Announcement

Collapse
No announcement yet.

Staufenbiel Espsilon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Staufenbiel Espsilon

    Noen som har erfaring med Epsilon fra Staufenbiel?? Skal bruke den til termikk. Det er to versoner av den, en trekt og en planket. Vekt differansen er på ca 500g. Hvem bør velges? Ser vel for meg at kanskje Competition modellen tåler noe mer vind?

  • #2
    Originally posted by grønnskolling View Post
    Noen som har erfaring med Epsilon fra Staufenbiel?? Skal bruke den til termikk. Det er to versoner av den, en trekt og en planket. Vekt differansen er på ca 500g. Hvem bør velges? Ser vel for meg at kanskje Competition modellen tåler noe mer vind?
    Det så ut til å være mye seilfly for 300 €!
    Hadde jeg vært deg så hadde det blitt den planka modellen - selv om den er litt tyngre.

    Her er linken for dem som ønsker å se modellen

    Comment


    • #3
      Det ser jo ut som det. Prisen blir brukbar, selv når den blir tatt inn på lovlig måte. Vurderer den veldig sterkt som vinterprosjekt, som kan være klart til sola begynner å få gang på termikken igjen.

      Har en hangsak som er på vei fra england og det må være litt opphold mellom pakkene eller så går kona bananas...........

      Har vært innom og kikket litt på E-Klappenstorch (Willkommen auf der Website von Modellbau Claus Thiele ) også. Ser ut til å være en ren termikk seiler, men har en mistanke om at den tåler veldig lite vind. Dyr er den ikke heller.
      Last edited by grønnskolling; 30-10-10, 23:01. Reason: skrivefail

      Comment


      • #4
        Originally posted by grønnskolling View Post
        Har vært innom og kikket litt på E-Klappenstorch (Willkommen auf der Website von Modellbau Claus Thiele ) også. Ser ut til å være en ren termikk seiler, men har en mistanke om at den tåler veldig lite vind. Dyr er den ikke heller.
        Kjenner ikke til denne produsenten men modellene ser OK ut, som du sier er modellene veldig mye lettere og sikkert utrolig gode til å plukke termikk i marginale forhold, men jeg er redd at vinden "tar vel mye tak" i denne.
        Last edited by Quadrocopter; 31-10-10, 10:57.

        Comment


        • #5
          Epsilonen har et profil jeg liker bra. Reagerer Ok på camber og reflex. rart dem ikke har oppgitt profilet på den andre modellen... seilflyfolkene vil gjerne vite hva dem får. Men som Q sier så kan den lette saken fungere anelsen bedre i marginale forhold, men vekt er ikke absolutt alt
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hei

            Noen som kan gi noe input på Epsilon opp mot Siriusen i tråden under? Lønner det seg å kjøpe disse greiene fra Staufenbiel framfor inenriks?

            mvh
            Knut Olav Kvissel
            Hallingdal fk
            (nesten grønnskolling - skal øke fra easyglider)
            kok

            Comment


            • #7
              Har ike sjekket prisen på Siriusen, men såvidt jeg vet trekker Staufenbiel i fra den tyske mva. Frakten fra Staufenbiel ligger på ca 40 euro for et stort fly. Skal en sammenligne så er det jo et enkelt regnstykke på den modellen en vil ha.

              Veldige mange leverandører skriver jo også den verdien en ønsker på fraktseddeln..........., men det er en helt annen diskusjon.

              Comment


              • #8
                Jeg vil også henge meg med på at det der er et bra fly, og for den summen så må det blir bra.. Mest fordi det er en vinge som gjør at vekta kommer i andre rekke. Den har lav verdi på vekt i Reynoldskalkulatoren, dvs det profilet skorer høyere enn mange på tross av eventuell lav vekt.
                Med det profilet så har en mye innebygd, og jeg i min simple forstand kan ikke forstå at du vil få problemer med for mye vind om det ikke blåser opplagt for mye.
                Jeg tar sjansen på å si at MH 32 henger bedre i død luft enn 30..
                Mh 32 er forresten profil-opphavet til min håndpussa versjon som vingen på Predator F3F 1 og 2 har, dog pusset dithen på følelse og behov til det ugjenkjennelige.
                Til den prisen, og til det formålet, så tror jeg absolutt at du får mye igjen for pengene.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #9
                  Spørs om det ikke blir å ønske seg penger til jul i år...... Så får julenissen komme med pakke rett over på nyåret..... må bare få Typhoonen i hus først
                  Har i hverfall ikke funnet så mye bedre alternativ på nettet. Modellen har fått mye skryt i tyske tester i alle fall.

                  Comment


                  • #10
                    Flott modell dette,til rimelig pris.. Få ut bilder hvis du handler en slik.
                    På en annen side, noen som vet hva en helglas F3J modell på 3,5m med elektro veier flyklar?

                    Den som leter han finner..
                    Epsilon Competition von Staufenbiel
                    Last edited by jijohans; 12-11-10, 10:24.
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #11
                      Skal gjøre det, men det blir nok ikke før over på nyåret. Venter som sagt på en Typhoon og gjøre den klar først

                      Comment

                      Working...
                      X