Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • For meg er absolutt en S16 med på lista over fly som ikke kan slå feil, så jeg får se litt hva magen sier utover mot juletider
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • Ja Jula kom fort

      Har bestilt en Speedfire F5B. For ordens skyld ble den bestilt ferdig bygget og med dobbelcarbon spread tow (show version)
      Det er mye mulig det blir et 10S oppsett i denne, men enda ikke avgjort........
      Da blir det hyl og vræl igjen, gleder meg. Spent på kvaliteten til Petr Janku, men både tror og håper det er er bra. Deler av vingen har også synlig "spread tow", og det er ganske stilig (etter min smak ihvertfall)
      Øystein T.

      EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

      www.artistic3d.net

      Comment


      • Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

        Tøft!!!!!!
        Er på nippet til å gjøre det samme! Sitter med prislista og skjema
        Tror jeg vil prøve 2035/4100 for 5S oppsett med GM 18x22 siden jeg trenger ny motor uansett.

        Hva vil forresten gi best "støtte" - ekstra lag med karbon i vingeskinnet eller D-box? Begge deler blir tungt/dyrt, men jeg ville tro D-box gir størst utbytte hvis jeg skulle velge en.

        Hvordan blir din seende ut? Fargevalg og sjema?
        Last edited by Arcteryxxx; 09-11-12, 23:38.
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Vet ikke helt hva som er "best" av ekstra karbon i vingeskinn eller D-Box, men jeg innbiller meg vel at jeg liker best at jeg har et stabilt og sterkt skinn i sin helhet.
          Med 2 x 76g/m spread tow så har jeg vel ikke bekymret meg veldig for vekten, noe vil den jo gå opp selvsagt (100g ?)

          Kosten for denne opsjon var vel 55 Euro, noe jeg syntes er spiselig. Valgte forøvrig også karbon spread tow i V-halen.


          Fargen(e) falt ned på svart kropp, oransje oversider med spread tow striper (ala Backfire 2 design). Ving underside blir spread tow med hvit bred stripe på hver vingeside. V-halen blir å finne som spread tow med oransje tupper og hvit underside.

          Får håpe det ikke fremstår veldig rotete, men tipper det blir bra
          Øystein T.

          EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          EF Extra 300, 58" Electric
          T-Rex 700N

          www.artistic3d.net

          Comment


          • Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

            Blir veldig flott, helt sikkert!
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Lurer på om oppsett i Speedfiren blir 1509/1Y på GM 18 x 21 og 5S eller 6S avhengig av dagshumør. 1509 kontra 1512 for å kompensere vektøkningen (noe ihvertfall) på "show" layup.

              Har jo YGE 200HV FAI liggende klar, men lurer på om noen har brukt denne enda, og hvor mye den vil trives med LV oppsett og høye strømtrekk ?
              Øystein T.

              EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              EF Extra 300, 58" Electric
              T-Rex 700N

              www.artistic3d.net

              Comment


              • Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

                Da falt motorvalget på Phasor Race 2026/3600 for min del. Skal kjøres med 6S på modifisert P180. Propell er ikke bestemt, men 17,5x17,5 eller 18x19 er hete kandidater.
                I hangaren:

                SpeedFire F5B
                X-plane fra www.yuri-models.com
                Hawk F5B
                MiniHawk (2stk)
                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                UM Stryker Q 180
                FPV Raptor
                EPO Cessna (156cm)

                Comment


                • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                  Da falt motorvalget på Phasor Race 2026/3600 for min del. Skal kjøres med 6S på modifisert P180. Propell er ikke bestemt, men 17,5x17,5 eller 18x19 er hete kandidater.
                  I hvilken modell ? Speedfire ? Hva koster Phasor Race og hvor handler du ?
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

                    Modell er ikke helt bestemt ennå, men Speedfire er helt på topp av ønskelista. I værste fall blir det en Enigma....
                    Bestilte motoren i dag, faktisk. Fikk den grisebillig for å si det mildt!!!!
                    Handlet av en kompis som er i ferd med å åpne ny sjappe i Tyskland.
                    Send en mail til contact@fd-modellbau.de og hils fra meg så får du nok et tilbud du ikke kan si nei til
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • Interessant Peter, skal lese meg litt opp på den. Ser at Petr Janku fører disse motorene også......ville jo være ganske praktisk å be ham stappe med en i forsendelsen i Januar
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

                        Her er den beste kilden til info: Castor F5B / F5F Motoren
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • Grattis med Speedfire. Du har kanskje ikke fått den ennå, men jeg kan love deg at du har all grunn til å glede deg. Har flydd denne i et års tid selv og er strålende fornøyd både med flyegenskapene og byggekvalitet. Dette er på høyde med eller kanskje bedre enn noe annet jeg har prøvd. Har flydd en og annen Surprise i filler og de har sin begrensning de også Selv kjøpte jeg en av Petr Jankus personlige modeller. Forsterket utgave og knapt brukt. Har satt den opp med Plettenberg 220/40/7:1 og Schulze 18.200. Propellen er en 18x23 og ytelsen er absolutt tilfredsstillende..
                          Hangar:
                          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                          "In thrust I believe"

                          Comment


                          • Takker, høres meget lovende ut Modellen kommer ikke før slutten av Januar, men blir veldig gøy. Blir fort flyklar da jeg har bestilt ferdig bygd.

                            Forøvrig, fløy ihjel min S14 så det skal godt gjøres at modellene blir "uknuselige" uten at de samtidig blir for tunge. Sammenligner man S14 med feks S16 så virker vingen på S16 mye mer solid.

                            Vingene blir vel rene brødfjøla på Speedfiren med dobbel karbon spread tow
                            Last edited by OTA; 18-11-12, 08:00.
                            Øystein T.

                            EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            EF Extra 300, 58" Electric
                            T-Rex 700N

                            www.artistic3d.net

                            Comment


                            • Om modellen er stivet opp med den ene eller den andre metoden betyr minimalt - hovedsaken er at den er stivet opp i forhold til en ren F5B modell som er optimalisert for helt andre kriterier enn holdbarhet. ( blir som å kjøre en Formel 1 bil frem å tilbake til jobb - den hadde ikke holdt lenge)
                              Jeg skal garantere at det finnes "billig" modeller ute i markedet som er vesentlig sterkere enn "state of the art" F5B modeller når det kommer til show flyging som de fleste av oss holder på med.
                              Den gamle standard Zahir'en min som er bygget for år og dag siden (før man tenkte for mye optimalisering i F5B verdenen) tåler vel så mye juling som RW2'en i show utførsel.
                              En annen utfordring er forsterker man en komponent så flytter bare det svakeste punktet seg til neste komponent - til slutt ender man opp i en ond spiral og en modell som ser ut som en murstein....

                              I alle tilfeller lykke til med ny modell!!!

                              Comment


                              • Enig Quadro. Surprisen min hadde vinge som en "kjeks", men mer enn sterk nok til F5B hvor vekten er viktig. Mange modeller som er sterkere der ute, men tyngre.
                                Jeg er vel av den oppfatning selv ihvertfall, at så lenge jeg flyr "show" style så kan jeg koste på meg en noe stivere vinge som tåler litt mer juling. At noe (hele skiten) tar kvelden hvis man treffer moder jord i høy fart er uunngåelig, men greit at modellen tåler mindre optimale landinger.
                                Øystein T.

                                EF Extra 300 70"
                                Speedfire F5B
                                Baudis Fosa F3B
                                Ascot F3B
                                Lynx Carbon
                                EF Extra 300, 58" Electric
                                T-Rex 700N

                                www.artistic3d.net

                                Comment

                                Working...
                                X