Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hotliner???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Det som er viktig å tenke på når man vurderer å kjøpe Surprise 14 eller 15 er at begge er konkurranse maskiner designet for to helt forskjellige FAI klasser - begge flyr ekstremt bra i hver sin klasse. (informasjon om klassene finner du i pdf vedlegget her)

    S14 er en F5B maskin som flyr som en murstein men med hastighet som en rakett på anabole steroider.
    S15 er en F5F maskin og flyr som et seilfly!, men det store vinge arealet går på bekostning av hastighet og manøvrerings egenskaper .
    Litt off topic, men har du handlet en Surprice 16? Bilder?
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

    Comment


    • #17
      Da tror jeg har funnet ut hva jeg vil kjøpe,
      Enigma F5B(Alex 2E) med 1509/1.5D 6.7:1 med Phoenix 125 og 4S 4200mah
      har ikke funnet en passende propell enda, noen forslag?? håper de er noen som kan si om dette oppsettet er greit??
      mvh Stin
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment


      • #18
        Tøft!

        Jeg har samme motor som deg på vei inn i min surprise, og kommer til å begynne med RFM 15x13s, for så å gå via RFM 16x16 til en RFM 17x18. Regner med knapt 2000 watt med minste proppellen, du bør nok regne med noe mer med dine batterier (regner med at det er hyperion G3 du kjører).

        Hvor kjøper du enigmaen? Kan man spørre om pris?

        Det virker som om hotlinere blomstrer litt opp for tiden, kan i allefall virke sånn på forumet her.

        Litt OT; Er du fornøyd med ASW'en du kjøpte av meg? Fått flydd den enda?
        Audun

        Comment


        • #19
          Originally posted by jijohans View Post
          Litt off topic, men har du handlet en Surprice 16? Bilder?
          Hvis alt klaffer så ligger den i tyskland å venter på meg ved juletider (derfor står den i itallic i signaturen min)
          Hvis han ikke greier å levere så står jeg over og venter på hva som dukker opp av 2010 F5B-VM modeller fra de andre produsentene før jeg bestemmer meg

          Comment


          • #20
            Originally posted by AudunT View Post
            .......og kommer til å begynne med RFM 15x13s, for så å gå via RFM 16x16 til en RFM 17x18. Regner med knapt 2000 watt med minste proppellen, du bør nok regne med noe mer med dine batterier (regner med at det er hyperion G3 du kjører).....
            17x18 bør være en slim prop og med en 5 grader offset på spinneren - da gir den ca 3000W ++ og du må opp på 180A ESC'en til Phoenix!
            Dette blir dat et fullverdig F5B konkurranse oppsett!

            Dette er en tilsvarende konfigurasjon som jeg har i Zahir'en min. Zhair og Enigma er samme vinge og kommer fra samme produsent.

            Smart å starte med en mindre propell - det kommer til å gå styggfort allikevel!
            Last edited by Quadrocopter; 19-11-09, 19:44.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Stin View Post
              Da tror jeg har funnet ut hva jeg vil kjøpe,
              Enigma F5B(Alex 2E) med 1509/1.5D 6.7:1 med Phoenix 125 og 4S 4200mah
              har ikke funnet en passende propell enda, noen forslag?? håper de er noen som kan si om dette oppsettet er greit??
              mvh Stin
              Skal bruke dette i min S15, og blir å starte med 16x11 eller der omkring.
              Vær forsiktig med for liten prop da man kommer i fare for å få mer enn 60000rpm på motoren, som da kan begynne å kaste magnetene...

              Med 15x13 havner man på ca. 2300watt med G3 batterier...

              Bruk denne calculatoren:
              IIS 10.0 Detailed Error - 404.0 - Not Found

              Legg inn 0,0013 Ohm iR på cellene, hvis du bruker siste generasjon Hyperion G3.
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #22
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Hvis alt klaffer så ligger den i tyskland å venter på meg ved juletider (derfor står den i itallic i signaturen min)
                Hvis han ikke greier å levere så står jeg over og venter på hva som dukker opp av 2010 F5B-VM modeller fra de andre produsentene før jeg bestemmer meg
                Avionik B08 eller 06 er vel ikke å forakte..
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #23
                  Originally posted by AudunT View Post
                  .....Hvor kjøper du enigmaen? Kan man spørre om pris?......
                  Enigma ble produser av NAN for MIBO, etter at MIBO og NAN ikke lenger er på*talefot og MIBO har sluttet å selge dem vet jeg ikke hva som har skjedd med modellen (den har jo noen år på nakken nå)
                  Lindinger Modelbau i Østerrike har en tilsvarende modell som de kaller V-MAX EVO som du kan sjekke ut.

                  Comment


                  • #24
                    Handlet min Alex XXL her:
                    Acemodel.co.uk - F3J - F5J - Slope Models - Electric Models - RC Equipment

                    Veldig grei kar, rask å sende og greie priser... Vurdere en Xperience Pro E derifra...
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by jijohans View Post
                      Handlet min Alex XXL her:
                      Acemodel.co.uk - F3J - F5J - Slope Models - Electric Models - RC Equipment

                      Veldig grei kar, rask å sende og greie priser... Vurdere en Xperience Pro E derifra...
                      Vet du om han har reservedeler - trenger en ny stab til min.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Vet du om han har reservedeler - trenger en ny stab til min.
                        Send mail og hør, virker som han har god kontakt med Nan...
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Vet du om han har reservedeler - trenger en ny stab til min.

                          Sjekk også med Olivier hos La maison du planeur - Airtech

                          Får du positivt svar så kan han legge med min forsendelse. Sendes i morgen, fredag.

                          S

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by AudunT View Post
                            Tøft!

                            Jeg har samme motor som deg på vei inn i min surprise, og kommer til å begynne med RFM 15x13s, for så å gå via RFM 16x16 til en RFM 17x18. Regner med knapt 2000 watt med minste proppellen, du bør nok regne med noe mer med dine batterier (regner med at det er hyperion G3 du kjører).

                            Hvor kjøper du enigmaen? Kan man spørre om pris?

                            Det virker som om hotlinere blomstrer litt opp for tiden, kan i allefall virke sånn på forumet her.

                            Litt OT; Er du fornøyd med ASW'en du kjøpte av meg? Fått flydd den enda?
                            Tenkte og handle her
                            404 Not Found
                            395euro+frakt-19%vat vet ikke hva han skal ha i frakt enda skal sende en mail til han og høre.
                            er litt usikker på hvilken type batterier jeg kommer til og bruke, tenkte og kjøpe et G3 og et par hobbycity batterier til og begynne med.

                            Har kun fått testet Asw`en en gang på hang i hanstholm i oktober men den virket veldig bra da, fikk kun en tur da jeg synts de var litt lite vind til den ca 5m/s satser på og få flydd endel med den til neste år på hang og på slep
                            Last edited by Stin; 19-11-09, 21:31.
                            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                            På vei inn i Hangaren.
                            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Stin View Post
                              Tenkte og handle her
                              404 Not Found
                              395euro+frakt-19%vat vet ikke hva han skal ha i frakt enda skal sende en mail til han og høre.
                              Si fra hva du får av tilbakemeldinger! Den Alex II`en så interessant ut som en rimelig hotliner Har flere motorer liggende som kan passe, og servoer så det holder.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Vet du om han har reservedeler - trenger en ny stab til min.
                                Da er ny stab bestilt fra Acemodel, £50 + frakt, var greit det - blir vel ikke fult så greit når toll og post skal ha sitt i Norge

                                Takk for tipset!
                                Last edited by Quadrocopter; 20-11-09, 15:08.

                                Comment

                                Working...
                                X