Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASW28 eller STM Easy Fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ASW28 eller STM Easy Fly?

    Hei.
    Skal bestille nytt seilfly fra hobbyking og lurer på hvordan av disse jeg burde velge?

    ASW28 EPO: Attention Required! | Cloudflare

    Eller STM Easy Fly: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

    Har hatt 2 STM Easy Fly, og har plagdes med vingefestene på begge 2, på ASW28 ser det ut som om det er et langt carbonvingerør man trer inn i vingene, men ASW28 er lettere og tåler mindre vind en Easy Fly et.
    De koster like mye siden ASW28 er mye lettere og blir mye billigere frakt på det.

    Så er det noen har testet de eller vet hvordan av de jeg burde kjøpe?
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

  • #2
    JEg har en ASW 28, flyr den med 3 celles lipo batteri på 1500 mah. det går så det suser, den er litt vanskelig i sterk vind, men har flydd den rundt 7-8 m/s
    har hatt den 2 år nå og den flyr ganske å greit.
    Vingene henger godt sammen på ASW28, det er et langt carbon rør i vingene, festes med noen skruer i enden av carbon røret.
    Legger du flyet i stup og trekker fullt høyderor når du har nådd en ca maks hastighet på flyet så vil vingene flagre litt,
    Men mitt har tålt mye stygg behandling. og jeg har klart og hatt det oppe i 45 min på 1800 mah batteri.

    Jeg liker flyet godt. men det fins sikkert bedre fly på markedet men ikke til den prisen ASW28 selges for .
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #3
      [QUOTE=Bajaen;244064]Hei.

      Har hatt 2 STM Easy Fly, og har plagdes med vingefestene på begge 2, .

      QUOTE]

      Det er du ikke alene om, men Elefun har orginale vingefester som kan byttes, det har jeg gjordt. Vet også at enkelte, som har plass, har limt fast vingene.
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #4
        Blei vist et ST EasyFly, noen som vet hva jeg kan gjøre for å forbedre vingefestet? Og hvordan propell kan jeg bytte til for å få bedre klatring for å komme seg raskere opp til seilehøyde?
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment


        • #5
          Hei, jeg kjenner en som har en easyfly (fra elefun) han har trøbla noe J...... med de vingefestene (kan ha noe å gjøre med at han ikke kan fly og har 10 tommeltotter!) hadde jeg vært deg og hatt plass ville jeg definitivt limt fast vingene. Har også testa denna og den flyr helt nydelig, einaste problemet er landinga, den vil rett og slett ikke ned! Kjøp en strandstol i tillegg så kan du ligge å sove mens du venter på at den skal komme ner
          Lykke te

          Comment


          • #6
            Trur det blir problematisk å lime sammen vingene, vi har bare en litn Mazda 626 og en Volvo som man ikke kan legge ned setene på.

            Kjøpte med 3x 2200mah lipoer så har lang nok flytid ihvertfall
            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment

            Working...
            X