If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Utmerket!!
Har du noen bilder som du kan poste her slik at vi som ikke har solgt sjela til fjesboka også kan få del i opplevelsen
Ja skal prøve, er jo mest vant med F.B.
var enklare å legga ut foto på F.B. så bare nokre få bilder her...
Slit lit med bremseflaps/balanseror miksinga ved landing, så har nokre harde nerslag....
for mykje brems å bratt innflyvning med for liten fart.. den det nesten ner i 30 graders vinkel. ..( føles sånt )
Er heilt ny på å bruke bremseflaps, å prøvde det først i går ...
På første jomfru turen kjørte eg Siriusen opp til 160m. å stoppet motoren der. Kom i termikk å steig raskt til over 300m. så trur den er bra på termik... Bruker JR sin Vario/Altimeter til JR XG8 radioen..
Lit vanskelegere å tregere å styre en STM ASW-17 211cm eg er vant med, uvant med noko nytt då...
Last edited by janmartingrindheim; 10-06-14, 22:49.
Reason: FLEIRE FOTO .-)
Har du lagt inn en høyderors kompensasjon på samme stikke som styrer brems (flaps)?
De fleste radioer med et seilfly program tillater og legge inn en miks slik at høyderors kompensasjonen er forskjellig alt etter hvor mye flaps-brems du bruker.
Fordelen med dette er at du kan få en helt jevn og korrekt angrepsvinkel over hele flaps-brems området.
Har du lagt inn en høyderors kompensasjon på samme stikke som styrer brems (flaps)?
De fleste radioer med et seilfly program tillater og legge inn en miks slik at høyderors kompensasjonen er forskjellig alt etter hvor mye flaps-brems du bruker.
Fordelen med dette er at du kan få en helt jevn og korrekt angrepsvinkel over hele flaps-brems området.
Har ikkje lagt inn høyderor kompensasjon endå.. heilt ny på dette.. men leser manualer å leiter på nettet
Prøvde ein del ut høgt oppe i lufta, å bremste vel kraftig, då den stoppet nesten heilt opp..
Men blei bedre då eg bremste lit mindre, å synest det er lit bedre nå..
Bremseflapsa står 90 grader ner, og balanserora går ca 30-40 grader opp ved fullt utslag på bremseflapsa. Kansje for mykje, men treng kansje ikkje bremse så mykje då?
Lit usikker på kor mykje eg skal mikse på høyderoret, men kan kansje mikse det i et av oppsetta, å prøve det ut høgt over bakken...
Skulle komme over ein som har lagra prog. fila på radioen, å kopiert den
JR XG8 radioen kan lagre filene på SD brikke, så merkeleg at det ikkje finst sider med nerlasting på slike filer.....
Hei. 90 grader gir vel bortimot bråstopp. Jeg bruker 25-30, uten å gjøre noe med balanserorene. Jeg gir ca 30 prosent høyderor ned når jeg senker inn flapsen og har en grei, nokså skalalik innflyging. Jeg vet det kan mikses inn høyderor ned sammen med flapsen men har ikke giddi (Futabaen min er litt knotete slik). Flyr Reichard Proxima II, om lag samme flyet. mvh Knut Olav Kvissel
Hei. 90 grader gir vel bortimot bråstopp. Jeg bruker 25-30, uten å gjøre noe med balanserorene. Jeg gir ca 30 prosent høyderor ned når jeg senker inn flapsen og har en grei, nokså skalalik innflyging. Jeg vet det kan mikses inn høyderor ned sammen med flapsen men har ikke giddi (Futabaen min er litt knotete slik). Flyr Reichard Proxima II, om lag samme flyet. mvh Knut Olav Kvissel
Ja det er vel mykje bremsing med 90 grader på flapsa, å synest det og er bedre når eg ikkje legg inn meire en ca 30 grader ja..
har lagt inn 5 mm. ned på høyderoret i miksing med ful flaps, å får prøve det i kveld i god høyde
tilsvarer kansje lit mindre en 30% men prøver med lit om gangen.
Funderer på om jeg også skal prøve 30 grader ned på flapsen. Jeg ettermonterer flaps på min Reichard P13 Sport. Den er skikkelig buss å lande, men er ikke ute etter bråstopp, men rolig fartsreduksjon. Slik at jeg slipper å vandre over hele jordet, og bak haugen etter hver landing.
Attached Files
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Bare legg inn 30 eller mer, men husk å legg flappsen på en stikke slik at du kan justere den hele tiden.
Gjør du dette så har du buss med bråstopp om du ønsker dette
Mye flaps eller bråstopp som du kaller det krever at nesa peker mye nedover og høy hastighet før du drar på med flaps'en, gjør du dette når du flyr "flatt" mister flyet normalt alt løft og detter som en ukontrollert stein mot bakken.
Må være forsiktig, og sjekke i god høyde først. Tenker jeg begynner med liten vinkel og prøver meg frem. Fungerte bra på Radian Pro, men dette er jo et tyngre og raskere fly.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Er det noen som kan gjøre meg den store tjenesten og ta et skyvelær og måle hvor breie batterier jeg kan få nedi vugga på denne?
Propellen skal være på toppen!
Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.
Glimrende, da får jeg lurt nedi 2700 4s pakkene mine med litt lirking
Propellen skal være på toppen!
Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment