Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by OTA View Post
    Utrolig kjedelig Olav Kjenner ikke Dymond, men er generelt skeptisk til innebygd BEC med unntak av Jive. I hotliner bruker jeg alltid ekstern regulator, så jeg ihvertfall har en viss sjanse hvis regulatoren går åt skogen.

    Mange "billig" regulatorer (inkl CC) har knapt kapasitet til annet enn å drive indoor modeller..........

    Hvilket oppsett kjørte du idag. Kira xxx med Dymond, 3S og RF 12 x 17 ?
    Kjørte Kira 480-50 5,2:1 på 3s med 12*17 RF
    Selve oppsettet fungerte egentlig knallfint, svært støysvakt, bra akelerasjon, og helt Ok toppfart. Jeg anslår ca 250 km/t, noe raskere enn det gamle oppsettet i Jibe2
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Neiiiiiii!!!! Pokker så surt! Lei meg på dine vegne, Olav.
      Husk at flagget ikke skal i bakken neste gang....
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Lurer nesten på om det hviler en generell forbannelse over X`en. Så også 2 stk (rc.groups)som grilla sine på bakken ved å skru vingeskruene gjennom lipoen
        X`en må vel ha gjeldene verdensrekord i vrakprosent mot produserte modeller.
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • Brukte du mye delvis gass under flighten, Olav?
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • Originally posted by OTA View Post
            Lurer nesten på om det hviler en generell forbannelse over X`en. Så også 2 stk (rc.groups)som grilla sine på bakken ved å skru vingeskruene gjennom lipoen
            X`en må vel ha gjeldene verdensrekord i vrakprosent mot produserte modeller.
            Tror dessverre du har rett i dette. I fullskala hadde tilnavnet raskt blitt "Widowmaker".....
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Kondolerer Olav.. Nå er det neste slik at jeg ikke tørr å gjøre ferdig min.... Regner med den og servoer er kommet når jeg kommer hjem fra sjøen på fredag...
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                Brukte du mye delvis gass under flighten, Olav?
                Brukte noe men prøvde å unngå det. Trakk meg opp på full gass og stupte ned/seilet rundt før jeg dro opp igjen. Var ikke lange partiene jeg fløy på "litt" gass
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Originally posted by jijohans View Post
                  Kondolerer Olav.. Nå er det neste slik at jeg ikke tørr å gjøre ferdig min.... Regner med den og servoer er kommet når jeg kommer hjem fra sjøen på fredag...
                  Joda, del fløy jo knall fint med en helt ukritisk launch på mitt oppsett!
                  Bare å kjøre på
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Originally posted by OTA View Post
                    Lurer nesten på om det hviler en generell forbannelse over X`en. Så også 2 stk (rc.groups)som grilla sine på bakken ved å skru vingeskruene gjennom lipoen
                    X`en må vel ha gjeldene verdensrekord i vrakprosent mot produserte modeller.

                    Det skal være sikkert, men må si det er klønete å ikke kappe de skruene. De er jo fantastisk lange, mine ble kappet ASAP.
                    Det første jeg tenkte når de så de var at de kunne poffe lipoen
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • De originale skruene er av en litt kilen dimm. Har ikke funnet de her på berget (senkeskruer, 3mm, med øverste cm uten gjenger). Standard 3mm funker kjo like fint. Jeg bruker ikke skruen på det bakre festet, men benytter elektrikerteip.
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment


                      • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                        De originale skruene er av en litt kilen dimm. Har ikke funnet de her på berget (senkeskruer, 3mm, med øverste cm uten gjenger). Standard 3mm funker kjo like fint. Jeg bruker ikke skruen på det bakre festet, men benytter elektrikerteip.
                        Det er nok sant, men jeg bare kappet med dremel.
                        Micro-fastners har sikkert....
                        Nå har det seg jo slik at jeg har ett Kira FAI 4s oppsett som skulle være ekstrem oppsettet til X-plane... Ville vært trist å ikke fått brukt oppsettet i hvertfall Svinger fint en 16*17 eller 17*18 på snaue 8500 rpm
                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336244676.769766.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	588246
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Ha-ha, rett på en Rakettorm Her er det ikke lange tiden i "mentalkjelleren". Kanonholdning.
                          Øystein T.

                          EF Extra 300 70"
                          Speedfire F5B
                          Baudis Fosa F3B
                          Ascot F3B
                          Lynx Carbon
                          EF Extra 300, 58" Electric
                          T-Rex 700N

                          www.artistic3d.net

                          Comment


                          • Originally posted by OTA View Post
                            Ha-ha, rett på en Rakettorm Her er det ikke lange tiden i "mentalkjelleren". Kanonholdning.
                            Nei, må for all del ikke havne i kjellern.
                            Jeg tok frem S16 og fløy 2 batterier rett etter kræsjen med X... Da blir humøret helt fint FØR det blir dårlig
                            Rakettormen er tøff syntes jeg, vet om flere som flyr den på samme 5s batteri som jeg har i S16 uten problem men det er litt trangt.
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                              ....Hadde RX spenning eller RX signalene vært dårlige så hadde sendern sagt ifra.
                              På bakgrunn av dette så konkluderte jeg med at BEC kretsen gikk føyka i lufta
                              Det var derfor jeg spurte om du hadde testet løsningen nede på bakken.
                              Det nytter ikke bare å dra opp en runde på trottelen - motoren må kjøres like lenge som du gjør det i lufta (bare pass på at du ikke overbelaster noe - statisk belastning på bakken er ca 10% høyere enn når modellen er i lufta!)

                              BEC'er i ESC'er ryker som regel av at en eller annen servo staller/overbelastes eller at ESC'en går så varm at dette smitter over til BEC'en som igjen blir så varm at den begynne å bli ustabil.
                              En varm ESC/BEC vil også kunne medføre at maksimal strøm som BEC'en skal kunne levere redusers og dermed blir den enda mer følsom for har servo belastning.

                              I alle tilfeller vil du miste 5/6Volt'en i perioder eller totalt.

                              Det er en grunn til at Kontonik anbefaler å sette ett batteri i parallell med utgangen av BEC'en i høy-effekt løsninger.
                              Last edited by Quadrocopter; 05-05-12, 20:51.

                              Comment


                              • Ormen er veldig fin og kommer visstnok i en 4b utgave nå også, uten at jeg tror det utgjør noen revolusjon for en sportsflyger....
                                Øystein T.

                                EF Extra 300 70"
                                Speedfire F5B
                                Baudis Fosa F3B
                                Ascot F3B
                                Lynx Carbon
                                EF Extra 300, 58" Electric
                                T-Rex 700N

                                www.artistic3d.net

                                Comment

                                Working...
                                X