Tror noen av de store utfordringene du kommer bort i hvis du ønsker en 30-35m/s stig er:
Så du ender alltid opp med kompromisser vekt(volum) kontra ytelse....
- Finne en "kraftig nok" motor som har så liten diameter at den kan puttes langt frem i kroppen slik at man får god plass til ESC og batteri + optimal kjøling. NEU 1115 og Kira 480 er 28mm - de større som er mer ideelle for dette opptrekket havner fort opp i 36-40mm.
- Skal disse kraftige motorene klatre med ønsket hastighet så må de ha strøm - mye strøm, dette krever relativt store batterier og det spørs om det er plass til disse i Predatoren. Hvis du ikke går for "store" batterier så ender det fort opp med en modell som bare greier en 3-4 stig med maks performace.
Hvis du ser på en F5B modell så ser du at den har en buk som kan sammenliknes med lasterommet i en Galaxy - Pass også på at noen av motorvalgene har lav KV og sammen med at de er gearet med f.eks 6,7:1 så skal du en relativ høy batterispenning (antall celler) for å få det turtallet som kreves for å få en propell som er riktig dimensjonert etter flyet til å yte maksimalt.
- CG - Foruten det "store" batteriet så har du vekten av ESC, Rx-bat (BEC) og motor- dette blir veldig mye tyngre enn det "lille" blyet som ligger i nesa på Predatoren når den er en ren hang modell. Når du høyst sannsynlig også får problemer med å skyve batteriet inn under CG punktet så kan modellen bli "veldig" for-tung - selv om du har satt servoene i halen.
Så du ender alltid opp med kompromisser vekt(volum) kontra ytelse....
Comment