Unconfigured Ad

Collapse

Kjøp av "hotliner" - hjelp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eibergg
    • Dec 2006
    • 74

Kjøp av "hotliner" - hjelp

Heisann!
    Jeg teller på knappene om jeg skal kjøpe meg en "hotliner" - trenger å få høre noe om deres erfaringer med følgende modeller for å kunne bestemme meg!

Det står mellom Reichard Sprinter, Great Planes Siren og Multiplex Blizzard!

Det er litt forskjellig størrelse på dem, men det er disse jeg har pekt ut som mulige kandidater! Sitter med en AXI 2820/14 og har tenkt å kjøre på 3s LiPo!

Noen som har noen synspunkter?

Eivind
    Great Planes Fling
    Great Planes Slinger
    E-Flite Edge 540
    Tragi 704X
    Multiplex Funjet
    Multiplex Easyglider
    EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
    Valenta ASW 17
    Futaba 10c FASST
  • jijohans
    • Dec 2005
    • 1169

Siren er en grei begynner modell. Ville ha valgt en annen motor, Axi 2820/10 eller 08 eller 2826/10 eller 08 mer passende.
    Har og en Fvk Diamond tilsalgs, ready to go.. Ligger byggeblog på forumet!
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6935

Har lillebroren til Sprinteren. Kjører med en gira AXI og det stiger "brukbart". Bedre batterier hadde gjort seg, de jeg bruker sagger fælt... Regner med jeg kan ta ut minst 50% mer effekt med stødige batterier og en propell som utnytter motoren.
      Modellen flyr brukbart fort, typisk warmliner, ikke hotliner. Mister farten fortere enn en stivere hotliner. Og vingene er ikke skallstøpte, noe som merkes i heftige svinger der ting begynner å vri seg under hard belastning. Har løst det med å sette max høyderor ned til der jeg kan bruke full stikke uten at ting highspeedflikker/vrir seg alle veger Morsom sak til prisen.

Motor: nå sitter du på en du kan bruke, så bruk den. Gjerne på 4S med minst 12x6 CAM. Men skulle du handla noe nytt fra AXI i den sizen så tror jeg en 2820/8 med PG4/33 girboks hadde gitt deg en behagelig opplevelse På 4S LiPo selvsagt.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...