Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Quadrocopter View Post
    Har en ubrukt FAI 150 liggende hvis du får fullstendig hetta av abstinenser, den kan overleveres i morgen

    Thorbjørn hadde tatt inn et par av disse som en backup forsto jeg... Minuset blir at man trenger RX batteri da
    Skal montere ferdig først å se hvor C.G havner, kanskje jeg like godt må balansere den med ett RX batt så da er jo saken grei

    Hva skal du i tilfelle ha for den?
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Originally posted by Olavjoergensen View Post
      Thorbjørn hadde tatt inn et par av disse som en backup forsto jeg... Minuset blir at man trenger RX batteri da
      Skal montere ferdig først å se hvor C.G havner, kanskje jeg like godt må balansere den med ett RX batt så da er jo saken grei

      Hva skal du i tilfelle ha for den?
      Du kan bruke Rx batteri, men en switchmode BEC fungerer også bra og kan være lettere

      Hvis du allerede har en i bestilling så regnet jeg med at du kan låne min- ESC'er er normalt ikke et produkt som slites av bruk

      Comment


      • Originally posted by Quadrocopter View Post
        Du kan bruke Rx batteri, men en switchmode BEC fungerer også bra og kan være lettere

        Hvis du allerede har en i bestilling så regnet jeg med at du kan låne min- ESC'er er normalt ikke et produkt som slites av bruk
        Aha, sånn å forstå. Takker for tilliten
        Da gir jeg lyd fra meg om kroppen begynner med unormale skjelvinger å den bare må flys NÅ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • hehe - greit - enda noen dager til påske

          Comment


          • Originally posted by Quadrocopter View Post
            hehe - greit - enda noen dager til påske
            Hehe,,, må jobbe hele påsken, overtid mandag,tirsdag og onsdag.
            Så da blir ikke første uka sååååå ille hvertfall
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Originally posted by Olavjoergensen View Post
              Minuset blir at man trenger RX batteri da
              Skal montere ferdig først å se hvor C.G havner, kanskje jeg like godt må balansere den med ett RX batt så da er jo saken grei
              Kanskje med Jive som et hederlig unntak angående innebygd BEC så ville jeg ikke sett på et RX batteri som noe minus, med unntak av den begrensede vektøkningen dette betyr. I en S16 spiller den vekta ingen rolle. Om/hvis/vass regulatoren svikter eller gud forby går opp i røyk, så vil du takke deg selv for at du kan glidefly ned og lande takket være et separat RX batteri.

              Jeg har førstehånds kunnskap om hvor kjedelig slikt er (altså å ha droppet RX batteri), og på toppen av det hele var dette en Jive med verdens beste innebygde BEC hvor det skulle vært "umulig"
              Last edited by OTA; 31-03-12, 22:47.
              Øystein T.

              EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              EF Extra 300, 58" Electric
              T-Rex 700N

              www.artistic3d.net

              Comment


              • Originally posted by OTA View Post
                Kanskje med Jive som et hederlig unntak angående innebygd BEC så ville jeg ikke sett på et RX batteri som noe minus, med unntak av den begrensede vektøkningen dette betyr. I en S16 spiller den vekta ingen rolle. Om/hvis/vass regulatoren svikter eller gud forby går opp i røyk, så vil du takke deg selv for at du kan glidefly ned og lande takket være et separat RX batteri.

                Jeg har førstehånds kunnskap om hvor kjedelig slikt er, og på toppen av det hele var dette en Jive med verdens beste innebygde BEC hvor det skulle vært "umulig"
                Jeg må jo si at tanken på det har streifet meg noen ganger.....
                Vil helst slippe å oppleve det samme, snakker om sola så skjedde det meg så sent som i dag at en tilsynelatende frisk RX pakke gikk tom når vi var en hel gjeng å fløy på hang/ds tidligere i dag. En litt sliten ASW skala seiler på 3 meter låste seg helt på fullt dykkror og følgende ble deretter(totalvrak)
                RX pakken var en 850 mah LiFe, ca 3 mnd gammel, den er brukt noen få ganger og ble cyclet 4 ganger natt til i dag. Alt så vel og bra ut på verdiene men etter ca 30 minutters flyving var det tomt gitt, noe som også ble bekreftet av laderen her hjemme
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Akkja, ikke at RX batteri er medisin mot all ulykke, det beste er da en Jive med en RX pakke koblet opp som back up.
                  En klassiker er jo også å glemme å lade RX batteriet.

                  Dog synes jeg 850mah er noe snaut på en 3m (og ihvertfall en skala som har plassen). Små pakker er noe mer sårbare. På Ceresen bruker jeg 2000mah 2S lipo og 5.8V regulator.
                  Hørtes uansett litt rart ut med tomt batteri etter 30min. Første tanke går til en kortslutning som har tømt batteriet, evnt en død celle eller brown out under høy belastning. Førstnevnte skjedde meg i Rexen, etter noen dager mellom flygning var batteriet dødt og jeg så at ledningene til 2 in 1 regulatoren hadde gnagd på ramma og ergo tappet strømmen noget fort
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • Originally posted by OTA View Post
                    Akkja, ikke at RX batteri er medisin mot all ulykke, det beste er da en Jive med en RX pakke koblet opp som back up.
                    En klassiker er jo også å glemme å lade RX batteriet.

                    Dog synes jeg 850mah er noe snaut på en 3m (og ihvertfall en skala som har plassen). Små pakker er noe mer sårbare. På Ceresen bruker jeg 2000mah 2S lipo og 5.8V regulator.
                    Hørtes uansett litt rart ut med tomt batteri etter 30min. Første tanke går til en kortslutning som har tømt batteriet, evnt en død celle eller brown out under høy belastning. Førstnevnte skjedde meg i Rexen, etter noen dager mellom flygning var batteriet dødt og jeg så at ledningene til 2 in 1 regulatoren hadde gnagd på ramma og ergo tappet strømmen noget fort

                    Tenker at GP sine 850mah NIMH vil passe fint.
                    Da kan man jo lodde slik man vil så batteripakka får plass hvor man ønsker også....

                    850 mah på den seilern har fungert fint det, den er veldig lett med sine 1,3 kg og bruker kun 2 små til balanseror og 2 små til høyde/side ror. Disse servoene er ikke digitale engang.... Den har også luftbrems, slepekrok og innfellbart hjul men det er jo ikke i "bruk" mens man flyr.... Jaja, dau er den hvertfall
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Har du funnet grunnen til at batteriet ble tømt ? Er jo litt interessant å finne ut av slikt. Neste gang er det kanskje ikke en sleten seiler som går i røysa
                      Ser for meg følgende aspekter:
                      1. Batteriet ble flydd nesten tomt (til tross for at dere trodde det var ladet)
                      2. Noe har forårsaket et unormalt stort forbruk (stallet servo, kortslutning el)
                      3. Defekt pakke (punktert celle, død celle el)
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • Ikke så mye håp å få landet disse maskinene trygt etter at det har gått varmt i snuten - samme hva man putter inn

                        Click image for larger version

Name:	burned.jpg
Views:	1
Size:	11.5 KB
ID:	587262
                        Last edited by Quadrocopter; 01-04-12, 10:33.

                        Comment


                        • He-he, noen situasjoner jo dømt til å ende helt galt.
                          I min egen kjerre er det ganske god avstand mellom regulator og mottaker/RX pakke, dog skilt av en liten "bombe" på 5000mah så om ESC poffer er det god sjanse for at alle funksjoner er intakt slik at landing er mulig. Har ikke luftespalter heller så det er liten tilgang til oksygen.......
                          Står derimot flammene ut og alt står i full fyr, er nok det beste bare å stille seg opp som publikum og se på den spektakulære styrten og håpe det ikke treffer noen.
                          Øystein T.

                          EF Extra 300 70"
                          Speedfire F5B
                          Baudis Fosa F3B
                          Ascot F3B
                          Lynx Carbon
                          EF Extra 300, 58" Electric
                          T-Rex 700N

                          www.artistic3d.net

                          Comment


                          • Originally posted by OTA View Post
                            Har du funnet grunnen til at batteriet ble tømt ? Er jo litt interessant å finne ut av slikt. Neste gang er det kanskje ikke en sleten seiler som går i røysa
                            Ser for meg følgende aspekter:
                            1. Batteriet ble flydd nesten tomt (til tross for at dere trodde det var ladet)
                            2. Noe har forårsaket et unormalt stort forbruk (stallet servo, kortslutning el)
                            3. Defekt pakke (punktert celle, død celle el)

                            Nr1. Den var garantert ladet!
                            Nr2. Foreløpig uvisst
                            Nr3. Den virker tilsynelatende ok på schulze 7.36-12
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • Jeg har valgt å lage motorspantet langt tykkere enn vanlig for å få mer areale som er limt fast til kroppen. Jeg har personlig hatt en modell hvor dette løsnet og vil nødig oppleve den spaghettien igjen!!!!

                              Den i carbon har jeg laget selv og består av 32 lag 160 grams duk som er presset sammen i en skrudd form av stål som jeg laget på mek.verkstedet på jobben. Jeg kommer til å bruke begge motorspantene å lime disse mot hverandre.
                              Limer det hele sammen og mot flykroppen med Hysol
                              Attached Files
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Jaja - hvis du skulle krasje (Gud forby!) så kan du være ganske sikker på at det spantet der overlever. Jeg brukte 2mm alu laminert med 2mm GF-plate i siste bygg.
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X