Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Arcteryxxx View Post
    Jeg har nylig blitt gjort oppmerksom på et tilfelle hvor høy ytelse og lav vekt er mulig å oppnå... Har ikke lov til å si mere nå men poster når jeg kan. Det er bare å glede seg, for modellen er allerede testfløyet i over 400 km/t....
    Ps: dette er veldig spesielt....

    Få høre, få høre
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Originally posted by Arcteryxxx View Post
      Jeg har nylig blitt gjort oppmerksom på et tilfelle hvor høy ytelse og lav vekt er mulig å oppnå... Har ikke lov til å si mere nå men poster når jeg kan. Det er bare å glede seg, for modellen er allerede testfløyet i over 400 km/t....
      Ps: dette er veldig spesielt....
      Få høre da! Spennende blir det å se
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • 1,3kilo flyvekt, 400+ km/t....
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Originally posted by Arcteryxxx View Post
          1,3kilo flyvekt, 400+ km/t....
          Hm... Høres ut som noe som er såpass smått at noe lengre motortid enn 0,5 sek så er'n vekk..... Sånt no liker vi
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Fikk endelig ny kropp til Hawk'en. Har hatt 6 omganger med 30min epoxy og gjort diverse tilpasninger. Det som tok 3 uker første gang har jeg nå gjort på én kveld... Blir bedre denne gangen !
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Da får vi vell snart se de budsjett flyet i luften da??
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment


              • Ja, så klart
                I hangaren:

                SpeedFire F5B
                X-plane fra www.yuri-models.com
                Hawk F5B
                MiniHawk (2stk)
                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                UM Stryker Q 180
                FPV Raptor
                EPO Cessna (156cm)

                Comment


                • ....og her er den på bakken.
                  Klar for flight med 1,567 kg på vekta.
                  Click image for larger version

Name:	Hawk.jpg
Views:	2
Size:	109.1 KB
ID:	586937
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • Originally posted by OTA View Post
                    Thomas

                    Jeg så du hadde en liten epistel gående på rc.groups om Hurricane E, men det et labert med tilbakemeldinger. Tror nok dette er og blir et svært sjeldent fly å se på stripa rundt omkring. For det første er E versjonen nylig sluppet, men tror nok også at prisen på dette vil legge en betydelig demper på kjøpelysten til et kriserammet Europa......
                    Prisen til Stratair er jo stiv og er vanskelig å forsvare med unntak av om du allikevel ser etter en F3B kjerre i toppklasse og likegodt slår til med to kropper. Dette faller seg betydelig billigere enn å kjøpe 2 forskjellige fly.

                    Men for å ta vektsaken, jeg tror du bør summere litt og søke å holde total flyvekt på 3.2kg max men helst enda mindre, helst ned mot 3kg. 3.2kg gir røflig 57g/dm vingebelastning for denne og 53g/dm for 3kg. En 1515 og 8S oppsett vil vel fort drive opp vekten til godt over 3 kg tror jeg. Kjipt at masse effekt og lite vekt er litt selvmotstridende

                    Er ikke rare responsen på rcgroups, nei. Tenkte i grunn det samme som deg, Øystein, men samtidig var det verdt et forsøk. Har blitt litt bortskjemt med all den nyttige informasjonen jeg har fått der tidligere ;- )
                    Har imidlertid fått det jeg anser som pålitelig informasjon om at Hurricane'n faktisk vil ende på ca 2.8 kg flyklar med nevnte oppsett og hvis det stemmer ser jo faktisk dette ganske bra ut likevel. Får faktisk litt "deal" hos Stratair hvis jeg samtidig tar med F3F seil-kropp og det frister ganske mye for den ser mer enn vass nok ut på hangkanten. Enda bedre kan det bli hvis flere skulle være interessert i å bestille denne modellen. Ta kontakt på PM ved seriøs interesse, så kan jeg undersøke nærmere. Har forøvrig en løsning for levering i DK, slik at man kommer enda bedre ut av det....
                    Hangar:
                    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                    "In thrust I believe"

                    Comment


                    • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                      ....og her er den på bakken.
                      Klar for flight med 1,567 kg på vekta.
                      [ATTACH=CONFIG]51464[/ATTACH]
                      Fremdeles på bakken Noe esc-relatert trøbbel. Feilsøking next...
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment


                      • Originally posted by voltz View Post
                        Er ikke rare responsen på rcgroups, nei. Tenkte i grunn det samme som deg, Øystein, men samtidig var det verdt et forsøk. Har blitt litt bortskjemt med all den nyttige informasjonen jeg har fått der tidligere ;- )
                        Har imidlertid fått det jeg anser som pålitelig informasjon om at Hurricane'n faktisk vil ende på ca 2.8 kg flyklar med nevnte oppsett og hvis det stemmer ser jo faktisk dette ganske bra ut likevel. Får faktisk litt "deal" hos Stratair hvis jeg samtidig tar med F3F seil-kropp og det frister ganske mye for den ser mer enn vass nok ut på hangkanten. Enda bedre kan det bli hvis flere skulle være interessert i å bestille denne modellen. Ta kontakt på PM ved seriøs interesse, så kan jeg undersøke nærmere. Har forøvrig en løsning for levering i DK, slik at man kommer enda bedre ut av det....
                        Høres jo lovende ut, men med litt summering av et typisk oppsett ser slik ut:

                        Motor: 1512/1.5D/6.7 = 350g. Neu 1515 er tyngre, tipper 30-40g mer.
                        ESC: Ca 150g for en ICE 160HV (HV 200 er muligens noe tyngre)
                        2x TP 65 4S 3300 pakker = 730g (typisk vekt, men kan jo variere litt utfra produsent)
                        Sum 1230g

                        La oss bare for enkelhetens skyld anta ca 70g til for mottaker og en BEC rett på drivpakkene samt litt koblinger, spinner/prop.

                        Da er det 1500g tilbake som komplett fly med servoer. Stratair oppgir selv 1950 som flyvekt for F3B versjonen.

                        Dette får meg til å stusse litt, da E kroppen helt umulig kan være lettere enn F3B kroppen.

                        Noe jeg misser ? Klarer ikke se for meg at den vil veie et gram mindre enn 3kg i praksis !? Men det spiller da ingen rolle, hvis flyvekta havner på 3kg så er det uansett helt greit
                        Øystein T.

                        EF Extra 300 70"
                        Speedfire F5B
                        Baudis Fosa F3B
                        Ascot F3B
                        Lynx Carbon
                        EF Extra 300, 58" Electric
                        T-Rex 700N

                        www.artistic3d.net

                        Comment


                        • Helt enig i den vurderingen der... Det ER grunn til å stusse litt. Tror jeg må få Hr. Stratberger til
                          å garantere for vekten og akseptere 10 Euro penalty for hvert gram utover avtalen. Da tar jeg gjerne
                          en 3 kilos modell til en plutselig langt hyggeligere pris

                          Kanskje jeg rett og slett må sette opp en FAT i dette tilfellet
                          Hangar:
                          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                          "In thrust I believe"

                          Comment


                          • Skulle gjerne vært med på en Hurricane E /F3B combo om ikke det var for at jeg relativt nylig ble Big Ceres E eier (ikke at jeg angrer det da ) En slik kombo bør dekke alt du måtte begjære av flyging. En fantastisk fin modell. Du bør kanskje vurdere en 3 blader også på denne modellen, da man trenger litt bitt for å dra avgårde modeller i 3kg++ klassen.
                            Øystein T.

                            EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            EF Extra 300, 58" Electric
                            T-Rex 700N

                            www.artistic3d.net

                            Comment


                            • Da var X-plane klar for shipping med et særegent og tøft skjema
                              http://static.rcgroups.net/forums/at...1-DSC01609.jpg
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                                Da var X-plane klar for shipping med et særegent og tøft skjema
                                http://static.rcgroups.net/forums/at...1-DSC01609.jpg
                                Et smykke! Rett og slett
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X