Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radian til god pris.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radian til god pris.

    Har egentlig tenkt på en PZ Radian lenge. Bygger mye, men det er greit å ha en grei ferdigbygd modell i krasj-vennlig materiale også. Ser ut som om den er fin til stikke trening sammen med mine to gutter.
    Var innom Small Size på Frogner, og skulle ha noe småting. Men fikk et godt tilbud på den siste Radian P&P de hadde på hylla. Under Tusenlappen for fly og batteri kunne jeg ikke si nei til. Så da vandret jeg blid og fornøyd ut fra butikken med stor pakke under armen denne gangen også.
    De har noen igjen av den "gamle" Radian på lageret. Så det er nok mulig å få denne til god pris, hvis noen er interessert.
    Nå er golfbanene dekket med snø, så da blir det ut og fly Radian i nærområdet i morgen.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Det er et knall-fly for guttene dine! Min FPV-Radian har fungert som trainer for venner og familie. Men det er to ting som hefter ved den gamle (skjønte ikke om det var den nye eller gamle versjonen du kjøpte, og jeg vet ikke hvordan det er med "pro-versjonen"). 1. Propellen er møkk, og bør skiftes ut med noe skikkelig. En aeronaut i samme størrelse lar seg enkelt trimmes til for å få plass i propellfestet. 2. ESC´en er heller ikke så bra. Den bør byttes ut til noe større.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Propellen ser ikke så bra ut nei. Har nok en ESC som passer bedre. Tar en test i morgen, hvis propellen ryker, har jeg en som er nesten lik.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Eflite ESC lever sitt eget liv!

        Ja det var litt av en opplevelse. Den regulatoren som satt i er "livsfarlig" Da jeg testet merket jeg at motoren ikke kom helt i gang da jeg ga throttle. Den startet rykkevis og var vanskelig å regulere hastigheten. Men var sugen på å fly, så jeg tok en tur på jordet. Etter å ha trimmet en fin flukt, skulle jeg prøve med litt pådrag. Akkurat da jeg sender flyet, hører jeg motoren øker turtall til full gass. Rakk ikke reagere før flyet steg som en rakett, loopet og boret seg ned i snøen. Med brudd rett foran vingen som resultat. Nå er jeg flink til å lime, så det var ikke noe problem. Det elektroniske så ut til å virke, så etter å ha tørket testet jeg. Samme skjedde en gang til, da jeg dro på gassen. Hakket motoren litt før den gikk opp i en jævla fart. Men denne gangen sa det puff, og den magiske røykdott viste seg.
        Satte i en 40A Turnigy etter å ha luftet rommet. Helt smooth, med full kontroll på motor og pådrag! Har testet flere ganger, og alt går som smurt. Da blir det ny testflight i morgen. Forhåpentlig med bedre resultat.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          hmmm høres ut som du har hatt en feil på regulatoren. Ta en tur innom Skoveien og få ny fra butikken. Det skal ikke være sånn som du har opplevd.

          Leif
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

          Comment


          • #6
            Fikk ny uten prob. Men krasjer likevel. Får vel en diagnose ved Monolitten i morgen.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment

            Working...
            X