Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg:Reichard Sirius fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ja har gjort mine offer til flygudene i form av hvite røykdotter..... har klart å redde modellen i de fleste tilfeller, grunnet bec eller mottakerbatteri som backup, og vanligvis er det selvforskyldt. "vil bare ha litt mere performance, det går sikkert bra" ble ofte hørt i nærheten av pitt ommeråde før... gjerne rett før en ellers skyfri himmel før en liten midlertidig sky
    Er mye flinkere til å måle og dimensjonere elektronikken nå, og da går det bra
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • Hvite dotter mot en blå himmel kan være fint det

      Sliter med å få programert min Spin.
      Joo, bruker du Jetibox?
      Nå har jeg forsøkt alt, både auto mode og manuel mode, timing 24 grader.
      På auto setter jeg throttle til full, slår på strømmen, venter jeg til pipfrekvens 4 kommer, etter at de selv går igjennom 1-2-3 ikke sant? Så etter 4 pip, drar jeg trh til av, og hører et pip, skrur så av strømmen, men når jeg da slår på igjen som normalt, piper det bare en gang, skal det ikke da pipe 4 ganger for å angi glider outrunner?
      For det er en outrunner jeg har ikke sant?
      Hadde planer om en heldag på stripa i morgen, pent vær og 2ms er jo perfekt, så det hadde vært uuuutrolig digg å få fikset det før da

      En annen liten detalj, Spin integrerte powerswitch er litt skummel, hvis du slår av, og på en liten stund senere, starter motoren og går et sekund, på rest strøm? Gjorde det gjentatte ganger uten å røre thr, de ble kortere og kortere for hver gang, hmmm...


      Regards Chris
      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • PÅ samme spørsmål til elflyDK har jeg fått dette svaret, kan noen kommentere dette? Trodde waypoint 90, motor, batteri og 12"6 prop var en fungerende combo?

        "Hej Christer,

        Jeg ved ikke hvordan Waypoint 90 kunne nøjes med at bruge 45A, har du ikke skiftet propel ?

        Se datablad her: http://media.hyperion.hk/dn/zs/ZS30propdata.pdf

        Med APC 12x6E skal den bruge 90A ! hvis du har 10V på pakken.
        SÅ 90A ER RIGTIG PÅ DENNE MOTOR MED FORKERT PROPEL !!!

        Motoren er kun til 10x5 på 3S og 12x6 på 2S.

        Outrunner skal have 18-24 grader generalt.
        Men du må gerne prøve med 0 grader.
        Her kan det ske at motoren starter dårligt eller varmer mere end normalt.

        Mvh Hans

        Prop Size Cells (S) V A W RPM
        APC 10×5E 2 7.57 28.8 218 9270
        APC 11×5.5E 2 7.41 38.8 288 8685
        APC 12×6E 2 7.29 48.3 352 8190
        APC 13×6.5E 2 7.14 58.5 418 7590
        APC 14×7E 2 7.02 68.8 483 7050
        APC 8×6E 3 10.33 40.4 417 12330
        APC 9×4.5E 3 10.42 34.6 361 12690
        APC 9×6E 3 10.19 44.5 454 12000
        APC 10×5E 3 10.05 48.4 487 11670
        APC 10×7E 3 9.83 58.5 575 11010
        APC 11×5.5E 3 9.75 64 624 10680
        APC 12×6E 3 9.54 77.6 740 9870

        Ja, så da gikk enda en fin flydag og fridag i vasken grunnet denne artige hobbyens omstendigheter... lurer på hvor lenge jeg gidder ha alt dette utstyret stående i stua til enhver tid for å kanskje få flydd 5 minutter annenhver uke, men den er kanskje ikke beregnet for folk uten stort hus og et hobbyrom :-/

        Comment


        • Lite innom her...
          Men ja; bruker Jeti Box, men er så lenge siden sist at jeg rett og slett ikke kan komme med noen tips. Husker at jeg måtte lese bruksanvisninga hver gang
          Den bryteren på regulatorene har jeg bare satt til "on" og gjemt bort. Da har det aldri skjedd at motoren har rørt på seg.

          Snodige verdier du får!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • Plukket ut modellen fra kjelleren og her er konfigurasjonen du spurte om:

            Motor:
            AXI 2826/10 det trengs ikke gear for å dra opp denne modellen.

            ESC:
            Turnigy PLUSH 60A Standard fabrikk oppsett på ESC'en

            Batteri:
            3celle 3300mA 20-30C HobbyKing utgave (selges ikke mer)

            Propell:
            Graupner CAM 13 - 8" folde prop.



            Hvor mye effekt denne konfigurasjonen trekker husker jeg ikke men batteriet holder fint en 6-8 greie opptrekk til en 2-300 meter.
            Ingen av komponentene blir varme så det virker som en grei konfigurasjon.
            Last edited by Quadrocopter; 03-09-11, 20:01.

            Comment


            • Ampere ganger fnatt

              Jeg skjønner ikke strøm og trekker følgende lærdom av denne tråden: Aldri bestill en pakke uten at leverandøren går god for at bitene passer sammen. Dersom regulatoren må justeres; forlang at de ordner det før sending. Jeg kjøpte en Proxima fra danskene og fikk ei pakke jeg bare kobla opp og fløy med. Mulig jeg hadde flaks. Problemene som er beskrevet i tråden her visste jeg ikke at fantes. Mager trøst for deg som plundrer dette, men greit å vite for mange av oss. Lykke til videre. Mvh Knut Olav Kvissel, Hallingdal fk

              pakka: Mega motor incl. SPIN 44 og propelsæt, Hyperion 3S4000CX
              kok

              Comment


              • Originally posted by Knut Olav Kvissel View Post
                Jeg skjønner ikke strøm og trekker følgende lærdom av denne tråden: Aldri bestill en pakke uten at leverandøren går god for at bitene passer sammen. Dersom regulatoren må justeres; forlang at de ordner det før sending. Jeg kjøpte en Proxima fra danskene og fikk ei pakke jeg bare kobla opp og fløy med. Mulig jeg hadde flaks. Problemene som er beskrevet i tråden her visste jeg ikke at fantes. Mager trøst for deg som plundrer dette, men greit å vite for mange av oss. Lykke til videre. Mvh Knut Olav Kvissel, Hallingdal fk

                pakka: Mega motor incl. SPIN 44 og propelsæt, Hyperion 3S4000CX
                Vel, jeg bestilte bare den pakka trådstarter endte opp med, som også er den pakka Elefun leverer som "standard" til denne modellen, så hva annet skulle jeg gjort som fersking?


                Regards Chris
                Sent from my iPad using Tapatalk

                Comment


                • Noen som husker cg iht manualen? Finner den ikke...


                  Regards Chris
                  Sent from my iPad using Tapatalk

                  Comment


                  • 85-90mm fra LE

                    Comment


                    • Takk, ligger på 87 nå, så da var det ikke så ille beregnet

                      Tar med meg 3 fly og drar til hemsedal i morgen for å prøve å finne noe hang...
                      Har vel egentlig mer tro på Norefjell, noen som har prøvd der oppe før?


                      Regards Chris
                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Comment


                      • Og for de som evt har interesse av det, slik så det altså ut fra oven igår

                        Comment


                        • Nydelig film klar og fin.
                          Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
                          Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

                          Comment


                          • Flott

                            Så nesten ut som Spydeberg...
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • Originally posted by joo View Post
                              Så nesten ut som Spydeberg...
                              Nesten.... på tide å ta en tur

                              Comment


                              • Passer denne motoren til Sirius flyet med 45A regulator?
                                Turnigy D3536 / 9 910KV Brushless Outrunner Motor

                                Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                                Kansje lit liten?
                                Jan Martin

                                Comment

                                Working...
                                X