Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Olavjoergensen View Post
    Enste jeg har fått høre angående RFM er at på disse er pitchen korrekt med 0-grader spinner.
    Dette er jeg ihvertfall veldig usikker på. Feks 17 x 18 grønn er designet for å stå på en tvist spinner så jeg tror ikke den er 18 pitch på 0 grader, men 18 på en av de tvistede spinnerne. Man kan selvsagt få variasjoner på pitch selvsagt om man velger 5, 6 eller 7 grader spinner som jeg tror var listet som aktuelle spinnene (+ en haug med andre).

    Litt irriterende egentlig at det så mye mix muligheter, fordi det er av stor interesse for meg at propellen folder bra og ligger tett inntil kroppen som er hovegrunnen til at det er laget offset+tvist spinnere.
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • Originally posted by OTA View Post
      Dette er jeg ihvertfall veldig usikker på. Feks 17 x 18 grønn er designet for å stå på en tvist spinner så jeg tror ikke den er 18 pitch på 0 grader, men 18 på en av de tvistede spinnerne. Man kan selvsagt få variasjoner på pitch selvsagt om man velger 5, 6 eller 7 grader spinner som jeg tror var listet som aktuelle spinnene (+ en haug med andre).

      Litt irriterende egentlig at det så mye mix muligheter, fordi det er av stor interesse for meg at propellen folder bra og ligger tett inntil kroppen som er hovegrunnen til at det er laget offset+tvist spinnere.
      Mye mulig det er slik på de, den konkrete jeg hørte var 19 i pitch på 0-grader var 18*19 F5B propellen han har.
      Men er som du sier et hav av muligheter her, det er til å bli sprø av noen ganger
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • Nå har jeg funnet ut noe spennende angående Graupner MC-32
        For hver gang jeg skrur på en RX så vil sendern begynne å logge data på et minnekort med dato og klokkeslett for den aktuelle flukten. Avhengig av hvilke sensorer man har i modellen så vil det logges en del data. Noe ligger i selve mottakeren, sånt som RX spenning,laveste RX spenning, signal kvalitet, RX temperatur og sikkert noe mer jeg ikke husker.
        Har man GPS enhet tilkoblet RX som jeg har i S16 så vil den også logge hastigheter,stig/synk hastighet, lat/long posisjoner, høyder osv....
        Blir spennende å se hva som ligger på dette minnekortet nåe jeg kommer hjem, har jo ikke vært klar over dette så det ligger nok en del flukter der etter 1,5mnd bruk uten å slette filer....
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Motor til 8,5*23 propellen er ankommet!
          Den er jo bra lang i forhold til f.eks Kontroniks 480 motorer, den er lagt litt lenger bak på bildet fordi Kira'n har en kjølevifte lengst frem!
          Kontronik Jive 100+ fungerer på Mega motoren til min store forbauselse

          Har fått lest av minnekortet i MC-32 nå, ref forrige innlegg. Her kan man sitte å se flukten i "real time" med alle data på et profft og oversiktlig instrument bilde på PC'n. Dessverre så er det ikke nøyaktig nok til å kunne benyttes til å se forskjell i akselerasjon men alle andre data er veldig tydelig..
          Se her så får dere en ide, men det er mange flere bilder. F.eks oversikts bilde over hvor man har fløyet lagt på et bilde fra google earth







          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336573266.393653.jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	588327
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Det var kjapt! Det der er MYE motor
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Originally posted by Arcteryxxx View Post
              Det var kjapt! Det der er MYE motor
              Ja den kom raskt, lagt i posten fra USA på lørdag
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Kjøpte du av Darren (Murdo)?
                I hangaren:

                SpeedFire F5B
                X-plane fra www.yuri-models.com
                Hawk F5B
                MiniHawk (2stk)
                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                UM Stryker Q 180
                FPV Raptor
                EPO Cessna (156cm)

                Comment


                • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                  Kjøpte du av Darren (Murdo)?
                  Jepp, super hyggelig og service innstilt kar
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Topp fyr! Har kjent ham et par år gjennom Stryker-tråden på RCG.
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • Fikk min X i dag.. må si jeg er imponert over finish og styrke... Dog er den mindre enn jeg hadde sett for meg... par spørsmål: Hvordan har dere gjordt det med rorhorn? Flapshornene på oversiden av roret? Servodeksel? Teipet oppå vingen, kunne ikke se at det var en nedsenket kant i servobrønnen som det er på andre modeller? Spinner størrelse?
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • Originally posted by jijohans View Post
                        Fikk min X i dag.. må si jeg er imponert over finish og styrke... Dog er den mindre enn jeg hadde sett for meg... par spørsmål: Hvordan har dere gjordt det med rorhorn? Flapshornene på oversiden av roret? Servodeksel? Teipet oppå vingen, kunne ikke se at det var en nedsenket kant i servobrønnen som det er på andre modeller? Spinner størrelse?
                        Lagde rorhorn av en carbonplate jeg, kuttet de ut med dremel!
                        Var ikke noe nedsenket kant i mine brønner, jeg lagde alle overføringer på undersiden og det fungerte bra det men hadde nok laget de oppå om jeg skulle gjort det igjen fordi dekslene ble ganske store for å dekke til etterpå.
                        Spinner er 32mm
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                          Lagde rorhorn av en carbonplate jeg, kuttet de ut med dremel!
                          Var ikke noe nedsenket kant i mine brønner, jeg lagde alle overføringer på undersiden og det fungerte bra det men hadde nok laget de oppå om jeg skulle gjort det igjen fordi dekslene ble ganske store for å dekke til etterpå.
                          Spinner er 32mm
                          Du får si i fra neste gang så lager jeg noen for deg på CNC fresen - da får du de helt som du ønsker.
                          Disse er så små at de går som brev og du vil ha dem etter et par dager

                          Eller så får du svippe innom så lager vi de der og da

                          Comment


                          • Her ser du rorhorn-løsningen som er mest brukt.Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336906719.370867.jpg
Views:	1
Size:	61.0 KB
ID:	588392
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • Da har jeg fått testet S16 med telemetri logge funksjonen som ligger i TX. Denne har jeg funnet ut at kan aktiveres med en bryter så man slipper å logge data på bakken før flukten. Dette vises som nevnt på noe lignende fly instrumenter og man kan sitte å se hele flighten på instrumentene etter at dette er lastet over på PC.

                              Data som blir logget pr.dags dato hos meg er :
                              Stig/synk hastighet i m/s
                              Hastighet i km/h på GPS
                              Logging av flight path som vises på bilde fra google earth
                              Lat/long posisjoner
                              Kompass
                              Lav/Høy volt på RX og gjennomsnitt volt
                              Signal styrker både opp/ned fra TX/RX
                              Sikkert noe mer også, men husker ikke mer

                              Har hvertfall i dag fløyet F5B stil med en imaginær A+B base og fløyet 10 opptrekk med så mange legger som mulig i mellom. Jeg har derfor ikke hatt de høyeste opptrekkene men heller prøvd å trekke litt opp for så å dra med farta inn i banen igjen. I disse tilfellene har høyeste logget stig vært 67,5 m/s eller 243 km/t, men det skal nevnes at jeg ikke var høyere enn 100-120 meter i samtlige opptrekk så dette sier jo sitt om at akselerasjonen er rå. En tilskuer observerte 239 km/t på telemetri displayet rett etter jeg hadde gått inn i banen igjen etter et opptrekk.
                              Har fløyet "halv loop" på opptrekkene som gjør at farta blir meget god de par første leggene.

                              Skal nevnes at jeg har logget rett over 70 m/s ved å dra strikken ett sekund til

                              Anyways... Dette er meget avhengighets skapende og kan anbefales til alle som føler at dette kan være noe for dem, man blir garantert en smule hekta
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                                Anyways... Dette er meget avhengighets skapende og kan anbefales til alle som føler at dette kan være noe for dem, man blir garantert en smule hekta
                                Amen!
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X