Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Etter å ha renset høydemåleren fant jeg noen data inne i den også
    Ser at jeg hadde en 4-5 sekunder motor tid - kanskje i lengste laget...

    Click image for larger version

Name:	logg1.jpg
Views:	1
Size:	134.6 KB
ID:	590764
    Last edited by Quadrocopter; 27-07-12, 13:46.

    Comment


    • Originally posted by OTA View Post
      Jepp, skjønte det........kjører forøvrig ikke motoren mer jeg heller, kanskje opp i 5 sekunder noen ganger, men da er det bare for å vinne høyde og deretter blir det hvile under litt termikk/koseflyging.
      Men okke som, statisk testing med 300+ ampere så blir det varmt allerede etter noen sekunder. Heldigvis ikke noe jeg gjør ofte, man blir vettskremt av så mye krefter, propellhyl samt inventar som flakser rundt.

      Må har vært noe galt med din CC180 bokstavelig talt, fordi de tåler rett og slett fantastisk mye etter modifisering, tror pr dags dato ikke det er en eneste reg som takler det CC180 mod klarer. Min kommer alltid ned "hyggelig varm" etter bruk.

      Forøvrig ikke noen stor CC fan selv heller. Det er synd at det ikke finnes noe i mellom CC "hobbyking" og Kontronik, som tidvis er så intelligente at det rabler fullstendig for dem.

      Har et håp om Jive FAI 150, men den lanseres vel ikke før vi har pensjonert oss......

      Ser kanskje for meg at Big Ceresen kan egne seg for et 12S oppsett når 1512/1.5D motoren eller CC180 regulatoren gir opp etterhvert (om ikke hele skiten brenner opp da)
      Ser at det er flere som anbefaler Schulze "future 18.200F" men den er omtrent umulig å få kjøpt noen plass (forøvrig denne ESC'en Plettenberg bruker til sitt 6-7000W oppsett)

      Comment


      • Schulze har vel avsluttet produksjenen av FAI- regulatorer?
        Virker som om YGE 200FAI vinner popularitet. Noen som har prøvd den?
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Har og tro på YGE FAI'ene. Den 200A til YGE "skal" klare 200A i 30sek! på fullgass... Har bestilt en slik Sunrise ICE 150,kom på ca.115€ så får vi se om den holder mål i Strega'n.. Må hive meg rundt med fresen og lage meg en testbenk,nå som Unilog'n er på vei...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • Originally posted by Arcteryxxx View Post
            Med 16/35/1, KPG 5,2 på 4S med nevnte batteri vil du havne på rundt 1,5kW, omlag 100A og 5900rpm på en 17x13. Dette er vel muligens litt i slappeste laget?
            Ser Quadrocopter har anbefalt et Kontronik oppsett i en gammel tråd som skal gi grei performance..
            (MFN) ModellflyNytt.no

            Mulig en Kira 480-34 med 5.2:1 på 4s og 16x10, skulle gi ca.1400w
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • En del spinklere motor enn Megaen, men....
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Originally posted by jijohans View Post
                Ser Quadrocopter har anbefalt et Kontronik oppsett i en gammel tråd som skal gi grei performance..
                (MFN) ModellflyNytt.no ...
                Det er et oppsett jeg har i F5J (motorisert F3J) modellen min - ikke noe rakett oppover men optimalt til F5J og den type fly.
                Oppsettet er optimalisert for å få en del opptrekk på en batteripakke så det er sikkert mulighet til å gå opp litt på propell størrelse før motoren stresses - har dessverre ikke noe log data liggende lenger på dette oppsettet.

                Gjør ca 15m/sek i stig.

                Click image for larger version

Name:	k1.JPG
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	590765

                Comment


                • Schulze lager ikke 18.200 lenger så vidt jeg vet
                  Jeg får snart YGE 200 HV FAI som skal prøves ut
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Har en YGE 120 som jeg bruker i et halvsinna 3S oppsett i en 2,5m Toplight Ultra. Har tidligere også testet en 160 og begge disse har levert varene over lang tid uten noe som helst å sette fingeren på. Alt tyder på tysk kvalitet av godt gammelt merke
                    Hangar:
                    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                    "In thrust I believe"

                    Comment


                    • Ikke for å kuppe tråden, men kjøpte nettopp en Mini Hawk fra Staufenbiel i Tyskland. Da følgelig med tysk bruksanvisning. Vet at det fins flere "kopier" av denne, så lurer på om det er noen som vet av en engelsk bruksanvisning?
                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment


                      • Originally posted by Grumps View Post
                        Ikke for å kuppe tråden, men kjøpte nettopp en Mini Hawk fra Staufenbiel i Tyskland. Da følgelig med tysk bruksanvisning. Vet at det fins flere "kopier" av denne, så lurer på om det er noen som vet av en engelsk bruksanvisning?
                        Tøft! Jeg har samme. To kropper og en vinge, faktisk. Kan lete litt etter oversatt bruksanvisning.
                        Hvilket oppsett skal du ha i den?
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • Kjøpte det de anbefalte i sjappa da jeg var innom, hørtes ut som det var fres nok til å starte med.. husker ikke alle specsa (har alt på jobben), men tror det var en 3542 Dymond-branda motor. Den skulle visst gjøre ~200 km/t uten å bli svette ettersom jeg skjønnte..

                          Men siden du har bygd så kan jeg jo spørre.. motormounten skal ettersom jeg skjønner monteres fra inni fusen og helt flush med hullet. Slik jeg har google-oversatt meg fram til så skal motoren være påmontert når man limer å bare pakke den inn i krympeplast e.l. Men det er noen ujevnheter inni fuse, så er vel bare å pusse det smooth?
                          Thomas Kristensen (30)
                          Oslo, Grefsen

                          Radio: Spektrum DX6i & DX8
                          Ultra Micro: Mange forskjellige
                          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                          Comment


                          • Jeg ville ikke montere motor før liming av motorspant. Fest heller en lettere pinne (pensel, chopstick e.l.) fra innsiden gjennom senter slik at du kan justere vinkelen mens limet tørker. Du må file litt på motorfestet for å få det til å passe. Ikke fest den flush med åpningen, men 3-4mm innenfor. Det kan være lurt å forsterke spantet - jeg brukte et kretskort som jeg tilpasset og laminerte sammen med originalfestet.
                            Jeg elsker denne modellen!!!!!
                            Her kan du lese deg til det meste: Mibo E-Osa/Axis/E-Wasp - RC Groups

                            Her er min speeder fra en flight forrige uke:


                            Og her er den andre kroppen.
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • Nice! Virker som det er fres nok. Min er nok en del snillere motorisert, men fortsatt, den flytter seg nok fort nok til å være den første hotlinere'n jeg tester. Skal lese litt på RC Groups, kanskje google litt på de andre navnene etter manual, fins mye på Google som heter noe med Mini Hawk :P

                              Når du sier at du laminerte kretskortet på motorfestet, vil det si at "limte de sammen" og borre hull til skruer etc? Økte tykkelsen på motorfestet er kanskje en enklere måte å forklare!
                              Thomas Kristensen (30)
                              Oslo, Grefsen

                              Radio: Spektrum DX6i & DX8
                              Ultra Micro: Mange forskjellige
                              Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                              Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                              Comment


                              • Det er en bedre forklaring, ja
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X