Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supre greier.. Ser fram til å se bilder av dette... Blir det 16X17 på denne da? Ser det er 2 versioner av RFM 16X17?
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

    Comment


    • Kom plutselig på noe jeg har lest ang S16:
      Dere som har bestilt håper jeg har valgt versjonen med lang kropp. Hvis ikke er GM17.5x17.5 maks propell, og selv denne må kuttes noen mm for at de ikke skal nå lengre enn vingeroten.
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Originally posted by Arcteryxxx View Post
        Kom plutselig på noe jeg har lest ang S16:
        Dere som har bestilt håper jeg har valgt versjonen med lang kropp. Hvis ikke er GM17.5x17.5 maks propell, og selv denne må kuttes noen mm for at de ikke skal nå lengre enn vingeroten.
        Med lang kropp på min
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Lang kropp her også så 18x21 skal få spinne fritt

          Fikk to bilder fra Rudi & Co:

          Click image for larger version

Name:	P3070013.JPG
Views:	1
Size:	80.6 KB
ID:	586473Click image for larger version

Name:	P3070012.JPG
Views:	1
Size:	81.2 KB
ID:	586474



          Tom Erik
          From my Galaxy using Tapatalk
          Last edited by Tom Erik; 07-03-12, 16:27.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • Originally posted by Tom Erik View Post
            Lang kropp her også så 18x21 skal få spinne fritt

            Fikk to bilder fra Rudi & Co:

            [ATTACH=CONFIG]50863[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]50864[/ATTACH]




            Tom Erik
            From my Galaxy using Tapatalk
            Skal du bruke 18*21 GM på ditt 5s Kira FAI setup? Vil den ikke ta borti leading edgen på vingen?
            Den modellen var flott
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Gratulerer! Fint skjema på din S16. Har hatt noen Surprise modeller gjennom årene og de skuffer sjelden Etter å ha fulgt denne tråden og sett entusiasmen som er i ferd med å bre seg har jeg begynt å verke litt etter ny modell selv. Har i grunn fundert i lengre tid på en F3B/F3F 3meter med sinna E-oppsett, men vært litt engstelig for at det blir en lei nedtur sammenlignet med F5B kjerrene. Nå har det imidlertid kommet bra løsninger på akkurat det og Big Ceres'en din ser jo ytterst kompetent ut, OTA.
              Vurderte Viking-E en periode etter å ha sett noen svært gjennomførte prosjekter flerre opp luften nede i Tsjekkia. Se her:

              http://www.pina.cz/img/2010/03/Viking-E_p.jpg



              Men etter å ha vært tilhenger av Stratair sitt produktutvalg i en del år har nå valget falt på deres Hurricane Elektro V F3B med
              NEU 1515, YGE 200 HV FAI og 8S oppsett. Ikke så mye video eller erfaringer å finne ennå, men ting tyder på ytelser i den tilfredsstillende enden av skalaen..

              Link: Hurricane Elektro V F3B

              Mulig jeg går for ren seilflykropp og ballast i samme slengen etter som den ser ut til å levere varene på hangkanten også ;- )

              Blir moro
              Last edited by voltz; 07-03-12, 17:31.
              Hangar:
              Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

              "In thrust I believe"

              Comment


              • Originally posted by voltz View Post
                Gratulerer! Fint skjema på din S16. Har hatt noen Surprise modeller gjennom årene og de skuffer sjelden Etter å ha fulgt denne tråden og sett entusiasmen som er i ferd med å bre seg har jeg begynt å verke litt etter ny modell selv. Har i grunn fundert i lengre tid på en F3B/F3F 3meter med sinna E-oppsett, men vært litt engstelig for at det blir en lei nedtur sammenlignet med F5B kjerrene. Nå har det imidlertid kommet bra løsninger på akkurat det og Big Ceres'en din ser jo ytterst kompetent ut, OTA.
                Vurderte Viking-E en periode etter å ha sett noen svært gjennomførte prosjekter flerre opp luften nede i Tsjekkia. Se her:

                http://www.pina.cz/img/2010/03/Viking-E_p.jpg



                Men etter å ha vært tilhenger av Stratair sitt produktutvalg i en del år har nå valget falt på deres Hurricane Elektro V F3B med
                NEU 1515, YGE 200 HV FAI og 8S oppsett. Ikke så mye video eller erfaringer å finne ennå, men ting tyder på ytelser i den tilfredsstillende enden av skalaen..

                Link: Hurricane Elektro V F3B

                Mulig jeg går for ren seilflykropp og ballast i samme slengen etter som den ser ut til å levere varene på hangkanten også ;- )

                Blir moro

                Nydelig... Hva blir effekten i oppsettet ditt?
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Originally posted by Tom Erik View Post
                  Lang kropp her også så 18x21 skal få spinne fritt

                  Fikk to bilder fra Rudi & Co:


                  Tom Erik
                  From my Galaxy using Tapatalk
                  Er ikke helt overbevist om at nesa på S16 er noe lengre. Mitt inntrykk er at det er halen som er folenget noe, men mulig Rudi har gjort en oppdatering vel vitende om at GM 18 x 21 er en populær propell for tiden.
                  Det er uansett ikke noe større problem med en 18 x 21 på "kort" utgave heller, man trenger bare å fjerne ca 3mm på hver bladtupp.
                  Det gjorde jeg selv på min S14, så det har jeg "hands on" erfaring med.........
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • Originally posted by OTA View Post
                    Er ikke helt overbevist om at nesa på S16 er noe lengre. Mitt inntrykk er at det er halen som er folenget noe, men mulig Rudi har gjort en oppdatering vel vitende om at GM 18 x 21 er en populær propell for tiden.
                    Det er uansett ikke noe større problem med en 18 x 21 på "kort" utgave heller, man trenger bare å fjerne ca 3mm på hver bladtupp.
                    Det gjorde jeg selv på min S14, så det har jeg "hands on" erfaring med.........

                    Da jeg fikk mail av Rudi tidligere i dag så spurte han spesifikt om jeg ville ha med lang eller kort nese på flyet!
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Originally posted by voltz View Post
                      Gratulerer! Fint skjema på din S16. Har hatt noen Surprise modeller gjennom årene og de skuffer sjelden Etter å ha fulgt denne tråden og sett entusiasmen som er i ferd med å bre seg har jeg begynt å verke litt etter ny modell selv. Har i grunn fundert i lengre tid på en F3B/F3F 3meter med sinna E-oppsett, men vært litt engstelig for at det blir en lei nedtur sammenlignet med F5B kjerrene. Nå har det imidlertid kommet bra løsninger på akkurat det og Big Ceres'en din ser jo ytterst kompetent ut, OTA.
                      Vurderte Viking-E en periode etter å ha sett noen svært gjennomførte prosjekter flerre opp luften nede i Tsjekkia.

                      Men etter å ha vært tilhenger av Stratair sitt produktutvalg i en del år har nå valget falt på deres Hurricane Elektro V F3B med
                      NEU 1515, YGE 200 HV FAI og 8S oppsett. Ikke så mye video eller erfaringer å finne ennå, men ting tyder på ytelser i den tilfredsstillende enden av skalaen..

                      Mulig jeg går for ren seilflykropp og ballast i samme slengen etter som den ser ut til å levere varene på hangkanten også ;- )

                      Blir moro
                      Gratulerer Voltz, en fantastisk kjerre du går for og en heftig investering. Men til gjengjeld får du noe av det ypperste som er å få for penger. Du har sikkert sett og planlegger tilsynelatende en kopi av oppsettet i den RÅE videoen som Stratair har lagt ut.
                      Håper vel allikevel for både modellen og deg selv at du kanskje ikke flyr like vilt som piloten i videoen

                      Gøyalt at det blomstrer litt på motoriserte glidere i litt feinsmecker klasse for tiden. Jeg håper å få mye flytid på Ceresesn utover våren slik at jeg blir litt kjent med den. Har bare hatt den oppe 3 ganger hittil. Jeg flyr dog litt roligere enn galningen fra Stratair og har intensjoner om å kunne seile litt rundt også og kose meg. Det har alltid vært en forutsetning for meg, at det er både fart og seilfly egenskaper i samme pakka
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                        Da jeg fikk mail av Rudi tidligere i dag så spurte han spesifikt om jeg ville ha med lang eller kort nese på flyet!
                        Topp, da legger jeg meg langflat. Interessant å vite også når jeg skal ha meg en
                        Øystein T.

                        EF Extra 300 70"
                        Speedfire F5B
                        Baudis Fosa F3B
                        Ascot F3B
                        Lynx Carbon
                        EF Extra 300, 58" Electric
                        T-Rex 700N

                        www.artistic3d.net

                        Comment


                        • Originally posted by OTA View Post
                          Topp, da legger jeg meg langflat. Interessant å vite også når jeg skal ha meg en
                          Jeg kan jo måle når den kommer så kan vi sammenlikne de om du fortsatt har din.
                          Jeg kommer jo også til å kjøre 18*19-18*21 så jeg skal formidle om jeg må tilpasse de eller ikke
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Jeg kan jo måle når den kommer så kan vi sammenlikne de om du fortsatt har din.
                            Jeg kommer jo også til å kjøre 18*19-18*21 så jeg skal formidle om jeg må tilpasse de eller ikke
                            He-he, min Surprise er DØD og begravet. Den eksploderte bokstavelig talt i høy hastighet så det regnet carbonfiber fra himmelen
                            Jeg vet andre med S16 har måtte klippe GM 18 x 21 propellen, så hvis dere ikke må så vet vi at Rudi har forlenget nesa litt.
                            Øystein T.

                            EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            EF Extra 300, 58" Electric
                            T-Rex 700N

                            www.artistic3d.net

                            Comment


                            • Veldig gøy med så mange aktive i denne tråden!
                              Skal vi ta en liten håndsopprekning for hvem som ønsker/vil/kan delta på et uformelt treff i Grenlandsområdet i løpet av mai eller deromkring?
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                                Veldig gøy med så mange aktive i denne tråden!
                                Skal vi ta en liten håndsopprekning for hvem som ønsker/vil/kan delta på et uformelt treff i Grenlandsområdet i løpet av mai eller deromkring?
                                Er min modell klar så er jeg klar!
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X