Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Arcteryxxx View Post
    Gikk ikke så bra med meg i dag. KPG-gearet gjenget seg løs og lagde fullstendig kaos av innmaten i flyet. Det merkelige var at det ikke var koblingsflensen den løsnet fra men gjengene mell den svarte og røde delen! Må ta vareopptelling av nålelager for å se om jeg må bestille noe fra Kontronik.
    I tillegg hadde jeg en helt på trynet launch av minien som nå trenger litt karbon i nesa og ny propell....
    Huff å huff, blir fort spaghetti når ting løsner inne der.
    Jeg har KPG 25 med 5,2:1 liggende, skal du ha den så send meg PM med adresse
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Originally posted by Olavjoergensen View Post
      Huff å huff, blir fort spaghetti når ting løsner inne der.
      Jeg har KPG 25 med 5,2:1 liggende, skal du ha den så send meg PM med adresse
      Takk Olav! Mulig jeg trenger den - får høre hva havarikommisjonen kommer frem til
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Ikkje bra...

        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1340049866.493409.jpg
Views:	1
Size:	31.2 KB
ID:	589386
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Originally posted by Arcteryxxx View Post
          Ikkje bra...

          [ATTACH]54968[/ATTACH]
          Dæven døtte
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Motoren gikk med også. Ledningene er tvinnet så j%$£|g at isoleringen er ødelagt forbi endeplata. Vet ikke om jeg gidder å åpne motoren når mitt verksted nå i praksis er spisebordet til svigers... bestille ny, tenker jeg. Det er det som er bra med 24-dollars motor
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Originally posted by Arcteryxxx View Post
              ...... bestille ny, tenker jeg. Det er det som er bra med 24-dollars motor
              Vel - du skal ikke bytte så mange motorer før sommeren er over og prisen overgår en "kvalitets" løsning, du får det du betaler for

              Comment


              • Tanken har slått meg, men legg merke til at det var Kontronik-komponenten som feilet. Billigmotoren og skrapregulatoren funker. Uansett: Hawken er et forbruksfly og fungerer godt på mitt nivå. Ca 50m/sek stig fra den drivlinja er uansett ganske respektabelt. Når jeg er klar for en skarpere modell blir nok drivlinja en annen. Har bl.a en modifisert P180 liggende i eska si i påvente av f.eks 1512/1.5D/6.7 neste år...
                I hangaren:

                SpeedFire F5B
                X-plane fra www.yuri-models.com
                Hawk F5B
                MiniHawk (2stk)
                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                UM Stryker Q 180
                FPV Raptor
                EPO Cessna (156cm)

                Comment


                • Hatt noen kjempeturer med S16 i dag, og blir utrolig imponert over hvor bra den flyr termikk.
                  Fløy i dag 3 fulle F5B sett med legger, termikk og merke landing og på alle turene så kom jeg så høyt på termikken at jeg stupte ned å gjorde noen looper og roller før jeg termikerte opp igjen. Jeg hadde aldri trodd at denne modellen skulle fungere så godt som den gjør på termikken, jeg savnet sideroret endel til å begynne med men den tiden er helt over
                  Løp å kjøp, heng dere på F5B toget
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                    Hatt noen kjempeturer med S16 i dag, og blir utrolig imponert over hvor bra den flyr termikk.
                    Fløy i dag 3 fulle F5B sett med legger, termikk og merke landing og på alle turene så kom jeg så høyt på termikken at jeg stupte ned å gjorde noen looper og roller før jeg termikerte opp igjen. Jeg hadde aldri trodd at denne modellen skulle fungere så godt som den gjør på termikken, jeg savnet sideroret endel til å begynne med men den tiden er helt over
                    Løp å kjøp, heng dere på F5B toget
                    Du bør definitivt starte opp en ny tråd rundt titt engasjement og stasting på F5B konkurranse.
                    Det finnes allerede en tråd på F5B konkurranser i Norge men den bør vel utvides til og inneholde internasjonal satsing. (endrer tittelen nå)

                    Tror det er flere som vil like å lese om hva du tenker rundt utstyr og teknikk, videre hva som er motivasjons faktor for å fly F5B konkurranser!
                    Last edited by Quadrocopter; 19-06-12, 21:52.

                    Comment


                    • Enig med Q! Dette fortjener en egen tråd!
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment


                      • Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Du bør definitivt starte opp en ny tråd rundt titt engasjement og stasting på F5B konkurranse.
                        Det finnes allerede en tråd på F5B konkurranser i Norge men den bør vel utvides til og inneholde internasjonal satsing. (endrer tittelen nå)

                        Tror det er flere som vil like å lese om hva du tenker rundt utstyr og teknikk, videre hva som er motivasjons faktor for å fly F5B konkurranser!

                        Ja, kanskje det er på sin plass.
                        Får lage en tråd snart da, tenkte hvertfall lage en tråd/artikkel etter turen til Danmark
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Den ene står i en RW2b
                          Jeg har en Femex Zahir (MIBO Enigma ++++) som er tom - vurderer å bygge opp denne igjen og da kan den andre havne i denne

                          Kommer til å selge alt om ikke så lenge - Jazz FAI'en skal ut men om den går i Zahir'en eller blir solgt i løs vekt er jeg usikker på for øyeblikket - men jeg har svar om ikke så alt for lenge

                          Jazz FAI'en er ubrukt og målene er (LxHxB) 52x13x25 og den veier ca 65g
                          Solgt den Jazz FAI'n?
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment


                          • Originally posted by jijohans View Post
                            Solgt den Jazz FAI'n?
                            Nei - har ikke gjort noe som helst av det jeg skulle
                            Har byttet jobb og denne stjeler all fritid....

                            Ønsker å bygge opp begge F5B modellene igjen for å selge dem komplette, har som nevnt over verken hatt tid til å bestemme meg for hva som skal stå i disse eller bygge dem....

                            Comment


                            • Omsider så ankom limiter'n fea SM modellbau og diverse tilbehør!
                              Unilog2 som er selve hjernen er svært liten og nett med sine 4 gram, strøm sensoren på 400a er av litt størrelse men ikke noe problem.
                              Uni displayet som man egentlig ikke trenger var meget enkelt i bruk, og jeg satte opp Uniloggern til F5B modus på et blunk, dessuten kan man lese av alt mulig av verdier man ønsker som brukt antall w/minutter, høy/lav volt og amp, utviklet watt etc.... Dessuten kan man få en del til å fungere på telemetri men er usikker på hva man får av info der.
                              Fungerer med Graupner HOTT, M-link og en annen jeg ikke husker i farta.Mer kommer nok om dette flotte produktet
                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1341340869.701061.jpg
Views:	1
Size:	66.0 KB
ID:	590264
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Da gikk jaggu gearbox'n til helvete gitt, på Kira FAI 5S motoren!
                                Kom en helt jævlig lyd når jeg fløy, den går fortsatt rundt men veldig hard på visse punkter samt rare lyder. Mistenker at det har gått noen tenner av et drev eller 3
                                Den har hatt minst 150 turer i min S16 til nå
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X