Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Arcteryxxx View Post
    Gratulerer med en adrenalinsprøyte av en modell, Tom Erik!

    Angående hotlinerklubben så er "medlemskap automatisk innvilget for alle som har lyst" vil jeg tro
    Snakket forøvrig med Jørgen, seilflykoordinator i MFK Vingen, og vi kan benytte Vallermyrene til første "klubbmøte". Tidspunkt avtales nærmere. Ser for meg en gang mellom Påske og 17.mai.

    Ny kropp til Hawken er bestilt og forhåpentligvis på plass før Påske
    Et treff på Vallermyrene engang i perioden som du nevner her bør la seg gjøre for meg tror jeg. Dette kan bli gøy hvis vi blir noen stykker. Blås støvet av kjerrene folkens
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • Jeg har hatt litt lyst på en slik F5B tralle flere ganger før men ikke så mye som nå.., syntes rakentenwurm 4 ser helt knall ut med et 5s oppsett fra Kira FAI med tilhørende FAI regulator. Noen som har spesielle modeller å anbefale?
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • Sjekk utvalget på SoaringUSA
        Hadde jeg skulle handlet hadde det nok blitt en Surprise 16, har hatt RFM modeller før og der vet jeg at kvalitet og finish er helt i verdens klasse. Billigere alternativ er jo Nan Enigma...
        Eneste som jeg synes er noe herk er at det er hele vinger på disse, 180cm+ vinger er noe dritt å frakte... Får jo mer skader i transport enn under flyving..
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • Jeg ville sett litt nærmere på Speedfire. Kan også kjøpes direkte fra FVK.de .
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • Originally posted by Olavjoergensen View Post
            Jeg har hatt litt lyst på en slik F5B tralle flere ganger før men ikke så mye som nå.., syntes rakentenwurm 4 ser helt knall ut med et 5s oppsett fra Kira FAI med tilhørende FAI regulator. Noen som har spesielle modeller å anbefale?
            Surprise 14 eller den nye 16 er fine og godt flygende modeller. Har selv hatt S14 og savner den såpass at jeg teller litt på knappene om ikke det må en S16 inn i stallen, spesielt siden jeg har et fullt oppsett liggende ledig. Du nevnte jo selv RW4 og den er en skikkelig fin kjerre, litt synd den er litt trang og rommer ikke 6S 3300mah pakke for oss som liker 6S oppsett.
            Skal brife med å ha noe spesielt skal du se på Avionik B08, men den er vanskelig å få tak i, med unntak av SUSA og det er ikke noen billig affære å få hjem.
            Det er mange andre fine modeller der ute, men ha i bakhodet at feks en Enigma leveres tom og når du har satt den opp med gode servoer så er prisen skremmende nærme RFM sine Surpriser og da er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt.

            Personlig har jeg brukt NEU 1512/1.5D/6.7 koblet mot en CC180 og GM 18 x 21. Dette er et velprøvd og fungerende oppsett som flyr fint med både 5 og 6S. Har mye flydd 5S når jeg vil ha litt "rolige" turer og spriter opp med 6S når jeg vil være litt redd.....
            Øystein T.

            EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            EF Extra 300, 58" Electric
            T-Rex 700N

            www.artistic3d.net

            Comment




            • Say no more.....
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                Jeg ville sett litt nærmere på Speedfire. Kan også kjøpes direkte fra FVK.de .
                Har hatt FVK Diamond, fra Petr, han som lager Backfire og Speedfire... Hvis ikke finish er forbedret siden Diamond, synes jeg dette lå milevis etter RFM..Men,men bare min erfaring...
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • Ser det er mye interresante modeller å prisene på modellene i seg selv varierer naturligvis noe men så er det frakta fra eventuelt USA da som er litt dramatisk... Syntes den Avionik var rå, men der blir nok prisen noe stiv... Har også sett noen fra FVK som ikke finishen var helt i toppklasse på så da sitter jeg igjen med RW4 eller surprise 16. Så litt på Kontronik Kira FAI 5s som nevnt å det oppsettet ser jo ut til å funke bra, men det gjør jo mye annet og. Får bestemme meg for en fornuftig(her finnes vel ikke fornuft???) modell aller først så tenke oppsett etterpå
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                    Ser det er mye interresante modeller å prisene på modellene i seg selv varierer naturligvis noe men så er det frakta fra eventuelt USA da som er litt dramatisk... Syntes den Avionik var rå, men der blir nok prisen noe stiv... Har også sett noen fra FVK som ikke finishen var helt i toppklasse på så da sitter jeg igjen med RW4 eller surprise 16. Så litt på Kontronik Kira FAI 5s som nevnt å det oppsettet ser jo ut til å funke bra, men det gjør jo mye annet og. Får bestemme meg for en fornuftig(her finnes vel ikke fornuft???) modell aller først så tenke oppsett etterpå
                    Både S16 og RW4 kan du bestille rett fra produsent.. Mener frakten på min S15 i sin tid var 120$ fra SUSA. Du blir nok fornøyd uansett...
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • Får man den Surprise 16 i andre fargeskjema enn det på sidene der? Finner ikke noe men er dårlig på tysk.
                      Likte ikke helt skjemaet men modellen er jo flott
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • Originally posted by OTA View Post
                        Surprise 14 eller den nye 16 er fine og godt flygende modeller. Har selv hatt S14 og savner den såpass at jeg teller litt på knappene om ikke det må en S16 inn i stallen, spesielt siden jeg har et fullt oppsett liggende ledig. Du nevnte jo selv RW4 og den er en skikkelig fin kjerre, litt synd den er litt trang og rommer ikke 6S 3300mah pakke for oss som liker 6S oppsett.
                        Skal brife med å ha noe spesielt skal du se på Avionik B08, men den er vanskelig å få tak i, med unntak av SUSA og det er ikke noen billig affære å få hjem.
                        Det er mange andre fine modeller der ute, men ha i bakhodet at feks en Enigma leveres tom og når du har satt den opp med gode servoer så er prisen skremmende nærme RFM sine Surpriser og da er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt.

                        Personlig har jeg brukt NEU 1512/1.5D/6.7 koblet mot en CC180 og GM 18 x 21. Dette er et velprøvd og fungerende oppsett som flyr fint med både 5 og 6S. Har mye flydd 5S når jeg vil ha litt "rolige" turer og spriter opp med 6S når jeg vil være litt redd.....


                        Når man vil være litt redd... Bra sagt
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Har handlet noe fra SUSA men så lenge vingene ikke kan deles og lengden på pakka blir over meteren så skyter frakten i været....

                          Min erfaring er at det blir vel så billig (om ikke billigere) å ta det fra en produsent/forhandler i Europa.
                          Husk at du får igjen momsen i det ladet du kjøper den fra og det går som regel opp i opp med momspåslaget i Norge - da betaler du bare moms på frakten + litt til

                          Har du i tillegg mulighet til å hente tingene i Sverige (Poste Restante) så blir det virkelig fordelaktig.
                          Last edited by Quadrocopter; 06-03-12, 20:49.

                          Comment


                          • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Får man den Surprise 16 i andre fargeskjema enn det på sidene der? Finner ikke noe men er dårlig på tysk.
                            Likte ikke helt skjemaet men modellen er jo flott
                            Send en mail og spør dem, er rimelig sikker på at de kan tilby andre farger. Prisen fra RFM er ganske trivelig og det lønner seg klart å handle derfra kontra SUSA.
                            Øystein T.

                            EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            EF Extra 300, 58" Electric
                            T-Rex 700N

                            www.artistic3d.net

                            Comment


                            • Originally posted by OTA View Post
                              Send en mail og spør dem, er rimelig sikker på at de kan tilby andre farger. Prisen fra RFM er ganske trivelig og det lønner seg klart å handle derfra kontra SUSA.
                              Har lest litt rundt allerede og liker S16 godt utfra det, fant en fin her :

                              Ser de bruker Plettenberg oppsett i den, hva ville dere som har kjennskap til modellen brukt i denne?

                              PS: mail sendt
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Ser vi har fått varme i hyssingen Strålende!

                                Noen nevnte RW4...
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X