser den koster den latterlige sum av 110USD (ARF) eller 60USD (KIT) på TowerHobbies. Hvordan egner den seg på hang?
                            www.Impx.no har den til den latterlige sum av 1075.-
                            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                            Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

                            Comment

                            Working...
                            X