Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axi's forslag og Drive Calc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axi's forslag og Drive Calc

    Bildet viser et utklipp fra AXI og deres anbefaling på motoroppsett på en seiler på ca. 3kg. Jeg har nevnte motor og den skal inn i motorseiler med nevnte vekt.
    Men det Axi foreslår, propell valg etc., får jeg ikke til å stemme med hva Drive Calc foteller meg. Er det noen som har andre kalkulatorer som kan verifisere oppsettet. 3000 gram, Axi 2826/10 og 4S oppsett.

    Stein
    Attached Files

  • #2
    Originally posted by Kingfisher View Post
    Bildet viser et utklipp fra AXI og deres anbefaling på motoroppsett på en seiler på ca. 3kg. Jeg har nevnte motor og den skal inn i motorseiler med nevnte vekt.
    Men det Axi foreslår, propell valg etc., får jeg ikke til å stemme med hva Drive Calc foteller meg. Er det noen som har andre kalkulatorer som kan verifisere oppsettet. 3000 gram, Axi 2826/10 og 4S oppsett.
    Har lagt ved en oversikt fra motorcalc, fant ikke en 13x6 foldeprop så jeg brukte parametrene fra 9x5 som utgangspunkt

    Mener AXI er vel optimistisk der, ser ut som du må ned på 12x.. når det brukes 4s batterier - ref denne linken han bruker nixx batterier og fler celler men bruk totalspenningen som referanse.

    Men det er veldig avhengig av hvilken prop du bruker.

    Sjekke RC-group linken også
    Attached Files
    Last edited by Quadrocopter; 11-02-09, 16:38.

    Comment

    Working...
    X