Need for Speed...
Siden jeg hadde noen gram til overs på en pakke fra Esprit Models måtte jeg finne noe og fylle opp med - etter å ha sett igjennom websidene deres så falt valget på en pylon racer Sunracer Super V2 fra Vladimir's Models.
Pakka ramlet inn døra i dag så denne tråden vil følge prosessen de nærmeste dager.. uker ... måneder... (edit 2012: år.....) frem til og med den første turen.
Kalle dette en bygge/montering blogg er vel å overdrive siden pakken bare innholt 11 deler men informasjonen kan sikker være nyttig for andre som har lyst på en liten og lett pylon racer (etter de gamle F5D spesifikasjonene)
Skal prøve å dokumentere med mange bilder for det fulgte ingen byggebeskrive med i pakken - slik er det jo med proff modeller eller...
Spesifikasjoner:
Oppsett, ref. Vladimir:
Pris:
Alle komponenter hentet fra Esprit i USA inklusive mottaker, dør til dør frakt og moms ca. NOK 5500.-
Ytelse:
Modellen skal være god for 250 Km/t, jeg regner med at konfigurasjon min vil gi en maks hastighet rundt 200Km/t
Konstruksjon:
Kroppen er støpt i kevlar med karbon forsterkninger, vingene er karbonforsterket planket isopor.
Flyet har et avtakbar frontparti som gjør det enkelt å plassere / bytte batteri. Motoren og ESC er enkelt å komme til / plassere gjennom en stor åpning i den fremre delen.
Man kan velge mellom en eller 2 servoer til balanserorene - jeg anbefaler å bruke 2 slik at man kan få en form for balanseror spoilers ved landing.
Det er gjort plass for høyderor servo i halen på flyet.
Erfarings grunnlag:
Bygging: Få deler gjør den enkel å bygge men siden det ikke er med noen form for dokumentasjon så bør man ha satt sammen modeller på dette nivået tidligere.
Flyging: Kopierer fra web'en til Vladimir:
Siden jeg hadde noen gram til overs på en pakke fra Esprit Models måtte jeg finne noe og fylle opp med - etter å ha sett igjennom websidene deres så falt valget på en pylon racer Sunracer Super V2 fra Vladimir's Models.
Pakka ramlet inn døra i dag så denne tråden vil følge prosessen de nærmeste dager.. uker ... måneder... (edit 2012: år.....) frem til og med den første turen.
Kalle dette en bygge/montering blogg er vel å overdrive siden pakken bare innholt 11 deler men informasjonen kan sikker være nyttig for andre som har lyst på en liten og lett pylon racer (etter de gamle F5D spesifikasjonene)
Skal prøve å dokumentere med mange bilder for det fulgte ingen byggebeskrive med i pakken - slik er det jo med proff modeller eller...
Spesifikasjoner:
Vingespenn | 980mm |
Lengde | 620mm |
Vekt | 500-630g |
Vingeprofil | MH 43 7.5% |
Vinge areal | 10,3 dm2 |
Vingebelastning | 40 g/dm2 |
Antall radio kanaler | 3 eller 4 (Motor, Høyderor, en eller to balanseror servoer) |
Motor | NEU 1105/3.5Y |
ESC | Castle Creation 36A |
Batteri | LiPo 1800 -2200mA 25C 3 celle |
Servoer Balanse ror Høyde ror |
JR DS285 Graupner ........ |
Propell | APC 4.75 x 4.75 |
Spinner | MPJ 30/3.2mm |
Oppsett, ref. Vladimir:
Opp | Ned | |
Normal: Høyde ror Balanse ror |
4mm 4mm |
3.5mm 3mm - Diff etter ønske |
Lande: Spoilrons Høyde ror |
3mm 0.5mm |
CG | 48-51mm fra LE |
Pris:
Alle komponenter hentet fra Esprit i USA inklusive mottaker, dør til dør frakt og moms ca. NOK 5500.-
Ytelse:
Modellen skal være god for 250 Km/t, jeg regner med at konfigurasjon min vil gi en maks hastighet rundt 200Km/t
Konstruksjon:
Kroppen er støpt i kevlar med karbon forsterkninger, vingene er karbonforsterket planket isopor.
Flyet har et avtakbar frontparti som gjør det enkelt å plassere / bytte batteri. Motoren og ESC er enkelt å komme til / plassere gjennom en stor åpning i den fremre delen.
Man kan velge mellom en eller 2 servoer til balanserorene - jeg anbefaler å bruke 2 slik at man kan få en form for balanseror spoilers ved landing.
Det er gjort plass for høyderor servo i halen på flyet.
Erfarings grunnlag:
Bygging: Få deler gjør den enkel å bygge men siden det ikke er med noen form for dokumentasjon så bør man ha satt sammen modeller på dette nivået tidligere.
Flyging: Kopierer fra web'en til Vladimir:
Is This For a Beginner?
NO! Don't even think about flying a plane like this until you and others consider you an advanced pilot or expert. While assembly is very easy, this plane is simply too fast for a beginner or intermediate pilot to be flying.
NO! Don't even think about flying a plane like this until you and others consider you an advanced pilot or expert. While assembly is very easy, this plane is simply too fast for a beginner or intermediate pilot to be flying.
Comment