Announcement

Collapse
No announcement yet.

Last Down XL, elektroseiler nok motorkraft?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last Down XL, elektroseiler nok motorkraft?

Holder p ferdigstille en Last Down XL elektroseiler, modellen har 2,8m vingespenn og vil f en flyklar vekt p 2,5 kg.
    N har jeg et oppsett som gir meg ca 350 watt, noe som gir meg 140 watt/kg (70watt/pund).
    Bruker en 12x6 propell, den som begrenser oppsettet mitt er ESC'n som er p maks 35 amp. har mer g nr det gjelder motor og batteri. Men m da investere i en ny ESC.
    Er det i noen vits fly modellen med oppsettet jeg har, eller kan jeg like gjerne kjpe ny ESC med en gang.
    Hvor mange watt/kg har dere andre p elektroseilere?

Hei,
    Prv den som den er. Det vil garantert fly, ikke som en hotliner, men greit.
    Jeg har nesten dobbelt s mye effekt i min Last Down, men det litt for moro, og litt fordi jeg liker lete etter termikk skikkelig hyt.
    I en litt mindre glider p ca. 220cm har jeg en Axi 2820/10 der jeg tar ut kanskje 350W, og den er ganske sprek etter de flestes oppfatning.

Comment

Enig i at den vil fly, s det er bare prve. Men selv ville jeg hatt i noe p 5-600 Watt, gira og med 14-18-tommers propell s jeg kom kjapt opp for lete termikk.
      Minst en Cyclon Elite 10, eller denne gira 2820`en fra AXI: PAGE NOT FOUND | AXI MODEL MOTORS s. r. o.

Er litt motstand i LastDown, s den blir nok seig komme hyt med.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Takk for svar, er vel som dere sier bare prve. Blir det for slapt fr jeg oppgradere senere.
        Snart klar for testflight, venter bare p to vingeservo fester.

Comment

Lykke til
          Regner med du minst nsker deg dobbelt med effekt hvis du liker fuglen. (Siden man nsker klatre hyt fort for nyte seilfly-delen).

Lest denne? (MFN) ModellflyNytt.no
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...
          X